کد خبر: 894029
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
عده‌ای هم هستند که رفیق انقلاب بودند اما با این حال 11 روز خانه نشینی کردند؛ این چنین افراد باید به سرنوشت بنی‌صدر دقت کنند که حتی نمی‌توانست ببیند شخص دوم مملکت است و برای امام خط و مشی تعیین می‌کرد و شاخ و شانه می‌کشید.

 به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اصفهان ، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یک‌شنبه در همایش پیشرفت و عدالت اظهار کرد: در روزهای ابتدا انقلاب ،امام خمینی(ره) در مدرسه علوم مردم به دیدار ایشان می‌آمدند و به جهت لزوم رسیدگی به این افراد از لحاظ غذا، هر روز از شهرهای مختلف کشور کمک‌هایی برای پذیرایی از این افراد می‌رسید.

محمدحسین صفارهرندی بیان نمود: در این میان افراد زیادی به دیدار امام می‌آمدند از جمله اینکه افرادی از گروه فدایی خلق حضور داشتند و برای دیدار با امام اصرار داشتند تا سؤالی را مطرح کرده و وضعیت جایگاه خود را در حکومت بپرسند اما جوابی به آن‌ها داده شد که سهم‌خواهی درست نیست.

وی با اشاره به اینکه افرادی نیز همچون شایگان وزیر دولت مصدق هم برای دیدار با امام آمده بودند، عنوان کرد: شایگان می‌گفت برخی از مردم می‌گویند بعد از تاسیس حکومت جمهوری رئیس‌جمهور شوم که امام با خنده جوابش را داد و گفت از بنده و شما مسؤولیت گرفتن گذشته و جوانان باید حضور داشته باشند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در آن روزها افرادی به دنبال سهم‌خواهی بودند، مطرح کرد: این در حالی بود که امام همواره می‌گفتند ما برای انقلاب چه کاری انجام داده‌ایم؟

وی تاکید کرد: مردم از ابتدای انقلاب همه کار را برای انقلاب انجام دادند و خون دادند اما به دنبال سهم خواهی نبودند در حالی که برخی‌ها راه را گم کرده و به دنبال سهم‌خواهی از انقلاب بودند.

صفارهرندی ادامه داد: افرادی که الان نیز نامه هتاکانه به مقام معظم رهبری می‌نویسند برای این است که به کرسی ریاست خود نرسیده‌اند و امروز فردی برای ایشان نامه نوشته است که در فلان انتخابات باید نامش از صندوق‌ها بیرون می‌آمد.

وی ابراز داشت: عده‌ای هم هستند که رفیق انقلاب بودند اما با این حال 11 روز خانه نشینی کردند؛ این چنین افراد باید به سرنوشت بنی‌صدر دقت کنند که حتی نمی‌توانست ببیند شخص دوم مملکت است و برای امام خط و مشی تعیین می‌کرد و شاخ و شانه می‌کشید.

وی تصریح کرد:: افرادی که امروز برای مقام معظم رهبری نامه می‌نویسند اگر دلسوز نظام هستند به چه دلیل قبل از اینکه نامه به دست ایشان برسد در رسانه‌ای بیگانه بیان می‌شود؟ این فرد به اصطلاح دوره زعامت امام را به رخ رهبری می‌کشد البته توسط دوستانش نیز جواب خود را شنید.

صفارهرندی بااشاره به اغتشاشات اخیر بیان نمود : ای کاش افرادی که ناآگاهانه دراغتشاشات همراه موج آفرینان بودننداز مردم درس عبرت و مردانگی و وفاداری می‌گرفتند چرا که با وجود مشکلات بسیاری که در کشور وجود دارد همین مردم در مواقع خطر در صحنه هستند و از انقلاب دفاع می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: مثالی واضح برای این موضوع اغتشاشات اخیر است که در زمان کمتر از 10 روز فروکش کرد چرا که مردم هوشیار هستند و راه خود را از افرادی که به دنبال آتش زدن مسجد هستند جدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به برخی حوادث سال 88، بیان داشت: در آن سال مقام معظم رهبری به موسوی گفتند که چنین کارهایی از شما بعید است و اگر موضوعی وجود دارد در حیطه قانون رفع شود چرا که ممکن اعتراض خیابانی را به راه بیندازید و اوضاع را نتوانید کنترل کنید اما او گوش نکرد.

صفار هرندی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما معتقد هستیم که انتقادها باید بیان شود اما این موضوع باید در حیطه قانون باشد و در همین اغتشاشات اخیر وقتی مردم دیدند عده‌ای فریب خورده به خیابان‌ها آمده‌اند تصمیم گرفته و از آن‌ها جدا شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار