کد خبر: 894220
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
اقدامات بسیج سازندگی استان کرمانشاه در حوزه محرومیت‌زدایی
مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه، اقدامات این نهاد در حوزه های توانمندسازی، اشتغال و محرومیت زدایی را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار جوان-کرمانشاه حسین قبادی بصیر  در خصوص عملکرد بسیج سازندگی استان کرمانشاه در حوزه های توانمندسازی و محرومیت زدایی گفت: این عملکرد امسال تحت تاثیر حادثه عظیم زلزله بود و در بعضی از بخش ها به الزام مجبور شدیم تغییراتی در برنامه هایمان بدهیم و بعضی برنامه هایمان با تاخیر مواجه شد.

ارائه آموزش های توانمندسازی به بیش از ۴۵۰۰ نفر

وی گفت: در بحث محورهای مختلف بسیج سازندگی که آموزش و اشتغال است، در حوزه آموزش ما امسال به بیش از  ۴ و ۵۰۰ در سطح استان، آموزش های مختلف توانمندسازی دادیم.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در بحث کشاورزی، دامداری، شیلات و دام و طیور با همکاری جهاد کشاورزی و شیلات  نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: در بحث آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع دستی نیز با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی هماهنگی های لازم انجام شد و این آموزش ها ارائه شد و این آموزش ها در زمینه توانمندسازی جوانان ما نقش مفید و موثری داشت.

اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات اشتغال خرد اقتصاد مقاومتی

قبادی بصیر با بیان اینکه دومین مرحله از بحث اشتغال اعطای تسهیلات خرد اشتغالزایی است، گفت: سازمان بسیج سازندگی پیگیر این موضوع است و امسال قریب ۵ میلیارد تومان اعتبار وام های اشتغال خرد اقتصاد مقاومتی را به استان کرمانشاه تخصیص داده است.

وی افزود:  بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد آمار متقاضیان  در این زمینه که حدود ۳۰۰ نفر است، جذب شدند و از این وام ها استفاده کردند.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به روند اعطای وام ها احتمالا تا آخر بهمن ماه امسال این مبلغ به عنوان تسهیلات به کسانی که جویای مشاغل خرد هستند، اعطا شود.

ارائه تسهیلات به متقاضیان مشاغل خرذد از منابع توسعه روستایی

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: علاوه بر اینها از منابع توسعه روستایی نیز تسهیلاتی به افراد جویای کار اعطا می شود.

 وی ادامه داد: مانعی در این زمینه وجود ندارد و تاکنون نیز تعدادی از این دوستان متقاضی را معرفی کرده ایم  و در این چرخه دریافت وام قرار گرفته اند.

استفاده از ساختمان های مازاد متعلق به سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی

قبادی بصیر با اشاره به برخی از طرح های اجرا شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: ما در مراکز و ساختمان های مازاد متعلق به سپاه حضرت نبی اکرم(ص) از جمله پادگان کربلای قدیم تدابیری اندیشیده ایم و اکنون دهکده اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: همچنین ساختمان چاپخانه قدیم مورد استفاده قرار گرفته و اکنون در آنجا ۱۵ واحد فعال تولیدی ‌داریم که اکنون مشغول کار هستند و در این واحدها هم بیش از ۳۰ نفر فعالیت می کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون واحدهای مستقر در چاپخانه قدیم در عرصه تولید قارچ فعالیت می کنند  و دو نوع قارچ صدفی و دکمه ای در آنجا تولید می شود. همچنین کارآفرینان این مرکز پیگیر تولید یک نوع قارچ دارویی در این مکان هستند و ما نیز به آنها کمک می کنیم.

پیگیری ایجاد دو واحد صنعتی دانش بنیان در چاپخانه قدیم سپاه

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵ واحد فعال اشتغالزایی در این مرکز وجود دارد و پیگیر ایجاد دو واحد صنعتی دانش بنیان نیز در این مرکز هستیم.

قبادی بصیر اشاره ای نیز به پروژه های محرومیت زدایی این نهاد در سال ۹۶ داشت و گفت: در موضوع محرومیت زدایی در سال ۹۶ ما در تعمیر ۱۶۰ منزل مددجویان کمیته امداد با همکاری این نهاد مشارکت  داشتیم.

احداث ۱۹ مسجد در مناطق محروم و روستاهای استان کرمانشاه

 وی افزود: در این راستا ۱۹ مسجد هم در سطح شهر و روستاهای استان در دست ساخت بوده که عموما از پیشرفت بالایی برخوردار هستند و بیش از ۹۰ درصد آنها به بهره برداری رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت:  از این تعداد مساجد ۵ مسجد در مساکن مهر استان واقع شده و با کمک مسکن و شهرسازی ساخته شده و مابقی نیز در سطح روستاها و با استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی سپاه ساخته شده اند.

وی از اجرای ۴ طرح آبرسانی در سطح روستاهای استان و در قالب طرح محرومیت زدایی سپاه طی امسال خبر داد و گفت: ۳ تا از این طرح ها، طرح آب شرب روستایی بوده و یک طرح آبرسانی به منطقه سرین است و ۲۰ روستا از آن منتفع خواهند شد که بیش از ۵۰ درصد آن اجرائی شده و مابقی آن نیز در دست اجراست.

قبادی بصیر افزود: یک پروژه آبرسانی آب کشاورزی با استفاده از قنات محلی در سنقر نیز قابل ذکر است که به کمک جهادکشاورزی انجام شده و قریب به یک میلیارد تومان هزینه این کار بود و نزدیک به ۳۰۰ هکتار از زمین های روستا را هم تحت پوشش خودش قرار داد.

افتتاح پل روستای محروم سرآسیاب طی دهه فجر

وی از افتتاح یک پل احداث شده توسط بسیج سازندگی در روستای سرآسیاب طی روز چهارشنبه و به مناسبت دهه فجر خبر داد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: سه خانه نیازمند، سه خانه عالم و ۲ غسالخانه در روستاها نیز به عنوان دیگر پروژه های محرومیت زدایی طی امسال انجام شده و قابل ذکر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر