کد خبر: 893991
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
بيم و اميدهاي مهم‌ترين برنامه سينمايي در تلويزيون
سري چهارم از برنامه تلويزيونی«هفت» كار خود را آغاز كرد، با اين تفاوت كه مجري برنامه بر خلاف اسلاف خود چهره سينمايي نيست.
محمدصادق عابديني

رضا رشيدپور از برنامه صبحگاهي«حالا خورشيد» گرفته كه هر صبح پاپيچ مسئولان مي‌شود تا گفت و گوي تاك‌شويي‌اش با رئيس‌جمهور كه برخلاف نظرات بسياري از بيننده‌ها با چالش و سؤال‌هاي سخت همراه نبود، هميشه چهره‌اي تلويزيوني بوده است. مجري با چهره‌اي كه اكثراً لبخند جزء جدانشدني از اجراهايش است، سعي مي‌كند صريح باشد و البته در بيانش اينگونه تصور مي‌شود كه هميشه طرف مردم را دارد. با اين حال رشيدپور چهره‌اي سياسي نيز هست كه علاقه دارد در كنار سياستمداران ديده شود و از عالم سياست گرفته تا بازيگري در سينما را نیز تجربه كند. همه اينها به كنار ولي براي اهالي سينما، «هفت» يعني مهم‌ترين برنامه تلويزيوني كه مي‌تواند مطالبات و خواسته‌هاي اهالي سينما را دنبال كند؛ برنامه‌اي كه پيش از آنكه به رشيدپور برسد، سه دست چرخيده و امروز چهارمين مجري و سردبير برنامه كسي‌است كه نسبت به مجريان قبلي كمتر در فضاي سينما بوده است. همين موضوع نگراني‌هايي را از نزول هفت به دنبال داشته است.

محمد تقي فهيم، منتقد پيشكسوت در يادداشتي با لحني كنايه‌آميز اولين اجراي رشيدپور را در هفت نقد كرده‌است و از مديران رسانه ملي خواسته تا جايگاه هفت را به مجري جديد آن گوشزد كند، البته در كنار نقد‌هاي دلسوزانه‌اي از جنس آنچه فهيم متذكر شده است، برخي از سينمايي‌ها هم از اينكه «هفت» دوباره بازگشته و مجري جوان، هدايت آن را بر عهده گرفته است، ابراز خوشحالي كرده‌اند. آنچه از دو قسمت اول برنامه هفت بر مي‌آيد، اين است كه رشيدپور مي‌خواهد بيش از آنكه «هفت» را به برنامه‌اي چالشي تبديل كند، آن را به محلي براي نزديك شدن به سينماي ايران بداند. براي همين قسمت اول گفت و گوي وي با عوامل فيلم سينمايي «شعله‌ور» بيش از آنكه نقادانه باشد به يك تاك‌شوي ملايم تبديل شد؛ چيزي كه احتمالاً تا جا افتادن رشيدپور در نقش مجري برنامه تخصصي سينمايي در تلويزيون بايد شاهد ادامه آن باشيم. 

اكنون «هفت» بعد از چند ماه تعطيلي بازگشته و در سه دوره قبلي با تعويض هر سردبير و مجري،‌سياست‌هاي اين برنامه نيز به طور كلي متفاوت شده ‌است. اجراهاي فريدون جيراني، محمود گبرلو و بهروز افخمي هر كدام نقاط ضعف و قوتي داشته است كه اميد مي‌رود رشيدپور با درك اين نقاط به رفع ضعف‌ها و پر رنگ‌تر كردن نقاط قوت برنامه بپردازد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار