کد خبر: 894679
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
شمخاني:
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: وزارت اطلاعات بايد پشت صحنه جريان‌هاي غوغاسالاري را كه درصدد القاي ناامني، احساس ناكارآمدي و پرده اندازي بر دستاوردها و مخدوش‌سازي تصوير و آينده كشور است شناسايي و با عوامل و زمينه‌هاي آن مقابله كند.
به گزارش مهر، دريابان علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي همزمان با ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي با حضور در وزارت اطلاعات در جمع مديران و كاركنان اين وزارتخانه سخنراني كرد.  شمخاني با بيان اينكه دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي در جمهوري اسلامي ايران مولود انقلاب بوده و از اين حيث با ساير دستگاه‌هاي عمومي و كشوري متفاوت هستند، تصريح كرد: موفقيت چشمگير دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي در حوزه‌هاي مختلف نشان‌دهنده كارآمدي الگو، فناوري، ساختار و نيروي انساني برآمده از تفكر و ارزش‌هاي انقلابي است. وي افزود: در حالي كه بسياري از كشورهاي جهان در بحران‌هاي تروريستي دچار غافلگيري شده‌اند يا براي مديريت مسائل امنيتي پيش پاافتاده در سراسر كشور حالت فوق العاده اعلام كرده‌اند، جمهوري اسلامي ايران به پشتوانه نهادهاي اطلاعاتي امنيتي و انتظامي كارآمد از بحران‌هاي بزرگ ۴۰ سال گذشته با كمترين هزينه عبور كرده است. 
دبير شوراي عالي امنيت ملي احساس امنيت را از اصل امنيت فيزيكي مهم‌تر و اثر گذارتر توصيف كرد و گفت: طي ساليان گذشته در نظرسنجي‌هاي مختلف، افكار عمومي همواره بالاترين امتياز را به وجود امنيت پايدار در كشور داده‌اند و اين مهم مبين اين واقعيت است كه تلاش پرهزينه و سازمان‌يافته دشمنان براي القای وجود ناامني در كشور ما ناكام بوده است. 
شمخاني يكي از اولويت‌هاي امروز كشور را تبيين دستاوردهاي واقعي و اميدآفرين نظام اسلامي براي نسل جوان و آينده ساز كشور عنوان كرد و اظهار داشت: وزارت اطلاعات بايد پشت صحنه جريان‌هاي غوغاسالاري را كه درصدد القاي ناامني، احساس ناكارآمدي و پرده اندازي بر دستاوردها و مخدوش‌سازي تصوير و آينده كشور است شناسايي و با عوامل و زمينه‌هاي آن مقابله كند. وي با اشاره به گسترش و تفوق تهديدات در حوزه‌هاي نرم بر تهديدات نيمه سخت در عصر جديد، گفت: دشمنان به دنبال شكست‌هاي مكرر در عرصه‌هاي رويارويي مستقيم به ويژه در منطقه، درصدد كشاندن تهديدات به داخل كشور و متأثر‌سازي حوزه‌هاي قدرت‌ساز جمهوري اسلامي ايران هستند. 
وي سه مؤلفه ايدئولوژي و انقلاب اسلامي، موقعيت ژئوپلتيك و فرهنگ و تمدن ايراني را پايه‌هاي اصلي توليد قدرت در ابعاد سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي عنوان كرد و افزود: امروز دشمنان نظام اسلامي پس از تحمل شكست در عرصه‌هاي مختلف با استفاده از ابزارهاي تحريم، ايجاد دوقطبي‌هاي كاذب و اختلاف افكني در داخل، القای ناكارآمدي، سياه‌نمايي و از ميان بردن روحيه اميد در جامعه به دنبال خارج شدن از انفعال و محدود‌سازي جمهوري اسلامي در داخل مرزها هستند. 
دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: امريكا به صراحت در راهبرد امنيتي پرخاشگرانه خود، ايران را مانعي براي پيشبرد سياست‌هاي نامشروع منطقه‌اي خود عنوان كرده و به همين سبب از به كارگيري هر ابزاري از اجاره تروريست و جنگ تبليغاتي تا تحريم اقتصادي براي ضربه زدن به منافع ملي ايران ابايي ندارد. 
شمخاني با بيان اينكه هيئت حاكمه جديد امريكا در جهت ويران كردن نظام توافقات جهاني و نابودي بشريت حركت مي‌كند، اظهار داشت: افزايش هوشياري و آمادگي براي مقابله با اقدامات و طرح‌هاي دشمني كه تمام منابع و سرمايه‌هاي خود را صرف نفرت‌پراكني و خشونت در جهان مي‌كند يك ضرورت است. 
وي گفت: حجم دستاوردهاي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف بسيار گسترده است و مبتني بر اين پيشرفت‌هاي واقعي و نقاط درخشان به آينده خود به عنوان كشوري پيشتاز و برتر در منطقه بسيار اميدوار و خوشبين هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار