کد خبر: 894618
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان:
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: دفترچه بیمه تامین اجتماعی از اسفندماه در بخش درمان غیرمستقیم حذف خواهد شد.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اصفهان، علی اعتصام پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به منظور حذف دفترچه بیمه در بخش درمان غیر مستقیم، ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان داشت: در درمان غیر مستقیم حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه در هر ماه در استان اصفهان بررسی و تامین اعتبار می‌شود.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: در سال ۹۴ حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد و در سال گذشته نیز حدود یک میلیارد و ۳۷۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از صرف اعتبارات بالا در حوزه هتلینگ بیمارستان ها گفت: در عرصه سخت افزاری سیستم درمان شاهد تحول بزرگی هستیم.

اعتصام پور با ادعای اینکه اورژانس های مدیریت درمان از سطح کیفی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در اورژانس های تحت نظر تامین اجتماعی تمام متخصصان مقیم هستند و پزشکان عمومی نیز آموزش های لازم را دیدند.

وی از راه اندازی مراکز مشاوره و هدایت بیمار در درمانگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد و بیان نمود : در درمانگاه ها پس از ارائه مشاوره، بیمار را در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع می دهند و این در راستای عملیاتی کردن سیستم ارجاع است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اظهار اینکه اتاق‌های عمل و سرویس‌های درمانی در استان اصفهان بهبود یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر پلی کلینیک تیران و کرون، بخش آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی و دو بخش هتلینگ در بیمارستان‌های اصفهان آماده بهره برداری است اما هنوز بسترهای لازم برای ارائه خدمات به مردم را ندارد و از این رو نمی‌توانیم این بخش ها را به صورت رسمی افتتاح کنیم.

اعتصام پور با بیان اینکه بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی تنها موظف هستند که بیماران اورژانسی و بیماران خاص که صاحب دفترچه سلامت ایرانیان هستند را ویزیت کنند، اظهار داشت: بیمارانی که صاحب دفترچه سلامت هستند اگر اورژانسی نباشند و یا بیماری خاص نداشته باشند، تنها در بیمارستان های دولتی و وابسته به علوم پزشکی پذیرش می شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: راه‌اندازی بیمارستان بزرگ اصفهان را در دستور کار داشتیم که به دلیل مشکلاتی که با شهرداری در خصوص تامین زمین و همچنین معرفی سرمایه‌گذار از سوی سازمان تامین اجتماعی داشته‌ایم هنوز موفق به اجرای این طرح نشده‌ایم.

وی در خصوص عدم ارائه برخی از داروهای خارجی در داروخانه بیمارستان شریعتی، اظهار کرد: در این زمینه داروهای ضروری را تامین می‌کنیم اما باید بپذیریم که بیمه‌ها فقط بانک مهر و دانش نیستند و باید نظارت بر هزینه‌ها داشته باشند.

اعتصام پور در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مسئولان نسبت به منابع و مصارف دقت ندارند و در این زمینه اصولی رفتار نمی‌کنند، تصریح کرد: اولویت ارائه دارو با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارائه داروهای تولید داخل است چرا که برای ما مقدور نیست پا به پای مافیای شبکه دارویی دنیا پیش برویم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار