کد خبر: 893934
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی :
شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اقدامات زیست محیطی از سوی سازمان محیط زیست قهرمان تالاب شناخته شد.

شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اقدامات زیست محیطی از سوی سازمان محیط زیست قهرمان تالاب شناخته شد.

مهندس اله داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در خصوص فعالیت های زیست محیطی این شرکت، گفت: ایمن سازی خطوط برق حاشیه تالاب میقان به منظور حفاظت از پرندگان و نصب آشیانه مصنوعی با فاصله ایمن از خطوط طبق پروتکل‌های جهانی که برای نخستین بار در کشور در این مکان انجام شده از اقدامات این شرکت بوده است زیرا تولیدمثل برخی پرندگان سالهاست به علتاز بین رفتن مکان‌های زادآوری در تالاب میقان صورت نپذیرفته است.

وی بابیان اینکه شناسایی پرندگان مستعد برق‌گرفتگی و تعیین نقاط پراکندگی آنها در منطقه شکار ممنوع تالاب میقان توسط کارشناسان محیط زیست و در یک پروژه پژوهشی با حمایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت، افزود: 180 تیر حامل سیم های فشار متوسط در نقاط بحرانی تالاب میقان از حیث برق‌گرفتگی پرندگان وجود داشتند که تیرهای خطرساز با مقره سوزنی با کاورهای سیلیکونی عایق شدند.

مهندس اله داد ادامه داد: همچنین جمپرها نقش مهمی در برق‌گرفتگی پرندگان دارند که توسط کاورها عایق و تعدادی از پایه مقره‌ها نیز با هدف کاهش احتمال فاز-فاز، تعویض و بلندتر شد.

وی بابیان اینکه تالاب میقان در سطح کشور به عنوان پایلوت «طرح منطقه امن پرندگان و خطوط برق» در نظر گرفته شده است، افزود: با اقدامات انجام شده توسط شرکت توزیع برق استان مرکزی سالانه از مرگ حدود 140 پرنده در این منطقه جلوگیری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر