کد خبر: 893637
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
این روز‌ها زمزمه گران شدن مترو به گوش می‌رسد. بعد از تصویب طرح جدید ترافیک، شهرداری لایحه‌ای پیش بینی کرده تا این بار قیمت حمل و نقل عمومی را افزایش دهد. با این پیشنهادات شهر برای مردم عادی گران و برای سرمایه داران ممکن و راحت‌تر می‌شود.
 فارس: این روز‌ها زمزمه گران شدن مترو به گوش می‌رسد. بعد از تصویب طرح جدید ترافیک، شهرداری لایحه‌ای پیش بینی کرده تا این بار قیمت حمل و نقل عمومی را افزایش دهد. با این پیشنهادات شهر برای مردم عادی گران و برای سرمایه داران ممکن و راحت‌تر می‌شود.
در شورای شهر این روز‌ها بحث‌های مختلفی در جریان است؛ بودجه و طرح ترافیک و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی.

لایحه‌ای که شهرداری برای قیمت کرایه مترو پیش بینی کرده، شامل بند‌ها و تبصره‌هایی است، درست مثل طرح ترافیک که در آن موضوع استفاده در ساعت‌های پیک و غیرپیک مطرح شده است.

ارائه تخفیف برای سفر با مترو در ساعات غیرپیک یا ارائه تخفیف در روز‌های تعطیل از جمله این بند‌ها و تبصره هاست. مسائلی که البته هنوز تا تصویب در شورای شهر چند قدمی فاصله دارند.

نکته جالب توجه در این لایحه افزایش ۱۲۰ درصدی بعضی از سفرهاست. در این لایحه پیشنهاد شهرداری برای سفر حومه به تهران هم با افزایش ۸۸ درصدی روبرو بوده است.

این افزایش قیمت‌ها در حالی است که شهرداری در این روز‌ها برای ارائه طرح ترافیک جدید هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیشنهاد حذف سهمیه جانبازان، معلولان و خبرنگاران از طرح ترافیک و برخی مسائل دیگر در شرایطی اتفاق افتاده که شهرداری کرایه حمل و نقل عمومی را هم با افزایشی قابل توجه روبرو کرده است.

اینکه برخی نمایندگان مجلس شائبه کسب درآمد از طرح جدید ترافیک را مطرح کردند، همین پیشنهادات معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار است؛ پیشنهاداتی که شهر را برای مردم عادی گران و برای سرمایه داران ممکن و راحت‌تر می‌کند.

اگر به این مسائل پیشنهاد پولی شدن تونل‌ها و پل‌ها و بزرگراه‌ها را هم اضافه کنیم معلوم می‌شود، تنها مساله مورد توجه شهرداری، ادامه همان رویکرد غلامحسین کرباسچی در گران کردن تهران و تهرانفروشی است؛ آنقدر که تنها کسانی که استطاعت مالی مدنظر وی را دارند بتوانند در پایتخت زندگی کنند.

باید منتظر ماند و دید، لیست امید کرباسچی در شورای شهر، چقدر می‌توانند آنچه وی به عنوان دستورکار در اختیار آنان قرارداده را در شهر پیاده کنند.

هرچند به ظاهر برخی اعضای شورا با اقدامات نجفی، شهردار تهران مخالفند، مخالفتی که گویا قراراست به حذف نجفی و روی کار آمدن نفری، هم حزبی کرباسچی و از تبار کارگزاران بینجامد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار