کد خبر: 894201
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رونمایی از یک دستاورد مهم نظامی در پنجمين روز دهه مبارك فجر
همزمان با دهه مبارك فجر خط توليد انبوه پهپاد تاكتيكي مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و فرمانده نيروي زميني سپاه افتتاح شد.
به گزارش ايرنا، امير سرتيپ امير حاتمي در مراسم آغاز توليد انبوه پهپاد تاكتيكي مهاجر‌6، با تبريك ايام الله دهه فجر و چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: پيروزي انقلاب اسلامي تحت رهبري امام خميني‌(ره) و در ادامه هدايت‌هاي حكيمانه خلف صالحش امام خامنه‌اي عزيز (مدظله‌العالي) منشأ تحولات عظيم و تاريخ‌ساز در منطقه و جهان شد و امروز با گذشت 40 سال از انفجار نور و وقوع معجزه قرن، شاهد توفيقات روزافزون نظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي گوناگون به ويژه حوزه اقتدارآفرين صنعت دفاعي هستيم. وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم‌هاي همه‌ جانبه دشمنان به توان دفاعي چشمگيري رسيده است، افزود: امروز همزمان با پنجمين روز از دهه مبارك فجر و در طليعه ورود به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي شاهد رونمايي از پهپاد تاكتيكي مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم به عنوان يكي از دستاوردهاي مهم صنعت دفاعي هستيم. 
   
قدرت دفاعي ايران قابل مذاكره و توقف نيست

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه دشمنان بدانند كه قدرت دفاعي ايران روز به روز افزايش مي‌يابد و به هيچ عنوان قابل مذاكره و توقف نيست، افزود: توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران با قوت تقويت مي‌شود و در همه ابعاد نيازمندي‌هاي بومي دفاعي كشورمان ادامه خواهد يافت كه يكي از آنها حوزه مهم هوايي است و در همين چارچوب پهپاد توليدي جديد تقديم نيروهاي مسلح عزيز و توانمندمان مي‌شود. وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: روزي آرزوي ما اين بود كه بتوانيم مقداري جلوتر از خودمان را در عمليات نظامي ببينيم اما اكنون اين امكان به دست فرزندان عزيز ايران فراهم شده است كه مي‌توانيم مدت زيادي پرواز، مراقبت، شناسايي و عمليات انجام دهيم كه سبب توانمندتر شدن نيروهاي مسلح ما خواهد شد. 
   
ويژگي‌هاي پهپاد تاكتيكي مهاجر 6

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تشريح مهم‌ترين ويژگي‌هاي پهپاد تاكتيكي مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم تصريح كرد: اين پهپاد توانمندي انجام ماموريت‌هاي شناسايي، مراقبت و رزمي با شعاع عملياتي گسترده و مداومت پروازي بالا را براي نيروهاي مسلح با قابليت اطمينان فوق‌العاده، فراهم مي‌سازد تا بتوانند عمليات مراقبت، شناسايي و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند. وي با بيان اينكه اين پهپاد قادر است انواع متنوعي از محموله‌هاي مراقبت، شناسايي و رزمي را حمل كند، تصريح كرد: استفاده از پهپاد مهاجر 6 امكان ديده باني هوايي طولاني مدت و انهدام اهداف در زمان‌ها و مكان‌هاي مختلف را با دقت بالا فراهم مي‌كند. وزير دفاع از ديگر توانمندي‌هاي اين پهپاد را ارسال اطلاعات به‌هنگام، در روز و شب به مراكز فرماندهي و كنترل و فراهم كردن اشراف گسترده اطلاعاتي بر محيط عمليات عنوان كرد و ادامه داد: پهپاد مهاجر 6 توانايي فرود و برخاست در باند پروازي كوتاه را دارد. امير حاتمي با بيان اينكه فرود و برخاست خودكار و استفاده از زيرسامانه‌هاي الكترواويونيكي هوشمند بومي در طراحي و ساخت پهپاد مهاجر 6 آن را در رده پهپادهاي كارآمد و تراز اول دنيا قرار داده است، تصريح كرد: پهپاد تاكتيكي مهاجر 6 مبتني براصل انعطاف و توسعه‌پذيري، توسط متخصصان سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح طراحي شده تا در عمليات‌هاي مختلف و محيط‌ها و شرايط متغير، كارآمد باشد. وي خاطرنشان كرد: پهپاد مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم با انوع جست‌وجوگرهاي الكترواپتيكي و انواع سر جنگي است كه توسط آن، پهپاد مي‌تواند هدف را شناسايي، رهگيري و منهدم كند. وزير دفاع تأكيد كرد: بمب هوشمند نقطه زن قائم با قابليت درگيري با انواع هدف‌هاي ثابت و متحرك در هر ساعت از شبانه روز قابليت نفوذ در انواع استحكامات و اهداف مهم را دارد. وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پايان با تبريك اين دستاورد بسيار مهم و ارزشمند به محضر مقام معظم فرماندهي كل قوا، نيروهاي مسلح و ملت رشيد ايران افزود: وزارت دفاع در سايه تدابير و فرامين حكيمانه فرماندهي معظم كل قوا در حوزه دفاعي با رويكرد اقتصاد مقاومتي، استحكام‌بخش و پشتوانه قدرتمندي براي نيروهاي مسلح، توان دفاعي و اقتدار ملي ايران اسلامي به شمار مي‌رود. 
   
پهپاد مهاجر ۶ در آزمايش‌ها پاسخ خوبي داد

دو فروند پهپاد مهاجر ۶ از قبل در اختيار ما قرار گرفته بود كه آزمايش‌هاي كاملي را به لحاظ رزمي و شناسايي در مناطق عملياتي انجام داديم كه پاسخ خوبي داد. 
سردار سرتيپ محمد پاكپور در حاشيه مراسم آغاز توليد انبوه و تحويل دهي پهپاد مهاجر 6 در جمع خبرنگاران افزود: پهپادهاي شناسايي و رزمي از تجهيزات مأموريتي نيروي زميني سپاه است كه از پهپادهاي شناسايي بسيار خوب استفاده كرده ايم اما از چند سال پيش با توجه به نياز مبرم به پهپادهاي رزمي، اين موضوع را با مسئولان صنايع قدس وزارت دفاع در ميان گذاشتيم كه همين پهپاد مهاجر 6 را طراحي كردند كه تا رسيدن به محصول، زمان كوتاهي طول كشيد. وي گفت: البته محصولاتي مشابه اين پهپاد پيش از اين نيز در ساختار نيروي زميني سپاه بود اما دو فروند از اين محصول را كه قبلاً در اختيار گرفته بوديم، ازمايش‌هاي كاملي روي آن انجام شد كه به لحاظ رزمي و شناسايي پاسخ خوبي داد. سردار پاكپور افزود: محصولاتي هم كه در آينده در اختيار نيروي زميني سپاه قرار گيرد در مناطق عملياتي به كار گرفته خواهد شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار