کد خبر: 894143
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
رئيس كميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي گفت: مصاديق رجل‌سياسي براي كانديداهاي رياست‌جمهوري در مجلس نهايي شد.
محمدجواد كوليوند رئيس كميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آخرين نتايج بررسي مصاديق رجل سياسي و مذهبي در اين شورا كه بخشي از آن طبق سياست‌هاي كلي انتخابات به مجلس واگذار شده بود، اظهار داشت: بررسي مصاديق رجل سياسي و مذهبي در چارچوب سياست‌هاي كلي انتخابات در مجلس پايان يافته است. 
وي با بيان اينكه مصاديق رجل سياسي و مذهبي در شوراي نگهبان نيز بررسي شده است، افزود: طبق سياست‌هاي كلي انتخابات كه از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده، مجلس موظف است مصاديق رجل سياسي و مذهبي را در چارچوب اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري تعيين كند كه بر همين مبنا ما اين كار را انجام داده‌ايم. 
رئيس كميسيون شوراهاي مجلس اضافه كرد: كار ما در مجلس براي بررسي مصاديق رجل سياسي و مذهبي و اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري پايان يافته و منتظريم در پژوهشكده شوراي نگهبان و كميسيون مشتركي كه با حضور وزير كشور و رئيس مجلس و نماينده‌اي از شوراي نگهبان تشكيل شده، جمع‌بندي نهايي صورت گيرد. 
كوليوند اضافه كرد: اگر در مورد شاخص‌هايي كه شوراي نگهبان براي مصاديق رجل سياسي و مذهبي درباره كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري تعيين كرده، به جمع‌بندي برسيم، آن شاخص‌ها را در اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري پياده مي‌كنيم، اگر اين طور نشود، بايد مكانيسمي براي آن انديشيده شود. 
وي تأكيد كرد: قرار است آن بخشي كه شوراي نگهبان در قالب تعيين مصاديق رجل سياسي و مذهبي مدنظر قرار داده است، در اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري گنجانده شود و بخشي از آن را هم كه مربوط به مجلس بوده است ما بررسي و نهايي كرده‌ايم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار