کد خبر: 894362
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
رئيس جمهور در تماس تلفني رئيس جمهوري روسيه تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران مخالف حضور نيروهاي خارجي در خاك سوريه، بدون اجازه دولت و ملت اين كشور است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر روحاني روز گذشته در تماس تلفني ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه، افزود: ادامه تنش در شمال سوريه به نفع هيچ‌كس نيست و اميدواريم همه كشورهاي منطقه به تماميت ارضي و حاكميت سوريه احترام بگذارند. وي با اشاره به اهميت همكاري‌هاي مشترك تهران، آنكارا و مسكو براي مبارزه با تروريسم و بازگرداندن آرامش و ثبات در سوريه گفت: اين همكاري‌ها همانند گذشته ضروري است و تا پيروزي نهايي مردم سوريه بر تروريست‌ها تقويت شده و تداوم يابد. روحاني همچنين با اشاره به اقدامات تخريبي برخي كشورها عليه توافق برجام، گفت: ايران همچنان به تعهداتش به برجام تا زماني كه طرف مقابل به آن پايبند باشد، متعهد خواهد ماند و در اين مسير، لازم است جلوي اقدامات تخريبي برخي كشورها عليه برجام گرفته شود. رئيس جمهوري از روند پيشرفت همكاري‌هاي صلح آميز هسته‌اي ميان ايران و روسيه نيز ابراز خرسندي كرد و اظهارداشت: روند اجراي توافقات و تفاهمات ميان دو كشور به خوبي به پيش مي‌رود و اميدواريم امضاي موافقتنامه تجارت آزاد ميان ايران و اوراسيا به همكاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي شتاب بيشتري دهد. روحاني سپس به وضعيت وخيم مردم يمن و تداوم بمباران‌ها و گسترش بيماري‌ها در اين كشور اشاره و بر ضرورت تلاش براي حل مسالمت آميز بحران يمن و كمك به مردم بي پناه اين كشور تأكيد كرد. 
ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه نيز در اين تماس تلفني توافق هسته‌اي ميان ايران و كشورهاي 1+5 را بسيار مهم خواند و تأكيد كرد: روسيه معتقد است هر تلاشي براي تضعيف اين توافق براي منطقه بسيار مضر و خطرناك است و ما اين موضع خود را صراحتاً به اطلاع همتايان خود رسانده ايم. وي در ادامه به موضوع سوريه اشاره كرد و اظهارداشت: روسيه نيز همانند ايران معتقد است كه فقط مردم سوريه هستند كه بايد درباره آينده اين كشور تصميم بگيرند و با تحميل هر تصميمي خارج از سوريه بر مردم اين كشور مخالفيم و مسكو بر اين موضع خود پايبند است. رئيس جمهوري روسيه موفقيت نشست سوچي را دستاورد مشترك ايران، روسيه وتركيه دانست و گفت: تلاش برخي كشورهاي فرامنطقه‌اي براي تجهيز تروريست‌ها و تجزيه سوريه نگران كننده است و معتقديم حضور هرگونه نيروهاي نظامي در خاك يك كشور، بايد با اجازه دولت آن كشور و يا با مجوز شوراي امنيت سازمان ملل متحد باشد و خلاف اين امر دخالت آشكار در امور يك كشور مستقل محسوب مي‌شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار