کد خبر: 893935
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر اصلاح اساسنامه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر را در امتداد مسیر مثبت حرکت این ستاد دانست.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر روز یکشنبه 15 بهمن‌ماه به ریاست حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان دستگاه‌های عضو در این ستاد در سالن جلسات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برگزار شد.
حجت‌الاسلام کاویانی راد در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس یک نظام فرهنگی عمیق پایه‌گذاری شده است. اوج تعالی فرهنگ نیز ایثار و فداکاری است که در کشورمان این اتفاق با شهادت، جانبازی و آزادگی بسیاری از هم‌وطنانمان در بالاترین سطح خود شکل گرفت و تا امروز نیز این فرهنگ پشتوانه امنیت ملی کشورمان بوده است.
وی افزود: امام خمینی (ره) با درایت بسیار بالای خود دستور تشکیل مجموعه‌ای برای تعالی فرهنگی، تربیت صحیح و رشد علمی فرزندان شهدا و ایثارگران را صادر کردند که منجر به تشکیل ستاد برنامه‌ریزی ستاد شاهد و ایثارگر شد. حضور امروز ما در این مجموعه افتخار بزرگی است و باید همچنان با همان انگیزه‌های نخستین در این مجموعه خدمت کنیم.
رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر با اشاره به دستاوردهای مطلوب این ستاد گفت: با وجود این نتایج خوب نباید از آسیب‌شناسی فعالیت‌ها غافل شد و باید به دنبال راهکارهای جدید متناسب با مقتضیات زمانه حرکت کرد تا مسیر رو به رشد ادامه یابد. اصلاح اساسنامه این ستاد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در همین راستا انجام شده است و اساسنامه جدید از شهریورماه سال جاری با امضای رییس جمهور محترم ابلاغ شد و در واقع جلسه امروز نخستین جلسه این ستاد پس از اصلاح اساسنامه است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اصلاحات و تغییرات در اساسنامه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در 3 بُعد «اهداف»، «جامعه مشمولین» و «ساختار» انجام شده است. در بخش اهداف، ابعاد فراتر از مراحل تحصیلی در نظر گرفته شده است و دامنه مسئولیت‌های این ستاد بیشتر شده است. در بخش جامعه مشمولین نیز به غیر از دانش آموزان و دانشجویان، جانبازان بالای 25 درصد به جامعه هدف افزوده شده‌اند و در زمینه ساختار نیز شاهد اضافه شدن 3 ستاد مرکزی در وزارت خانه‌های «فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «ورزش و جوانان» و «سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی» به اعضای ستاد هستیم.
حجت‌الاسلام کاویانی راد در انتها ضمن تشکر از فعالیت‌ها و زحمات انجام شده توسط دستگاه‌های عضو ستاد برنامه‌ریزی طرح شاهد و ایثارگر در جهت رسیدن به اهداف، ابراز امیدواری کرد دستگاه‌های جدید عضو در ستاد نیز به بهتر شدن فعالیت‌های این ستاد کمک کنند.
در ادامه این جلسه تغییرات اعمال‌شده در آئین‌نامه ستاد برنامه‌ریزی طرح شاهد و شرح وظایف اعضای جدید اضافه‌شده به این ستاد مورد بحث و بررسی اعضای ستاد قرار گرفت و حاضران به بیان نظرات خود پرداختند.
در پایان نیز دستورالعمل‌هایی جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگری و انسجام‌بخشی بین دستگاه‌های عضو در ستاد به تصویب رسید.
گفتنی است این جلسه با حضور سید ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید محسن رحیمی مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کامیار ثقفی رییس دانشگاه شاهد، محمدحسین کفراشی نماینده وزیر در ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه، عبدالمجید احمدی معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان، قره‌تپه‌ای مدیرکل امور ایثارگران سازمان صداوسیما، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، فدا حسین محمدی سرپرست اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد بیدقیان دبیر ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار