کد خبر: 894507
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
پرسپوليس با نفت 54 امتيازي شد، تراكتور دربي تبريز را سخت برد
هفته بيست و سوم ليگ برتر در حالي ديروز آغاز شد که با توجه به اختلاف پرسپوليس صدرنشين با ديگر تيم‌هاي مدعي، ديگر کمتر تيمي روي قهرماني حساب باز مي‌کند...
دنيا حيدري

هفته بيست و سوم ليگ برتر در حالي ديروز آغاز شد که با توجه به اختلاف پرسپوليس صدرنشين با ديگر تيم‌هاي مدعي، ديگر کمتر تيمي روي قهرماني حساب باز مي‌کند و بقيه تعقيب‌کننده‌هاي قرمزها براي رده‌هاي دوم و سوم و کسب سهميه ليگ قهرمانان مي‌جنگند. 
پرسپوليسي‌ها از نفت آبادان زخم خورده بودند، حذف از گردونه رقابت‌هاي جام حذفي آن هم در تهران توسط اين تيم برانكو و تيمش را سخت به فكر انتقام انداخته بود. بنابراين آنها خيلي منطقي و بدون استرس بازي را آغاز كردند و حتي هجوم‌هاي صنعت نفت در ابتداي بازي هم شاگردان برانكو را غافلگير نكرد.
نفتي‌ها برخلاف مهمانشان، اما چندان سرحال نشان نمي‌دادند گويا شكست هفته گذشته مقابل استقلال در جام حذفي و بعد از توقف مقابل فولاد حسابي آنها را به تكاپو انداخته بود كه در نيمه اول دو بار مغلوب بازي بابرنامه پرسپوليس شدند و چند گل هم دريافت نكردند. دقيقه 13 احمدزاده ارسال وحيد اميري را در غفلت مدافعان از زاويه بسته به گل اول پرسپوليس تبديل كرد و در دقيقه 27 هم شوت نه چندان محكم عليپور با اشتباه فاحش صوفياني، دروازه‌بان صنعت نفت به گل دوم پرسپوليس تبديل شد.
داستان بازي دو تيم در نيمه دوم هم تفاوتي با نيمه اول نداشت. در حالي صنعت نفت سردرگم و عجول نشان داد كه پرسپوليسي‌ها تشنه پيروزي بودند. دقيقه 55 باز هم ارسال اميري درون محوطه جريمه براي سرخ‌ها گل به همراه داشت. اين‌بار عليپور با يك كنترل خوب و ضربه دقيق گل سوم قرمز‌ها را به ثمر رساند. پرسپوليس در اين ديدار حاكم مطلق توپ و ميدان بود و صنعت نفت تقريباً حرفي براي گفتن نداشت تا يك پيروزي خوب و پرگل به حساب شاگردان برانكو نوشته شود و آنها با كسب سه امتياز ديگر با 54 امتياز يك گام ديگر به قهرماني زوهنگام‌شان در ليگ برتر نزديك شوند. عليپور هم با دو گلي كه در اين بازي به ثمر رساند، علاوه بر اينكه با 17 گل صدرنشين بدون رقيب جدول گلزنان است، ثابت كرد كه به هيچ عنوان جاي مهدي طارمي در تركيب پرسپوليس خالي نيست. سرخ‌ها با اين پيروزي با روحيه‌اي مضاعف آماده بازي سه‌شنبه آينده مقابل نماينده ازبكستان در ليگ قهرمانان آسيا شدند.
   
استقلال – سپيدرود رشت، امروز 16

استقلال با باخت به ذوب‌آهن و شکسته شدن رکورد شکست‌ناپذيري‌اش پس از 11 هفته، امروز در هفته بيست و سوم ميزبان سپيدرود رشت است. شاگردان شفر که با توجه به باخت هفته گذشته همچنان در رده ششم جدول قرار دارند، در بازي خانگي امروز به دنبال سه امتياز و بالا رفتن در جدول رده‌بندي هستند و با پيروزي مقابل حريف‌شان مي‌توانند تا رده چهارم هم بالا بيايند. داريوش شجاعيان که در نيم‌فصل دوم يکي از بهترين بازيکنان استقلال بوده در بازي با سپيدرود غايب است تا شفر مانند بازي با ذوب که سرور جباروف را در اختيار نداشت، در بازي با سپيدرود هم يکي ديگر از بازيکنان تأثيرگذارش را در ترکيب نداشته باشد. آبي‌پوشان پايتخت از ديدار مقابل ذوب‌آهن تا سپيدرود، دو بازيکن جديد خارجي به نام‌هاي بويان نايدنوف و مامه بابا تيام جذب کرده‌اند تا قدرت‌شان را در خط حمله افزايش دهند. همچنين جباروف هم پس از رفع مصدوميت در تمرينات استقلال حاضر شده تا شفر اميدوار به استفاده از ستاره اين فصل تيمش مقابل سپيدرود باشد. مربي آلماني آبي‌ها که تيمش توانسته در دور رفت سپيدرود را در رشت با نتيجه 2 بر يک شکست دهد، معتقد است تکرار پيروزي براي تيمش راحت نخواهد بود: «بايد بجنگيم و مثل نيمه اول بازي با ذوب‌آهن باشيم و همانقدر خوب توپ را به حرکت درآوريم. بازيکنان وقتي شانس‌ گلزني دارند، بايد تمرکز بيشتري داشته باشند. چرا که  با تمرکز، همکاري بين مدافعان بيشتر مي‌شود تا پنالتي بازي با ذوب‌آهن ديگر رخ ندهد.»
در آن سو سپيدرود در حالي براي بازي با استقلال به تهران آمده که همه اخبار اين تيم در چند روز اخير تحت تأثير دعواي رسانه‌اي علي کريمي، سرمربي اين تيم و فدراسيون فوتبال بوده است، اختلافاتي که از پست‌هاي اينستاگرامي کريمي آغاز شده و به شکايت وکيل مهدي تاج، رئيس فدراسيون از سرمربي مشهور سپيدرود هم کشيده شده است. در چنين شرايطي نماينده رشت که با 20 امتياز در رده چهاردهم قرار گرفته، در صورت ادامه اين روند يکي از گزينه‌هاي سقوط به دسته اول خواهد بود. 
   
ساير بازي‌ها

در آغاز هفته بيست و سوم علاوه بر بازي صنعت نفت و پرسپوليس، ديروز و در دربي تبريز تراکتور به مصاف گسترش فولاد رفت و در حالي که با يک گل عقب بود در پايان با نتيجه 2 بر يک پيروز شد. در ادامه رقابت‌هاي هفته بيست و سوم، امروز و در يک بازي حساس سايپا در تهران ميزبان ذوب‌آهن است، مسابقه‌اي که نشستن علي دايي و امير قلعه‌نويي روي نيمکت دو تيم جذابيت‌هاي اين ديدار را دوچندان می‌کند. دو تيم در حالي به هم رسيده‌اند که ذوب‌آهن با نتايج فوق‌العاده‌اي که در نيم‌فصل دوم کسب کرده با 38 امتياز به رده دوم جدول رسيده و سايپا هم پس از افت چند هفته‌اي خود، در پنج بازي اخير سه برد و دو تساوي دشت کرده و با 35 امتياز تيم چهارم جدول است. در ساير بازي‌هاي هفته که فردا جمعه برگزار مي‌شود، پديده با پارس جنوبي ديدار مي‌کند، استقلال خوزستان به مصاف فولاد مي‌رود، پيکان با مشكي‌پوشان بازي مي‌کند و سپاهان ميزبان نفت تهران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار