کد خبر: 894506
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
كلاهبرداري از حساب بانكي با وكالتنامه جعلي
بانك مركزي به منظور پيشگيري از كلاهبرداري و سوءاستفاده برخي افراد متخلف از حساب‌هاي بانكي مشتريان از شهروندان درخواست كرد استفاده از خدمات پيامكي واريز و برداشت حساب بانكي خود را جدي بگيرند. 
در پي دريافت گزارش‌هاي متعدد از مراجع انتظامي و قضايي مبني بر اينكه حساب‌هاي بانكي برخي مشتريان هدف سوءاستفاده قرار مي‌گيرد، بانك مركزي در اطلاعيه‌اي به ضرورت استفاده مشتريان از ابزارهاي ارتباطي در اختيار، براي اعمال كنترل لازم بر حساب خود و جلوگيري از كلاهبرداري متخلفان تأكيد مي‌كند. بر اين اساس گزارش مي‌شود كه اخيراً اشخاصي با استفاده از وكالتنامه‌هاي جعلي قصد برداشت از حساب‌هاي افراد را داشته‌اند كه با اقدام به موقع مسئولان شعب بانك‌ها مبني بر استعلام از صاحبان حساب و همچنين محرز شدن آگاهي نداشتن صاحبان حساب از موضوع، جعلي بودن وكالتنامه‌ها مشخص شده و با اطلاع‌رساني به پليس آگاهي، اقدام سوء متهمان به سرانجام نرسيده است. 
از اين‌رو لازم است هموطنان و مشتريان بانك‌ها براي اعمال روش‌هاي كنترلي لازم به منظور جلوگيري از بروز موارد مشابه، نسبت به برقراري سرويس اطلاع‌رساني پيامكي برداشت و واريز حساب بانكي اقدام كنند تا از تمام تراكنش‌هاي حساب خود اطلاع دقيق داشته باشند. 
از جمله مزاياي استفاده از خدمات پيامكي مي‌توان به اطمينان خاطر مشتريان از صحت عمليات دريافت، پرداخت و انتقال وجه به حساب اشاره كرد و اين امكان را فراهم مي‌كند كه مشتري در كوتاه‌ترين زمان ممكن از هرگونه تراكنش حساب خود مطلع شده و امنيت استفاده از ابزارهاي بانكداري الكترونيك افزايش يابد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار