کد خبر: 894294
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
روحانی در نشست خبری:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه گرانی نرخ ارز دلایل روانی و تبلیغاتی دارد نه اقتصادی، گفت: همه بخش‌های دولت باید بنگاه‌های خودشان را واگذار کنند.

جوان آنلاین: حسن روحانی رئیس‌جمهور، عصر امروز(سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه) در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: ایام مبارک دهه فجر را به مردم عزیز که خود این انقلاب را به پیروزی رساندند تبریک می‌گویم؛ درود و سلام همه ما به روح امام بزرگوار و عظیم‌الشأن و همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و همچنین یاد و خاطره روزهای حماسه‌افرین بهمن سال 57 را گرامی‌ می‌داریم.

وی ادامه داد: ملت برزرگ ایران بعد از قرن‌ها که در نظام استبدادی پادشاهی در رنج و تحقیر بودند، و ده‌ها سال در واقع کشور، در اختیار قدرت‌های بیگانه بود مردم تصمیم گرفتند تا حاکمیت ملّی، عزّت، استقلال، آزادی و پاک کردن کشور از انواع فسادها و بی عدالتی‌ها را محقق سازند.

روحانی تصریح کرد: انقلاب بزرگ به پیروزی رسید و امروز بعد از 39 سال همچنان شاهد حضور مردم و مشارکت آنها، نشاط مردم و استقامت آنها در برابر انواع تهدیدها و موفقیت‌های فراوان در عرصه‌های داخلی و خارجی هستیم. آرمان‌ها و اهداف انقلاب، آرمان‌هایی است که هدایت‌گر مسیر و راه ما برای قرن‌های پیش رو است. هخیچ وقت نیست که مردم از اصل آزادی، استقلال، حاکمیت ملّی، مبارزه با استبداد و استعمار و ایستادگی در برابر متجاوزین و مبارزه با فساد دست بردارند.

وی با بیان اینکه راه، همان راه است تصریح کرد: باید رو به تکامل باشد. نکته مهمی که می‌خواهم تأکید کنم این است که امروز هفتاد درصد جمعیت کشور ما جوانان تشکیل می‌دهند. نسل جوان ما و افکار نسل جوان ما و راهی که آنها توصیه می‌کنند را باید بشنویم و بپذیریم. تنها شنیدن هم کافی نیست. جوان‌ها نمی‌خواهند ما فقط صدای آنها را بشنویم. آنها دارای افکار و ایده‌هایی هستند. دارای خواست‌هایی هستند. دنیای جدید را می‌بینند، پیشنهاد و سخن دارند. و ما باید راه پیشنهادی آنها را بشنویم و مطالعه کنیم و با آنها به گفت‌وگو بنشینیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با جوانان به گفت‌وگو بنشینیم و راه و مسیری که آنها پیشنهاد و می‌پسندند باید در اراده و خواست حاکمیت همواره تاثیرگذار باشد، گفت: هم شنیدن صدایشان و هم اثرگذاری فکر و اراده‌شان در حاکمیت خواستارند، آنها اکثریت جامعه ما هستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آن روزی که انقلاب ما به پیروزی رسید تعداد جوانان ما کمتر از هفت میلیون بود، امروز 25 میلیون جوان جوان داریم، جامعه آن روز ارتباطش با دنیا، رابطه‌اش با یکدیگر، سطح سواد و معلومات عمومی‌اش با امروز بسیار متفاوت است، ما باید زمان‌شناس باشیم، العالم به زمانه.

روحانی اظهار داشت: اگر زمان و شرایط خود را نشناسیم انجام وظیفه هم برای ما سخت و دشوار خواهد بود، من می‌خواهم مقدمه صحبت‌هایم کوتاه باشم تا از صحبت‌ها و نظرات شما استفاده و بهره‌برداری کنم، دولت دوازدهم علاوه بر ادامه همه آرمان‌های انقلاب برای این دولت دو هدف مهم را تعیین و اعلام کرده است.

وی درمورد اهداف این دولت بیان داشت: اشتغال مولد و مبارزه با فقر مطلق این دو هدف را دنبال خواهیم کرد، در بودجه سال 97 به این دو اصل توجه عمیق کردیم و امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هم مصوبه‌ای هم که در آخر در اختیار ما می‌گذارند همان هدف‌ها را مراعات کرده باشند و ما بتوانیم در برابر وعده‌ای که به مردم داده‌ایم عامل به آن وعده باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که گرانی ارز به دلیل کسری بودجه دولت است و اینکه آیا بازار ارز به ثبات خواهد رسید یا نه بیان داشت: نرخ ارز را هم شما در سوالتان و هم ما در پاسخ متعادل نمی‌بینیم و باید به تعادل برسد، همانطور که تایید کردم اگر نرخ ارز امروز بالاتر از هفته‌های پیش است حتما دلایل تجاری و اقتصادی نمی‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: دلایل تجاری نمی‌تواند داشته باشد به دلیل اینکه ما در تامین ارز و مخارج ارزی ترازمان مثبت است یعنی درآمد ارزی ما بیش از مخارج ارزی ما است، دلایل اقتصادی نمی‌تواند داشته باشد به دلیل اینکه خودتان هم گفتید و برخی نیز می‌گویند که گرانی نرخ ارز باید زمانی باشد که دولت کسری بودجه داشته باشد، ما امسال کسر بودجه نداریم، یعنی همان بودجه‌ای که در ماه‌های اولیه در دولت تصویب کردیم ان‌شاءالله همان عدد و رقم محقق خواهد شد و (آمار) 10 ماهه هم این را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امسال یکی از سال‌های خوب ما است، تصریح کرد: در سال‌های قبل ما همیشه در ماه‌های دی و بهمن در مشکلاتی بودیم برای تامین نیازهای‌مان اما امسال این چنین نیست، بنابراین گرانی نرخ ارز دلایل روانی و تبلیغاتی دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: نگاهی که برخی به آ‌ینده دارند و من می‌خواهم مردم را به آینده مطمئن کنم مردم بدانند بذر آینده ما از امروز بهتر خواهد بود. حتی در زمینه ارزی نیز بهتر خواهد بود، به دلیل اینکه ما قبلاً منابع ارزی‌مان همان درآمد خودمان بود و امروز تاکنون 30 میلیارد دلار فاینانس خارجی در اختیار ما است که داریم برای همه این ارقام تصمیم می‌گیریم که برای 12 تا 13 میلیارد تصمیم‌گیری شده است، بنابراین شرایط آینده ما شرایط بهتری است، تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است که بخشی از آن را رئیس بانک مرکزی اعلام کرده یا  اعلام می‌کند و برخی دیگر بعد اعلام خواهد شد، توصیه من به مردم این است که در این مسیر پرریسک به خاطر منافع خودشان قدم برندارند. مسیرهایی نسبت به مسیر ارزی خیلی بهتری هم وجود دارد و این مسیر با ثبات نخواهد بود،‌ من خواهش می‌کنم از همه مردم که به راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی که مسئولین اقتصادی و بانک مرکزی ما می‌کگند توجه کند که حتما با این توجه ضرر نخواهد کرد.

وی درمورد بدهی سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت توصیه‌های مهمی قبل از بحث بدهکاری به سازمان دارد و این را من اعلام کردم ، باید سازمان تامین اجتماعی از بنگا‌های اقتصادی دست بردارد، هر مقدار پول به آ‌ن بدهیم با این شرایطی که سازمان تامین اجتماعی دارد نمی‌تواند مسیر درست را بپیماید، من تاکید کردم و شرط من به وزیر کار از ابتدای دولت این بوده که باید تمام بنگاه‌های اقتصادی را ایشان واگذار کنند، البته قدم‌های خوبی در این چند ماه برداشته شده و سرعت این کار باید بیشتر شود.

روحانی با تاکید بر اینکه همه بخش‌های دولت باید بنگاه‌‌های اقتصادی خودشان را واگذار کنند اظهار داشت: این تنها راه نجات اقتصاد کشور است، چه نهادهای دولتی و چه نهادهای غیردولتی نیروهای مسلح، دیگران و همه باید بنگا‌ه‌های اقتصادی خودشان را واگذار کنند این به نفع خودشان و به نفع مردم خواهد بود.

روحانی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه رمز پیشرفت در طول 40 سال انقلاب چیست و باید چه کار کنیم که این حرکت رو به جلو شتاب بیشتری بگیرد، گفت: اساس پیشرفت ما برمبنای استقلال ما و اراده ملت ما برای تحول و پیشرفت است.

وی افزود: اگر ملتی منسجم و مصمم باشد و حاکمیت نیز حاکمیت خود مردم باشد و همه ‌آ‌نهایی که در حکومت هستند منتخب خود مردم باشند چنین ملتی حتماً در اهداف و آرمان‌های ملی خود چه در زمینه علمی و چه در زمینه فناوری پیش خواهد رفت.

رئیس جمهور اظهار داشت: از نظر توسعه انسانی همه آمارهای بین‌المللی نیز اخیراً اعلام می‌کند که شرایط ایران در توسعه انسانی بسیار خوب است هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ بهداشتی شرایط ما با سال‌های اولیه انقلاب بسیار متفاوت است.

روحانی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من تا زمانی که ما به آینده خودمان کاملاً امیدوار هستیم و سرمایه اجتماعی ما روز به روز تقویت می‌شود و از توان ملی و امکانات کشورمان درست استفاده کنیم مسیر پیشرفت را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: آمار و ارقام به ما می‌گوید که در سال‌های اخیر رشد مثبت اقتصادی ما همواره وجود داشته گاهی این رشد در حد 3 درصد و گاهی هم چون سال گذشته رشد اقتصادی ما 2 رقمی شد و امسال هم انشاءالله رشد خوبی خواهیم داشت.

رئیس جمهور اظهار داشت: من به مردم قول می‌دهم در دولت دوازدهم شاهد رشد مداوم و مستمر اقتصادی کشور و  انشاءالله شاهد پیشرفت در همه زمینه‌ها باشیم.

روحانی در پاسخ به این سوال که اینکه شما گفتید تا دیر نشده باید صدای مردم را شنید آیا شما صدای مردم را در اعتراضات اخیر نسبت به تورم، گرانی و ناکارآمدی‌های برخی مدیران شنیدید؟ اگر شنیدید چه تصمیمی برای رفع این دغدغه‌ها گرفته‌اید و آیا بنا دارید تیم اقتصادی دولت را ترمیم کنید یا خیر؟ اظهارداشت: اشکال من به همین سبک سئوال است یعنی شما وقتی خواست مردم را فقط در بخش اقتصاد می‌برید این یعنی نشنیدن صدای مردم. بله مردم در زمینه اقتصاد نقد و اعتراض دارند ولی اعتراض مردم فقط بحث اقتصادی نیست. در بحث اجتماعی، سیاسی، روابط خارجی، مردم خیلی حرف دارند و گوش ما باید شنوا باشد.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که مردم چه می‌خواهند تصریح کرد: دولت با همه توانش شما اگر به خبرگزاری خودتان نیز مراجعه کنید می‌بینید در طول اول دولت یازدهم تا امروز مسیر تورم ما به سمت بالا نبوده بلکه به سمت پایین بوده است یعنی از روز اول که ما آمدیم تورم 40 درصد بود ، اول سال 93 تورم 34.7 درصد بود با امروز که تورم ما 8.2 است نشان می‌دهد که ما مسیر را درست انتخاب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما وقتی شروع کردیم رشد اقتصادی‌مان در سال 91 ، 6.8- بوده و سال گذشته رشد اقتصادی ما 2 رقمی بوده است این نشان می‌دهد که مسیر دولت مسیر درستی بوده این معنایش آن نیست که همه مشکلات مردم حل شد اینکه ما امسال مستمری بگیران از اقشار پایین را یعنی کمیته امداد، بهزیستی را بیش از 3 برابر کردیم، سال 96 نسبت به سال 95 بیش از 3 برابر شده است، این نشان می‌دهد که به مردمی که در رنج هستند توجه داریم.

روحانی با بیان اینکه در تبصره 14 بودجه امسال برای ریشه‌کنی فقر مطلق بودجه گذاشته‌ایم ادامه داد: معنی آن این است که ما به فقر توجه داریم، اینکه در تبصره 18 برای اشتغال منبع گذاشته‌ایم و حالا مجلس در تصمیم‌گیری‌اش ممکن است مقداری آن را بالا یا پایین کند این به آن معنا است که ما توجه داریم، اینکه دولت شعارش مبارزه با فقر مطلق و ایجاد اشتغال مولد است به این معنا است که دولت از قبل گوش شنوایی داشته و امروز هم دارد و به اعتراض مردم احترام می‌گذارد و در میان دولت‌های گذشته شاید رساءترین سخن را این دولت گفته که اعتراض را می‌پذیرد و قبول می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: خیلی مواقع بوده که اعتراض را نپذیرفته‌اند، ما امروز اعتراض را پذیرفته‌ایم و خوشبختانه همه مسئولین کشور اصل اعتراض را پذیرفته‌اند و من بسیار خوشحالم که همه دارند می‌گویند که صدای مردم را باید شنید، این روز بسیار مبارکی است برای همه ما که ما صدای مردم را بشنویم و طبق نظر مردم عمل کنیم انشاالله.

وی درمورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی تصریح کرد: ما باید به آینده امیدار باشیم ، اینکه من می‌گویم یک شعار نیست برای آن دلیل دارم، جامعه با نشاط است و دارد پیشرفت می‌کند سرمایه‌گذاری خارجی ما بیشتر شده است معنای آن پیشرفت است، فاینانس‌های خارجی نسبت به گذشته بیشتر شده است، بسیاری از موارد مهم سرمایه‌گذاری که فناوری پیشرفته هم می خواهد با شرکت‌های خارجی در حال مذاکره و اجرا است.

روحانی تصریح کرد: ما داریم برای اولین بار در کشور اتومبیلی درست می‌کنیم که همزمان با مصرف داخلی 30 درصد باید صادر شود، البته مصرف داخلی نمی‌گذارد اینقدر فشار بیاورد. طرحی در دولت داریم که ناوگان عمومی را بازسازی کنیم،‌همه اینها به معنای امیدواری است در مسائل اجتماعی و فرهنگی هم درست، این حرف درست است که اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و سرمایه و فناوری جذب کنیم و ایرانیان و سرمایه آنها برگردد راهش این است که تریبون‌ها و رسانه‌ها هم هم صدا با دولت باشند. ممکن است صداهای مختلف تاثیرگذار باشد، نباید اینها را قرار دهیم و راهش این است که رسانه‌ها و دولت انشا‌ءالله مشارکت بیشتری داشته باشند.

روحانی در پاسخ به سؤالی در مورد مواضع اخیر ایران در قبال سوریه و بحث توقف حمله ترکیه به این کشور، گفت: برای مسائل منطقه به ویژه سوریه روابط بسیار خوبی در ماه‌های گذشته بین ایران،‌ترکیه و روسیه بوده و همین امروز با آقای پوتین تلفنی صحبت می‌کردیم و یکی از نکاتی که رئیس‌جمهور روسیه مطرح می‌کرد این بود که احساس می‌کرد که ضروری است ما در آینده نه چندان دور اجلاس سران سه کشور را برای منطقه و سوریه داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین ما همکاری سه کشور برای منطقه و سوریه را مغتنم می‌شماریم و مهم  می‌دانیم و این روند را ادامه می‌دهیم. روابط ما با روسیه و ترکیه روابط بسیار خوبی است اما در عین حال این موضع اصولی ما بوده که ورود یک ارتش به داخل خاک یک کشور دیگر باید با اجازه دولت آن کشور و رضایت مردم آن کشور باشد. و اگر مردمی راضی نیستند و دولتی اجازه نداده ما علی‌الاصول این کار را درست نمی‌دانیم و دلمان می‌خواهد این عملیات هر چه زودتر پایان پذیرد. به دلیل اینکه در این عملیات هم برادران ترک ما کشته می‌شوند و هم افراد روبرو کشته می‌شوند و هم کردها کشته می‌شوند و این عملیات ثمری نخواهد داشت و به همین دلیل توصیه ما بر این است در همه کشورها چنین نظری داریم و خواهیم داشت. همانطور که ما حضور آمریکایی‌ها در سوریه را محکوم می‌کنیم. البته آنها اهداف ناصحیح در منطقه دارند و به فکر تجزیه سوریه هستند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: هر کسی که بدون اجازه دولتی بخواهد وارد خاک کشور دیگر شود ما علی‌الاصول آن را نمی‌پذیریم اما در عین حال روابط سه کشور به خوبی ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که دولت شما رقمی بیش از 1100 میلیارد را برای وزارت ارشاد در بودجه سال آینده در نظر گرفته نگرانی که در جامعه هنری به وجود آمده این است که این مبلغ چقدر کارشناسی شده است برای اینکه صرف زیرساخت‌های اساسی مثل سینما شود  و سالن‌های تئاتری که برخی از آنها بعد از یک دهه ساخت آنها ناتمام مانده است و اینکه فیلم‌هایی تولید شود که مخاطب داشته باشد. مطبوعات هم درگیر تأمین کاغذ هستند و برخی روزنامه‌ها سه روز در هفته منتشر می‌شوند، آیا رقمی که شما اختصاص داده‌اید قرار است صرف این خلأها شود و اینکه آیا شما فیلم‌های جشنواره فجر را دیده‌اید و کدام را پسندیده‌اید، اظهار داشت: جواب سؤال آخر متأسفانه منفی است (با خنده). من فیلم‌های جشنواره را ندیدم و علاقه دارم که دنبال کنم. یکی از مسئولیت‌های وزارت ارشاد همین است که شما اشاره کردید. انتشار روزنامه‌ها برای ما مهم است به دلیل اینکه یکی از آثار مهم فرهنگی و اجتماعی ما است. رابطه دولت با مردم از طریق رسانه‌ها برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های مکتوب برای ما دارای اهمیت است، اظهار داشت: مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را وزارت ارشاد باید دنبال کند. اینکه آیا بودجه کافی است یا نه اگر از آقای صالحی وزیر ارشاد بپرسید حتماً می‌گوید کافی نیست. اگر از آقای نوبخت بپرسید حتماً می‌گوید کافی است (با خنده).

روحانی ادامه داد: بنابراین اهدافی که شما گفتید را من کاملاً تأیید می‌کنم بعضی از استان‌ها هنوز سینما ندارند و ما باید برای ساخت سینما کمک کنیم، بخش خصوصی را تشویق کنیم و ما و بانک‌ها آنها را کمک کنیم و همچنین در مسأله مشکل کاغذ و مشکلاتی که مطبوعات دارند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا اگر آمریکا از برجام خارج شود شما توافق هسته‌ای را با کشورهای اروپایی، چین و روسیه ادامه خواهید داد یا خیر، بیان داشت: اولاً من بسیار خوشحال هستم که آقای ترامپ بعد از یکسال که به کاخ سفید رفته است هنوز نتوانسته آن فریادی که در دوره انتخابات می‌زد که این توافق را پاره خواهد کرد به آن هدف دست پیدا کند و برجام حداقل آنقدر استحکام داشته است که این یکسال بتواند به خوبی در برابر آمریکا مقاومت کند.

وی اضافه کرد: اینکه در آینده آمریکا چکار می‌خواهند بکند ما نمی‌دانیم و از هر که هم می‌پرسیم می‌گوید ما نمی‌دانیم، حتی از دوستان اروپایی و نزدیک آقای ترامپ هم که می‌پرسیم می‌گویند ما نمی‌دانیم یعنی هیچکس پیش‌بینی نمی‌کند که دولت آمریکا در آینده چه اقداماتی می‌خواهند انجام دهد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این مساله نه فقط در مورد برجام بلکه حتی درمورد توافق‌های تجاری خودشان نیز نمی‌دانند که دولتشان پای آن توافقات می‌ایستد یا آنها را بر هم می‌زند. برخی از آنها را هم مثل توافق آب وهوا بر هم زده است، ما اصولی داریم و بر مبنای اصول خودمان ادامه می‌دهیم.

وی افزود: اولا ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود، همانطور که بارها تاکید کردیم برجام اضافه و کم نخواهد شد. اینکه حالا آقای ترامپ تمایلی دارد مربوط به خودش است، نه خطی به برجام اضافه می‌شود نه خطی از برجام کم خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما مسائل دیگر را به هیچ عنوان مربوط به برجام نمی‌دانیم برجام یک توافق هفت جانبه است که هفت کشور با هم توافق کرده‌اند و یک توافق بین‌المللی است که شورای امنیت در قطعنامه 2231 آن را تایید کرده است. تعهد حزب دموکرات نیست، یک اشتباهی که آقای ترامپ دارد این است که فکر می‌کند برجام تعهد حزب دموکرات است. برجام تعهد دولت آمریکا است، هر جناحی می‌خواهد سر کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه این تعهد پایدار و مستمر است و همچنان دولت آمریکا متعهد است و اگر تخلف کند زیر پای تعهد خودش زده و اعتبار خودش را مخدوش کرده است تصریح کرد: ما البته برای شرایط آینده پیش‌بینی‌های لازم را داریم، تا زمانی که منافع مورد نظر ما در برجام تامین شود ما در برجام خواهیم ماند، بودن یا نبودن آمریکا تاثیر اصلی برای تصمیم ما نخواهد داشت. تصمیم اصلی ما بر مبنای این است که منافعی که مورد نظر ما است با برجام تامین می‌شود یا خیر؟

ادامه دارد...

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
اقای روحانی با حرف اقتصاد درست نمی شود. بی ارزش شدن پول هیچ وقت دلیل روانی ندارد. مگر نزاع بچه ها است . بی ارزش شدن پول ملی نتیجه انحصار و فساد است. بطوری که از دل این فسا و انحصار در هر کاری مافیا درست شده است. وقتی که در دولت و...فساد هست. وقتی که 70 درصد اقتصاد در انحصار ...است. هر کسی یا شرکتی که فعالیت اقتصادی دارد هم الوده به فساد است و با رشوه وحق وحساب کار می کند. در نتیجه هر فعالیت اقتصادی وتولیدی بی کیفیت وگران تمام می شود. لذا برای ماندگاری این چرخه معیوب فقط کاهش ارزش پول چاره کار است.
برای نجات کشور از این وضعیت باید انحصار از بین برود و هر فعالیتی بر پایه علم ورقابت باشدو مفسدین در هر مقامی مجازات شوند
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
متاسفم برای روحانی که با کلمات فقط بازی میکند و نمیداند چه میگوید. معنی دلیل روانی بر افزایش قیمت ارز یعنی چه؟ در کدام کتب و مستندات علم اقتصاد گفته شده است برای گران نمودن ارز بیایید با روان مردم و دنیا بازی کنید؟
اقای روحانی مردم را ساده فرض کردید و یا چیز دیگر؟
شما مدام میگویید همه چیز از نظر ذخیره ارزی و ثروت کشور و وعده های شغل و کنترل گرانی خوب است. پس چرا وضع اقتصاد مملکت به روز سیاه نشسته؟
اصلا میدانی یک قلم افزایش قیمت ارز چه بدبختی هایی از نظر گرانی ، اشتغال ، فساد ، بی اعتمادی ، ناهنجاری های اجتماعی ، طلاق و هزاران مصیبت دیگر به بار می اورد؟
به خدا نمیدانید. به هر حال بهتر است شما و کل کابینه ات دست از این اداره کردن دولت بکشید و اجازه دهید افراد متخصص اینکار وارد شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
ملت ایران بابت روانی بودن گرانی ارز و بی ارزش بودن پول . باید دوبار گریه کنند 1- بخاطر نادان فرض کردن ملت با این حرف رئیس جمهور 2- خندیدن دشمن به رئیس جمهورمان بخاطر این حرف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
به این میگن مرحله انکار که معمولا از مراحل پایانی سیستمهای دچار فساد بنیادی هست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار