کد خبر: 894238
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
رییس سازمان فرهنگی، تفریحی و اجتماعی شهرداری اصفهان:
اگر به عنوان یک شهروند اصفهانی بخواهیم جهان شهر اصفهان را بازتولید کنیم باید رفتار، گفتگو و تعامل با جهان را تصحیح کنيم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رییس سازمان فرهنگی، تفریحی و اجتماعی شهرداری اصفهان در آیین افتتاحیه نمایشگاه " ریشه ها و سنگ ها" با اشاره به اینکه باید از چنین رخدادهایی در اصفهان خوشحال بود و از آن ها استقبال کرد، اظهار کرد: اصفهانی که می شناسم و می شناسید یک شهر جهانی است که عرضه کننده یک فرهنگ تلفیقی، اما با سهم خلاقیت فوق العاده بالاست. آن چیزی که را که آقای تونی کرگ از هنر اصفهان دیدند حاصل تجربه اندوزی هنرمندان اصفهان در گفت و گو با جهان خودشان بوده است.

محمد عيدي گفت : اصفهان در زمینه گفتگو با ایران و جهان شگل گرفته و به همین دلیل تنوع و تکثری که در آن می بینید، با توجه به اندیشه تجربه باورانه هنرمندانش منجر به خلاقیت عظیم هنری می شود. اگر به عنوان شهروند اصفهانی بخواهم جهان شهر اصفهان را بازتولید کنم به نظر می رسد آن رفتار، گفتگو و تعامل با جهان را باید تصحیح کنم.

وي تصريح كرد: به عنوان کارمند شهرداری دو وظیفۀ عمده بر دوش خود احساس می کنم، یکی اینکه فضایی را برای تلاش بیشتر هنرمندان در اصفهان ایجاد کنم و زمینه خلاقیت هنرمندانی را که بتوانند در فضایی آزادانه به خلاقیت هنری بپردازند فراهم كنم و دومین وظیفه این است که بتوانم زمینه گفت و گویی با جهان را گسترش دهیم تا بتوانیم بار دیگر شاهد رونق گرفتن و درخشش جهان شهر اصفهان باشیم.

همچنین مدیر موزه هنرهای معاصر در این مراسم اظهار کرد: امروز موزه هنرهای معاصر میزبان آثار هنرمندی ارزشمند است که آثارش نه تنها مضامین عمیق انسانی و این جهانی را به شکلی پاک و مطهر از زواید ارتباطی محدود و نامتکثر نمایش می دهد، بلکه تصویری از چرخش کیهانی فرم در ذهن و زبان هنرمند است تا رسیدن به فرمی متعالی، که ماده را شکل می دهد.

مهدی تمییزی با بیان اینکه اختیار و انتخاب ماده و به فرم رساندن آن، یک گزینش دوسویه از جانب هستی و هنرمند است، گفت: این انتخاب گاهی چنان فلسفی و عمیق می شود که باید در برابر فضای خالی فرم به مراقبه نشست و صدای گفت و شنود میان ذهن، زبان، فرن، طبیعت، ماده، ماورا، انسان، هست و هستی را شنود و نوشید. اینجا است که شاید بشود گفتگویی میان مخاطب یا آنچه که از عالم معنا به شکل رسیده است صورت پذیرد .

وی ادامه داد: پیکره هایی که در کنج عظمتشان و در پیچاپیچ فرم ها و نرمی ها و زمختی هایشان، جاذبه ای است که روح مسکون و آرام آدمی را به چرخشی خوش و پر غوغا وا می دارد و در این بین هنرمند عزیز تونی کرگ گفته است هنر به ما نشان می دهد که کیستیم و در چه شرایطی هستیم و امیدواریم با حضور این آثار روح پرسشگر ما را به پرسشی دوباره از چیستی و هستی انسان دعوت کند. پرسشی که مدام باید باشد تا آدم را به کمال برساند. آرزوی حضور مداوم حتی یک اثر از تونی کرگ در شهر اصفهان، می تواند به نمادی از حضور دایمی این پرسشگریِ انسانی و متعالی تبدیل شود.

همچنین "تونی کرگ" اظهار کرد: در روزهای گذشته طی صحبت هایی که با روزنامه نگاران و مدیران موزه داشتم بیش از همه درباره این صحبت می کردیم که چرا مجسمه سازی و چرا اصفهان؟ از نظر من مجسمه سازی آن چیزی که در صد سال گذشته به آن نگریسته می شد، نیست، منظور از مجسمه سازی امروز چیزی که دکور بوده و یا با سبک کلاسیک در اختیار دولت و قدرت بوده، نیست. بلکه باید امروزه نگاه علم را به آن داشته باشیم. عیناً نمی توان گفت همان نگاهی که به علم است به هنر هم هست، ولی علم بدون هنر معنا ندارد.

وی افزود: برای محتواها و فرم های جدید جستجوهای زیادی کردم و به این نتیجه رسیدم که مجسمه سازی آن چیزی که الان گفته شده نبود، ولی کاملاً به انسان و موجودات زنده مربوط است. من تشویق شدم آثارم را در این شهر به نمایش عموم بگذارم تا آنهایی که آشنایی ندارند با این هنر آشنا شوند.

این هنرمند مجسمه ساز گفت: از رابطه کشورها با این موضوع هم به خوبی آگاهی دارم و می دانم ممکن است رابطه کشور شما به لحاظ سیاسی با بعضی کشورها مشکل داشته باشد، ولی باید با هم ارتباط برقرار کنیم که هنر یکی از این راه هاست.

تونی کرگ افزود: به عنوان نماینده کشور یا سازمانی به اینجا نیامدم، بلکه صرفاً به عنوان شخصی آمده ام تا آنچه دارم به اشتراک بگذاریم و آن اشتیاق و مهربانی که در مردم ایران دیدم من را تشویق کرد تا این ارتباط شکل بگیرد و نمایشگاه ایجاد شود. گذشته هرچه بوده، بوده است و باید باهم آینده را بسازیم. امیدوارم نمایشگاه برایتان امیدوارکننده باشد..


 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر