کد خبر: 894738
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
س:رپرست دانشکده علوم پزشکی خمین :
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: بیمارستان دوم شهرستان خمین در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل و بهره برداری از آن، ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: بیمارستان دوم شهرستان خمین در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل و بهره برداری از آن، ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جواد جواهری در نشست با اصحاب رسانه در خمین اظهار کرد: درحال حاضرنسبت تخت به جمعیت در کشور یک و هفت دهم و درشهرستان خمین یک است و برای اینکه این عدد به دو برسد نیازمند این است که بیمارستان دوم در شهرستان خمین افتتاح شود.

وی بیان کرد: در سال ۹۴ ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام خمینی خمین، ۶۰درصد بوده که هم اکنون این میزان با رشد صعودی ۱۵درصدی، به ۷۵ درصد رسیده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین، خاطرنشان کرد: برای احداث بیمارستان دوم باید ضریب اشغال تخت، حداقل ۷۵ درصد باشد، که در شهرستان خمین برای احداث بیمارستان دوم با افزایش ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام خمینی، مجوز لازم داده شد.

جواهری عنوان کرد: چنانچه ضریب اشغال تخت در بیمارستان دولتی به بیش از ۸۰ درصد برسد، یک تراز مثبت برای آن بیمارستان خواهد بود و باعث سود آوری و درآمد زایی می شود.

وی ادامه داد: نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، قول مساعد پیگیری برای تخصیص ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان دوم خمین را داده و وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت این بیمارستان است که امید می رود در هفته دولت سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار کرد: طی یک سال و نیم اخیر ۴۰ نیروی متخصص در شهرستان خمین جذب شده و ۳۰ نفر از این متخصصان در بیمارستان امام خمینی(ره) فعالیت دارند.

جواهری بیان کرد: ۹۹درصد نیازهای تخصصی درمانی در شهرستان خمین رفع شده و درحال حاضر تنها جراح مغز و اعصاب که نیازمند اعتبار لازم برای تجهیزات پزشکی این نوع جراحی است، در این شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر از یازده پروژه بهداشتی درمانی، هشت پایگاه سلامت شهری و روستایی با فضای فیزیکی ۱۴۰۰مترمربع و با اعتباری حدود ۱۴میلیارد ریال در شهرستان خمین بهره‌برداری شده و سه پایگاه دیگر نیز با اعتبار ۱۳میلیارد ریال تا پایان سال جاری و اوایل سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: از آغاز تأسیس این دانشکده بیش از ۱۰۰ مورد اشتغال ایجاد شده که با توجه به توسعه این دانشکده در بخش‌های مختلف اداری، خدماتی، تخصصی، هیئت علمی و دیگر بخش‌ها، مجوز جذب نیرو هرساله از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ می شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت کمک خیرین در این بخش اشاره و بیان کرد: تاکنون خیران یک میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال برای توسعه و تجهیز بخش های مختلف درمانی در خمین مشارکت کرده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار