کد خبر: 893994
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
انتقاد از عملکرد شهرداري تهران در روزهاي برفي با شايعه استعفاي احتمالي نجفي همراه شد. محسن هاشمي که از او به عنوان شهردار محتمل پس از نجفي ياد مي‌شود هم گفت که مديريت شهري خالي از اشکال و ضعف نيست و در انجام وظايف خود فعال عمل نکرده است
محمد صادق فقفوري

هنوز شش ماه از شروع مديريت جديد شهري نگذشته، ندانم‌كاري و سوءمديريت به حدي بالا گرفته كه محسن هاشمي به شهردار تهران هشدار داده است وظايفش را انجام دهد. اعضاي شوراي شهر هم به نجفي خرده‌هاي اساسي‌ گرفته‌اند. نايب رئيس كميسيون بودجه شوراي شهر فاش كرده كه نجفي در همين شش ماه براي اداره تهران وام ميلياردي گرفته است‌! شهرداري تهران كه ساليان دراز منبع سرشار درآمد بوده و از آن به دولت مستقل ياد مي‌كردند، حالا براي اداره شدن دست در جيب شهروندان تهراني كرده و از آن بدتر پايتخت‌نشينان را هم با دريافت وام مقروض و مديون كرده است. همسويي دولت با شهردار تهران كه موجب شد پاي نجفي به جلسات هيئت دولت باز شود و از اين طرف هم نجفي طلب شهرداري از دولت را «ماست مالي» كند، در عمل عايدي‌اي براي شهروندان كه نداشته هيچ، تهراني‌ها از سال آينده بايد براي تردد در شهر، عبور از بزرگراه، رد شدن از تونل و احتمالاً نفس كشيدن هم به شهرداري پول پرداخت كنند. نتيجه مديریت خسته و سالمند شهري، به حدي ناكارآمد و فشل بوده كه زمزمه‌هاي استعفاي نجفي در اين چند روز قوت گرفته و حتي حاميان سياسي شهردار هم حاضر نيستند نتايج سوءمديريت شهري را بپذيرند و ظاهراً سناريويي را طراحي كرده‌اند كه طبق آن مديريت نجفي به يك‌سال نكشد. 
روزهاي برفي تهران، قفل شدن مديريت شهري، شكستن شاخه‌هاي انبوهي از درختان، عكس يادگاري نجفي با برف چهار روز پس از بارش برف، نمره 18 استانداري تهران به نجفي و كوچه‌پس‌كوچه‌هايي كه هنوز هم برف‌روبي نشده و يخ‌زده‌اند، جديدترين و نه آخرين شاهكار مديريت سالمند شهر تهران است. روي كار آمدن محمد‌علي نجفي همان ابتدا مخالفان جدي‌اي داشت، مخالفاني كه حتي خود نجفي هم جزئي از آنها بود‌؛ چراكه وي قبلاً گفته بود به علت مريضي قلبي قادر به انجام وظايف مديريت نيست و سكان شهري را همان موقع به مرعشي تعارف زده بود. 
  
كمانه گزارش عليه قاليباف به نجفي

پرت كردن اذهان، شيوه مديران ناكارآمدي است كه به طرقي مانند حواله دادن همه مشكلات به «قبل» و فرافكني، گيرها را از نحوه مديريت خود ولو به صورت مقطعي مرتفع مي‌كند؛ شهردار تهران هم در شش ماه گذشته از همين شيوه بهره‌برداري فراوان كرده است تا بلكه بتواند حواس‌ها را از سوءمديريت تيم شهري پرت كند. ارائه گزارش مملو از نشر اكاذيب نجفي دو هفته پيش در صحن شورا از همين دست بود، گزارشي كه با توبيخ كتبي و فوري دادستان تهران مواجه شد و شهردار تهران هم به‌رغم نامه كتبي اين مقام قضايي هنوز مستندات اتهامات بي‌اساسش را ارائه نكرده است. حالا اما فرافكني‌هاي نجفي دامن خودش را گرفته است. 
 
شهر‌فروشي: از طرح ترافيك تا اخذ وام !

خيابان‌فروشي و دست‌اندازي به جيب تهراني‌ها به اسم طرح جديد ترافيك بس نبود كه چندي پيش يكي از مديران شهري خبر دريافت عوارض از تهراني‌ها به‌خاطر رفت‌و‌آمد در تونل و بزرگراه را داده بود. پيروز حناچي، معاون فني و عمراني شهرداري تهران اعلام كرد: احتمال دارد برخي بزرگراه‌هاي درون‌شهري تهران به بخش خصوصي فروخته شوند و خودروها براي عبور از اين بزرگراه‌ها عوارض بپردازند. وي گفته بود ما ناچاريم حتي خيلي كم به اين سمت حركت كنيم، با اين روش، مكانيسم تأمين منابع مالي در شهر متفاوت مي‌شود. 
روز گذشته هم حسن رسولي، نايب رئيس كميسيون برنامه‌، بودجه و خزانه‌دار شوراي شهر تهران گفت: نكته مهم در عملكرد يك دوازدهم در آذرماه اين است كه شهرداري تهران در اين ماه در بخش جمع درآمدها موفق شده 2هزار و 485 ميليارد ريال درآمد كسب كند، اما در اين بخش 3 هزار و 376 ميليارد ريال عقب‌تر از بودجه 96 عمل كرده؛ همچنين در بخش منابع حاصل از واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي نيز تنها موفق به جذب 3 هزار و 862 ميليارد ريال شده كه در اين بخش نيز 3‌هزار و 196 ميليارد ريال از برنامه يك دوازدهم در آذرماه كسري عملكرد دارد. در بخش منابع حاصل از واگذاري دارايي‌هاي مالي عملكرد آذر، شهرداري 6 هزار و 189 ميليارد ريال درآمد كسب كرده كه 4 هزار و 192ميليارد ريال آن بيش از برنامه مصوب بوده در حقيقت شهرداري تهران براي تأمين درآمدها در دو بخش اعلام ‌شده به سمت دريافت وام از بازار پولي و مالي اقدام كرده است. 
  
هاشمي: آقاي نجفي وظايفت را انجام بده!

سوءمديريت مالي شهردار تهران همه ناكارآمدي وي نيست. محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر به نجفي متذكر شده كه لااقل ساير وظايفش را انجام دهد. 
محسن هاشمي ديروز در صحن شوراي شهر تهران گفت: مديريت شهري خالي از اشكال و ضعف نيست و بايد معترف بود در شش ماه سپري شده از دوره مسئوليت شوراي پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومي از تحول در مديريت شهري برآورده نشده است و آنگونه كه بايد مديريت شهري در انجام وظايف خود فعال عمل نكرده است. 
بر‌اساس شنيده‌ها، شوراي عالي اصلاح‌طلبان با اين استدلال كه تهران و مديريت آن ويترين عملكرد اصلاح‌طلبان است، تصميم به استعفاي شهردار تهران گرفته و در حال عبور نرم و كم‌حاشيه از وي است. انتقادات پشت در‌هاي بسته كه گاهي هم نم آن بيرون مي‌زند، يادآور اتفاقات تلخ شوراي شهر اول است، شورايي كه بازي اصلاحات با مردم باعث شد شهردار وقت تهران اجباراً تن به استعفا دهد و شوراي شهر توسط وزارت كشور اصلاحات منحل شود و.... منازعات سياسي و جاه‌طلبي‌ها كه دود آن به چشم شهروندان مي‌رود چاره كار نيست، ‌اي كاش به‌جاي اين همه سياسي‌كاري، مقداري هم كه شده «كار و عمل» سرلوحه مديران شهري باشد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
1
گویا طرحی نو برقرارشده " هر وزیر ویا مدیری که بر سر اموری قرارمی گیرد " با چسبی چنان قوی ومحکم خودرا به میز ها
می چسباند " حتی اگر ناکارامدی انان فلک را به لرزه دراورده باشد " وجود نازنین انان تکانی نمی خورد " برقراری همچنان ادامه داشته و دارد " مانند نجفی " هیچ گونه رقمی به درد کلان شهر تهران نمی خورد " فقط برپایه حزبی کارگزاران انتخاب شده ست " اخوندی وخیلی از مدیران دو دولت روحانی " خبری از استعفا " و یا برکناری " در کار نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
1
با سلام . شهردار مانند قالیباف باشد تا بتواند با قاطعیت مترو را تمام کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
1
تا کی این پیران حریص باید حکومت کنند من الان 46ساله ام یک زمانی نخبه حساب می شدم اسلام واقعی را طرح دادم ولی کسی گوش نکرد الان خانه نشین شده ام بخاطر خدا خودتان شما پیران بکشید کنار
رمضانعلی محمدیان
|
United States
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
بسم الله.باسلام.نویسنده محترم تمام حرف رادرپاراگراف دوم زده(پرت کردن اذهان) جناب شهردار تکخال مدیران مدبر نحله أباحه طلبان میباشند که سوختنش برای این گروهک مسلما" رسوائی استراتژیک محسوب شده وبعید نیست برای گندزدائی از وجاهت نداشته خودشان هم که شده دوران تلخ آب نمک خوابانی با دوری از استیج قدرت و.در خمره مصاحبه با زنجیربندان شان را کرها" به مشارالیه زورچپان بفرمایند أیضا" در مجتمع مسکونی همسایه ای داریم مزاحم و با رفتارهایی ناهنجار که هر موقع در باب رفتارش کسی به او تذکر میدهد جواب میدهد در حال فروش منزل هستم وکمتر از یکماه میروم وبا این شگرد آن یکماه دو سال هست که تمام نشده ودر نهایت با دقت در پست های مدیریتی این جناب به قدر ومنزلت ایشان پی میبریم چه اینکه آموزش وپرورش وشهرداری بودند و اینها بعلاوه بهداشت جاهایی هستند که باتوجه به اهمیتشان کشورهای استعماری مثل فرانسه تا آنجا که توانستند با استقلال مستعمراتشان موافقت نکردند تا اینکه مطمئن شدند مدیریت اینها مانند دوران حکومت خودشان بر آن منطقه مطلقا"دراختیارکشور استعمارگر باقی میماند والسلام .شهرک اندیشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار