کد خبر: 894001
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
با 152 رأي موافق نمايندگان
نمايندگان مجلس در نشست ديروز پارلمان ميزان ماليات بر كل درآمد كاركنان دولتي و غيردولتي را تعيين كردند.
به گزارش فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني ديروز پارلمان و در جريان بررسي بخش‌هاي درآمدي لايحه بودجه سال 97 كل كشور، بند (الف) تبصره 6 اين لايحه را به تصويب رساندند. براساس بند (الف) تبصره 6 لايحه بودجه سال 97، سقف معافيت مالياتي موضوع ماده(84) قانون ماليات‌هاي مستقيم مصوب 1366/12/4 و اصلاحات بعدي آن در سال 1397 سالانه 276 ميليون ريال تعيين مي‌شود. 
همچنين نرخ ماليات بر كل درآمد كاركنان دولتي و غيردولتي اعم از حقوق و مزايای فوق‌العاده، كارانه و... به استثناي تبصره 1 و 2 قانون ماليات‌هاي مستقيم مربوط به امور پژوهشي و دانشگاهي، مازاد بر مبلغ مذكور تا سه برابر آن مشمول ماليات سالانه 10درصد و نسبت به مازاد سه برابر، تا چهار برابر آن مشمول ماليات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد چهار برابر تا شش برابر 25درصد و نسبت به مازاد شش برابر 35 درصد تعيين مي‌شود. بر اين اساس، ميزان معافيت مالياتي اشخاص موضوع مواد (57) و (101) قانون ماليات‌هاي مستقيم سالانه مبلغ 216 ميليون ريال تعيين مي‌شود. 
گفتني است اين بند با 152 رأي موافق نمايندگان، 86 رأي مخالف و شش رأي ممتنع از مجموع 250 نماينده حاضر در جلسه به تصويب رسيد. بر اساس اين گزارش، غلامرضا تاجگردون رئيس كميسيون تلفيق بودجه در موافقت با اين بند طبق سخنانش اظهار داشت: ما در حالي اين بند را در كميسيون تلفيق به تصويب رسانديم كه خط فقر در كشور ما 3 ميليون تومان تعيين شده است، بنابراين مقرر كرديم  ازحقوق‌هاي بالاتر از2ميليون و 300 هزار تومان ماليات دريافت شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار