کد خبر: 893821
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
عباس عبدي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ايرنا با ترسيم شرايط امروز جريان اصلاح‌طلب و...
عباس عبدي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ايرنا با ترسيم شرايط امروز جريان اصلاح‌طلب و اهداف آن گفته است: اگر اصلاح‌طلبان داخلي ايده براندازي داشتند مسلماً در داخل كشور و نظام فعاليت نمي‌كردند. وي با بيان اينكه بياييد به دستاوردهاي براندازان نگاهي بيندازيم و مقايسه كنيم، تصريح كرده است: آنان كه ادعاي براندازي دارند، جز خونريزي و كشتار و عقبگردي كه نصيب اين ملت كرده‌اند، چه دستاوردي داشته‌اند؟ شايد آنها مي‌خواهند فرآيندي را كه در عراق، افغانستان و سوريه و لبنان و ليبي و ... اتفاق افتاده در اينجا نيز پياده كنند. 
عبدي گفته است: اينكه اصلاحات مانند گذشته نيست تا اندازه‌اي درست است؛ يك دليل اينكه بخشي از نيروها در فرآيند 20 ساله اصلاحات كه نمي‌توانستند با آن همراهي كنند، ريزش كردند. بخشي ديگر به سياست‌هاي نادرستي مربوط مي‌شود كه در گذشته اتخاذ شده و استقلال و حضور مستقلانه آنها در عرصه سياسي را مخدوش يا با ابهام مواجه كرده است. آينده اصلاح‌طلبان در درجه اول دست خود آنها است و تحت تأثير گفتار و رفتار اپوزيسيون خارج نشين و يا حكومت نيست و هر نيرويي كه آينده خود را وابسته به آنها بداند، بي اعتبار است. 
مرزبندي عباس عبدي با اصلاح‌طلبان برانداز كه اكنون در خارج از كشور به دامن دشمنان ملت خزيده اند؛ گرچه اندكي دير است، اما اين رويكرد را بايد به فال نيك گرفت. موضوعي كه طي سال‌هاي گذشته همواره مطالبه نيروهاي درون خانواده انقلاب از اصلاح‌طلبان بوده كه در بزنگاه‌هاي غبارآلود شبيه آنچه در فتنه 88 اتفاق افتاد با دشمن مرزبندي كنند. 

از رحم اجاره‌اي تا دختر عقد كرده بلا تكليف
يكي از وزراي دولت اصلاحات اخيراً در جمعي از همفكران خود، با اشاره به اينكه اصولگرايان پس از دو سه شكست اخير، عبرت گرفته و به يك جمع بندي رسيده‌اند، تأكيد كرده است: ما هم بايستي رودربايستي با دولت را كنار بگذاريم و تكليف خودمان را با حاميان و بدنه مشخص كنيم. 
اصلاح‌طلبان كه تا پيش از اين از دولت روحاني به عنوان رحم اجاره‌اي ياد مي‌كردند، در توصيف جديد ‌ دچار تغيير شده و تصريح كرده‌اند داستان ما شده مانند دختري كه عقد كرديم اما هنوز خانه شوهر نرفتيم و در خانه پدر بلاتكليف هستيم ! وي افزوده است: بين زمين و آسمان هستيم و از آن طرف دوست داريم زودتر خانه شوهر برويم و از اين طرف دلتنگيم. وزير با نفوذ دولت اصلاحات گفته است: همه دوست داريم مستقل عمل كنيم و اصلاحات به همان اصلاحات قبل بازگردد، اما رودربايستي داريم، خجالت مي‌كشيم كه اعلام كنيم به خانه بخت برويم. بنابراين بايد زودتر اين جدايي را كه قطعاً صورت مي‌گيرد، پيش از هرگونه هزينه و با كمترين خونريزي و درد انجام دهيم.
 وي در پايان با اشاره به عملكرد غيرقابل دفاع فراكسيون اميد در مجلس، پيش بيني كرده است اگر دومينوي شكست و تزلزل اصلاحات شروع شود، كار سختي پيش رو خواهيم داشت و انتخابات آينده را يكي پس از ديگري واگذار خواهيم كرد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
شخصی که اطلاعات کشورش را به بیگانگان داده و وطن فروشی کرده میتواند ادعای برانداز نبودن داشته باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار