کد خبر: 894317
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
واكنش رئیس کمیسیون تلفیق به توييت جنجالي معاون رئيس‌جمهور
لاريجاني: لايحه بودجه 97 خيلي منقح بود كه اكنون مي‌گويید مجلس آن را به هم ريخته است!
وحید حاجی‌پور

جنجال‌هاي توييت‌بازي جمشيد انصاري، معاون رئيس‌جمهور تمامي ندارد؛ او اين‌بار لايحه بودجه 97 را نشانه گرفت  و به انتقاد از مجلس پرداخت كه با واكنش مجلس مواجه شد. 
 لايحه بودجه 97 را بايد يكي از شگفت‌انگيزترين لوايح بودجه تاريخ جمهوري اسلامي ايران دانست؛ لايحه‌اي كه در نهايت موجب شد براي نخستين‌بار در تاريخ بودجه ايران، كليات آن در مجلس رد شود. 
نمايندگان مجلس معتقدند اين لايحه با وجود اينكه ادعا مي‌شود شفاف است، به‌قدري كلي‌ است كه برنامه مشخصي براي آن وجود ندارد. مجلس تغييراتي را در لايحه بودجه به‌وجود آورد و همين موضوع موجب انتقاد دولت شد. محمدباقر نوبخت با بيان هميشگي‌اش نسبت به تصميمات مجلس اعتراض كرد، ولي ديگر معاون رئيس‌جمهور به شكلي عجيب از تصميم مجلس انتقاد كرد. 
جمشيد انصاري، رئيس سازمان امور اداري و استخدامي در جديدترين توييت خود نسبت به اين تغييرات نوشته است: در دوره هشتم مجلس من چهار سال عضو كميسيون تلفيق بودم. در همه آن سال‌ها دولت وقت تلاش مي‌كرد ضمن لوايح بودجه، قوانين عمومي كشور را به هم بريزد و ما در كميسيون تلفيق ممانعت مي‌كرديم. امروز كميسيون تلفيق  مجلس به بهانه تصويب بودجه ميدان‌دار به هم ريختن قواعد اداره امور شده‌ است و همه چيز تغيير كرده است!
اين توييت با دو علامت تعجب كه معناي خاص خود را دارد با واكنش مجازي غلامرضا تاجگردون، رئيس كميسيون تلفيق که خود از نمایندگان اصلاح‌طلب و به طور طبیعی حامی دولت است روبه‌رو شد. تاجگردون با قراردادن تصوير اين توييت در صفحه اينستاگرام خود اينگونه نوشت: جناب آقاي انصاري، معاون محترم رئيس‌جمهور دوست من و انسان با تجربه‌اي است. درست مي‌فرمايند دولتي كه حال نداره چهار تا موضوع اصلی‌اش را از قبيل امور حقوق، دستمزد و اشتغال و از اين قبيل موضوعات حل كنه، بايد هم تلفيق يك فكري براي مملكت بكند. آقاي انصاري شما بهتر از من مي‌دونيد خيلي چيزها عوض شده، برخي از وزرا اگر بارشون رو از زمين جمع نكنيم، بار مملكت را زمين مي‌گذارند. اما واكنش تند تاجگردون نسبت به توييت انصاري آخرين واكنش نبود. صبح ديروز هم مجلس شاهد اعتراض به اين توييت بود و علي لاريجاني هم با دفاع از مجلس انتقاداتي را نسبت به دولت مطرح كرد و نوبخت هم سعي كرد اين جنجال را پايان دهد. 

دولتی‌ها به جای توئیت پراکنی، تکالیف بودجه‌ای شان را انجام می‌دادند

بهروز نعمتي، عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ديروز در جريان بررسي لايحه بودجه 97 گفت: متأسفانه با وجود اينكه اين روزها شاهد حضور نمايندگان در صحن علني مجلس براي بررسي لايحه بودجه هستيم، يكي از معاونان رئيس‌جمهور با توييت‌پراكني منزلت مجلس، جايگاه و اقتدار مجلس را خدشه‌دار مي‌كند. 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دو شب گذشته اين معاون رئيس‌جمهور در توييتي نوشته است كه امروز كميسيون تلفيق مجلس به بهانه تصويب بودجه ميدان‌دار به‌هم ريختن قواعد اداره امور كشور شده‌اند و همه چيز تغيير کرده است. 
وي گفت: متأسفيم، اين عزيزان بايد كار خود را انجام مي‌دادند و حالا كه مجلس وارد شده و ايراداتي را كه به صورت جدي به لايحه وارد است اصلاح مي‌كند، شاهد توييت‌پراكني و خدشه‌دار شدن جايگاه و شأن مجلس هستيم. 
 
لاریجانی: کار نادرستی کرده‌اند

علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در پاسخ به تذكر نعمتي گفت: اين كار نادرست است، مگر لايحه‌اي كه دولت به مجلس ارائه كرد خيلي منقح بود كه اكنون مجلس آن را به‌هم ريخته و توقع دارند ما همان را تصويب كنيم؟ نمي‌دانم كدام معاون رئيس‌جمهور چنين توييتي را منتشر كرده است، اما كار نادرستي انجام داده‌ است.  رئيس مجلس همچنين تصريح كرد: به هر حال كميسيون تلفيق و ديگر نمايندگان زحمت كشيده‌اند تا لايحه درست شود، كجاي اين لايحه را مجلس به هم ريخته است؟ شاكله بودجه موجود است و آنجايي كه اشكال بوده را اصلاح كرديم. 
لاريجاني ادامه داد: در قالب موارد اصلاحي زماني كه دولت اظهارنظر مي‌كند با موافقت نماينده دولت روبه‌رو هستيم و در موارد كمي با مخالفت دولت مواجه هستيم، مجلس چيزي را به‌هم نزده است و اين حرف نادرست است. 
محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: همانطور كه رئيس مجلس عنوان كرد مجلس در راستاي تنقيح و اصلاح قانون بودجه گام برمي‌دارد؛ لذا خرسندي ملت اين است كه قوا در راستاي وحدت گام بردارند. تقويت مجلس در راستاي تقويت دولت و نظام است و بنده حتماً با معاون رئيس‌جمهور كه اين توييت را داده است، صحبت مي‌كنم بايد همواره از كلمات احسنت نسبت به يكديگر استفاده كنيم. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
سایت جوان " بدبختی تقلید چنان گریبانگیر عده ای از تحصیل کرده های کشورمان را گرفته ست " که خودباختگی را جایگزین خود باوری کرده اند " اکنون که ترامپ توئیت بازی راه انداخته " باید معاون رئیس جمهور ایران هم " توئیت بازی کند " اگر فرداروز ترامپ بگوید " از اب خوردن خود داری می کند " چون ضرر به امریکا می رساند " گروهی در ایران در باره مضرات اب خوردن سخن ها گویند " اب راهم به روی مردم می بندند " البته شانس اوردیم " در تخصص اقای روحانی سخنرانی کردن ست " وگرنه شاهد توئیت بازی ایشان نیز " می بودیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار