کد خبر: 894493
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
مفهوم توليد كامپيوتري با دنياي واقعي و مجازي تركيب شده است.
مترجم: نادر یارمحمدی

مفهوم توليد كامپيوتري با دنياي واقعي و مجازي تركيب شده است. اين كاربري‌ها اساساً تا كنون براي تجسس حركت از شيوه‌هاي نوري استفاده مي‌شدند البته پيش از اين فناوري جديد رديابي حركات دست با ميدان مغناطيسي هم توسط محققان كشف شده بود.
 به‌تازگي فيزيكدانان استراليايي حس‌هاي ‌الكترومغناطيسي فوق نازكي را اختراع كرده‌اند كه مي‌توان آن را روي پوست قرار داد تا اشياي فيزيكي و مجازي را به صورت غيرلامسه كنترل كند. 
اين پوسته فوق‌العاده ريز و تقريباً نامشهود كه مثل پوست ثانوي روي كف دست مي‌چسبند براي افراد «حس ششم» ميدان‌هاي مغناطيسي ايجاد مي‌كند. اين حساسه‌ها افراد را قادر مي‌سازند وسايل روزمره را مديريت يا وسايل خانگي را تنها با اشاره در دنياي واقعي و در واقعيت مجازي يا تقويت شده، مانند تلفن‌هاي هوشمند، كنترل كنند. اين رؤيايي است كه توسط دكتر دنيس ماركاروف پرورش يافته است.
 محققان نشان داده‌اند كه حساسه‌هاي سازگار ميدان مغناطيسي در تركيب با يك مغناطيس مستمر مي‌توانند حركت بدن را در يك اتاق حس و پردازش كنند. پيش از اين يكي از مشكلات موجود در فناوري واقعيت مجازي استفاده اجباري از كنترل‌گرهاي تشخيص حركات دست توسط كاربران بود كه كاربران همواره از مشكلات موجود هنگام استفاده از اين كنترل‌گرها شكايت داشتند.
ماركاروف محقق استراليايي در اين باره مي‌گويد: «پوست الكترونيكي ما حركت دست را با تغيير موقعيتش با توجه به حوزه مغناطيسي خارجي يك مغناطيس مستمر رديابي مي‌كند، به اين معني كه هم مي‌توانيم گردش آن را رقمي و آنها را در دنياي مجازي ترجمه كنيم و از سوي ديگر اشياي موجود را تحت تأثير قرار دهيم.» محققان توانستند با استفاده از اين فن ‌لامپ مجازي روي يك صفحه كامپيوتري را بدون لمس كنترل كنند. آنها براي رسيدن به اين نتيجه يك مغناطيس ثابت را در يك حلقه پلاستيكي قرار دادند كه شماره‌گيري را شبيه‌سازي مي‌كرد، سپس زاويه بين حساسه پوشيدني و منبع مغناطيسي را با يك پارامتر كنترلي كه شدت لامپ برقي را تنظيم مي‌كرد تطبيق دادند. محققان مي‌گويند: «با رمز كردن زواياي بين صفر تا ۱۸۰ درجه مطابق با حرك معمولي دست با تنظيم لامپ، دستگاه انتشار نور درست و با حركت دست روي مغناطيس ثابت آن را كنترل مي‌كرديم.» فيزيكدانان اين چشم‌انداز را دنبال مي‌كنند كه رويكرد ايشان جايگزيني منحصر به فرد براي ارتباط دنياي فيزيكي و مجازي ايجاد كند كه فراتر از توان فناوري‌هاي جاري باشد. همانطور كه آزمايش‌هاي بيشتر نشان داده است، اين حساسه‌ها در مقابل خم شدن، تاخوردگي و كشيدگي بدون از دست دادن كارايي خود مقاومت نشان مي‌دهند. بين اشيا و حساسه‌ها لازم نيست ديد مستقيم وجود داشته باشد. به اين ترتيب، در ضمن به صورت بالقوه كاركردهاي نويني در صنعت امنيتي گشايش مي‌يابد. به عنوان مثال صفحه‌هاي كنترل كه وارد مناطق خطر نمي‌توان كرد توسط اين حساسه‌ها با دستگاه كنترل از راه دور كار خواهند كرد. محققان با نصب اين حساسه‌ها مي‌خواهند براي كاربران كاري كنند كه در هر شرايطي از دنياي مجازي لذت ببرند. 
منبع: ساينس ديلي
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر