کد خبر: 894188
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
شلیک موشک بالستیک یمنی به سمت ائتلاف سعودی ادامه دارد
به‌رغم ادامه فضاسازی رسانه‌ای سعودی- امریکایی درباره توانایی بومی موشکی یمنی‌‌‌ها و نسبت دادن آن به ایران، انقلابیون یمنی متأثر نشده و رویه خود  را برای شلیک موشک‌های بالستیک به سمت اهداف سعودی مصرانه پیگیری می‌کنند. 
 یگان موشکی یمن روز گذشته یک فروند موشک بالستیک دیگر را به سمت مواضع شبه‌‏نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی این بار در ساحل غربی یمن شلیک کرده است.  به گزارش فارس، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله روز دوشنبه دومین موشک بالستیک را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی شلیک کرده است.  منابع خبری یمن گزارش دادند که یمنی‎‌‌‌ها ظهر دیروز یک فروند موشک بالستیک «میان برد‌» از نوع «قاهر ام2» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن شلیک کردند.  شلیک موشک «قاهر ام2» یمن ساعاتی پس از شلیک صبح دیروز موشک بالستیک «میان برد‌» به سمت پایگاه نظامی «ملک فیصل» در منطقه خمیس مشیط منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان صورت گرفته است.  یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله چهار‌‌‌شنبه شب گذشته یک فروند موشک بالستیک «قاهر ام2» به سمت مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در استان الجوف شلیک کردند.  حملات موشکی ارتش یمن به عمق خاک عربستان از ابتدای سال جدید میلادی شدت پیدا کرده است، به طوری که از ماه ژانویه سال 2018 تاکنون بیش از 13 فروند موشک بالستیک شلیک کرده‌‏اند. 
   
جمع کردن آبرومند انگلیسی جنگ! 

دولت انگلیس از ابتدای سال ۲۰۱۸، تحرکات خود را با چراغ سبز عربستان سعودی با هدف توقف جنگ علیه یمن و آغاز مذاکرات سیاسی آغاز کرده است که در این صورت، انگلیس باید فروش سلاح‎های خود را به عربستان متوقف کند.  به گزارش فارس، اولین گامی که انگلیس با همکاری سازمان ملل برای تحقق این امر برداشته است، عدم تمدید مأموریت «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن و جایگزینی یک تبعه انگلیسی به نام «مارتین گریفیتس‌» است که قرار است تا پایان ماه فوریه این جابه‌جایی صورت بگیرد.  آنتونی گوترش‌، دبیرکل سازمان ملل اخیراً یک تبعه انگلیسی به نام «مارتین گریفیتس‌» را به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن به جای «اسماعیل ولد الشیخ» معرفی کرده است.  گام بعدی که لندن برای ورود به عرصه سیاسی تحولات یمن برداشته است، سفر منطقه‎ای «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس به کشورهای ایران، عربستان و عمان قبل از آغاز سال نوی میلادی است؛ هرچند برخی از تحلیلگران، مهم‌‌ترین هدف انگلیس در سفر جانسون به عربستان را دستیابی به منابع اقتصادی و انعقاد قرارداد فروش سلاح به این کشور عنوان کردند، اما بدون شک علت اصلی سفر جانسون به عمان و ایران مسائل منطقه از جمله تحولات یمن بوده است.  جانسون پیش از سفر به ایران در حضور جمع خبرنگاران گفته بود که «اولین سفر من به ایران فرصتی برای گفت‌وگوهای بیشتر درخصوص برخی مسائل حساس از جمله چگونگی یافتن راه‌حلی برای پایان درگیری ویرانگر یمن و تضمین دسترسی بیشتر نهادهای امداد‌رسانی برای کاهش رنج شدیدی است که مردم آن کشور متحمل می‌شوند.» به خصوص که دولت انگلیس از سوی افکار عمومی خود در ماجرای فروش سلاح به آل‌سعود تحت فشار است. دهها انگلیسی مخالف فروش جنگ‌افزار از سوی دولت انگلیس به عربستان روز‌‌‌‌ شنبه گذشته مقابل سفارت سعودی در لندن تجمع کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار