کد خبر: 894692
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
وزير ارشاد با حضور در محل برپايي سي‌و‌ششمين جشنواره فيلم فجر، به سؤالات خبرنگاران درباره سياست‌هاي ارشاد براي دوره آتي جشنواره و وضعيت ميزباني آن پاسخ داد. 
به گزارش مهر، عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در هفتمين روز از برگزاري سي و ششمين جشنواره ملي فيلم فجر در پرديس ملت حضور پيدا كرد و بعد از بازديد از طبقات و مكان‌هاي مختلف پرديس سينمايي ملت در جمع خبرنگاران حضور يافت و به سؤالات آنان پاسخ داد. وي در ابتداي صحبت‌هايش عنوان كرد: روشن است كه جشنواره مورد استقبال خوبي قرار گرفته است چون تا امروز شاهد بوديم ظرفيت قابل توجهي از سينماهاي ما پر شده است و حداقل هشت فيلم سانس فوق العاده داشته‌اند كه همه اين موارد نشان مي‌دهد فيلمسازان ما توانسته‌اند به شور جشنواره كمك كنند. صالحي در پاسخ به اين سؤال كه چرا امسال شاهد نمايش فيلم‌هاي خشن در جشنواره هستيم، بيان كرد: من به دليل اينكه متهم به دخالت در داوري‌ها و اعمال سليقه نشوم، امسال اولين سالي است كه فيلمي در جشنواره نديده ام و از اين جهت هم به شما غبطه مي‌خورم. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به خبرنگار مهر مبني بر اينكه آيا دبير ثابتي همچون دبير جشنواره جهاني فيلم فجر براي جشنواره ملي فيلم فجر هم معرفي مي‌شود، گفت: هنوز سازمان سينمايي تصميمي در اين زمينه نگرفته است و طبعاً هر تصميمي از آن ناحيه اعلام مي‌شود. وي درباره جايگزيني پرديس سينمايي ملت به جاي برج ميلاد براي كاخ جشنواره توضيح داد: پرديس سينمايي ملت تجربه جديدي بود و ما قصد داشتيم تمركزي به جشنواره بدهيم به اين ترتيب كه در محيطي متمركز يك نگاه رسانه‌اي جريان داشته باشد و با اين نگاه بود كه سينماي رسانه‌ها در اين دوره تفكيك شد. وزير ارشاد در پاسخ به پرسشي درباره فيلم سينمايي «امپراطور جهنم»، توضيح داد: فيلم «امپراطور جهنم» پارسال آماده حضور در جشنواره نشده بود و اين چيزي بود كه به دبيرخانه منتقل شد و من نيز قضاوتي در اين مورد ندارم و سال قبل هم وزير نبوده ام اما مي‌دانم كه امسال فيلم آماده اكران در جشنواره شده و در فرايند داوري نيز قرار گرفته است. 
صالحي در پايان صحبت هايش در پاسخ به اين سؤال كه قبلاً عنوان كرده بود قبل از اينكه دخترش تئاتري را ببيند درباره آن تحقيق مي‌كند و اينكه آيا درباره ديدن فيلم‌ها نيز همين نظر را دارد، گفت: معتقدم بايد رده‌بندي براي ديدن فيلم و تئاتر براي كودكان وجود داشته باشد و مطمئناً من درباره فيلم‌ها هم همين اقدام را مي‌كنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار