کد خبر: 894714
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
دولت مسکو گفته كه همچنان آماده پیوستن به امریکا برای کمک به برگزاری مذاکرات میان دولت کابل و شبه‌نظامیان طالبان‌ است؛ درخواستی كه روس‌‌‌ها می‌گویند امریکا به آن بی‌توجهی می‌كند. در عوض، فرستاده پوتین به افغانستان گفته كه دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد امریکا و ناتو در انتقال تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان دست دارند. 
سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگویی كه دیروز برخی منابع خبری آن را منتشر كردند، گفته كه انتقال داعش به افغانستان از برنامه‌های مثلث امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است و تأكید كرده كرده كه طبیعتاً در چنین شرایطی باید به استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران به شرق کشور منتقل شود و تدابیر لازم برای حفاظت از مرزهای ایران صورت گیرد. همزمان، اتحادیه اروپا روز پنج‌‌شنبه نخستین نشست کمیته مشترک با افغانستان را برگزار کرد و در بیانیه‌ای از آغاز مرحله جدید همکاری و مشارکت با این کشور برای مردم افغانستان خبر داد. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون رئیس کمیسیون اروپا پیش از این نشست دیدار دوجانبه‌ای با «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان برگزار کرد و در این دیدار تعهد قوی اتحادیه اروپا برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان را مورد تأکید قرار داد. در حالی كه افغانستان در حال تبدیل شدن به نقطه تمركز امنیتی در منطقه است، روس‌‌‌ها می‌گویند به امریکا پیشنهاد كرده‌اند در مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان میانجیگری كند ولی امریکا به این پیشنهاد بی‌اعتنایی می‌كند. روس‌‌‌ها می‌گویند كه امریکا در عوض در حال تقویت داعش در افغانستان است. به گزارش خبرگزاری تاس، فرستاده رئیس‌جمهور روسیه در افغانستان گفت: «دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد امریکا و ناتو در انتقال تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان دست دارند». سمیر کابولوف، فرستاده پوتین به افغانستان و مدیر اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه افزود: پس از شکست تروریست‌های داعش در عراق و سوریه، مسکو شاهد افزایش شمار تروریست‌‌‌ها در افغانستان بوده است. از این رو وی معتقد است، با توجه به اینکه مقامات امریکا و ناتو بر آسمان افغانستان به طور کامل تسلط دارند لذا دلایل زیادی برای تبانی آنان در اعزام تروریست‌‌‌ها به افغانستان وجود خواهد داشت. افزون بر آن در حالی که مقامات امریکا و ناتو مانع از اینگونه پرواز‌‌‌ها برای انتقال تروریست‌‌‌ها به داخل خاک افغانستان نمی‌شوند، بروکسل و واشنگتن این گونه اتهامات را رد می‌کنند. 
وی به نقل از منابع خبری و اظهارات شاهدان عینی تصریح کرد: تروریست‌های افراطی و سلاح‌های آنها اغلب به وسیله بالگرد به افغانستان منتقل می‌شوند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار