کد خبر: 893623
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
جاي سخناني از جنس سخنان ‌ سيد علي خميني در نظام ما بسيار خالي است.
جاي سخناني از جنس سخنان ‌ سيد علي خميني در نظام ما بسيار خالي است. بسياري از نخبگان حاكميت - خصوصاً اصلاح‌طلبان - تلاش كرده‌اند بر سيره امام غبار ضخيمي بپاشند و سبك زندگي آن يگانه دوران را در ميان خروارها كج فهمي، لذت گرايي و منفعت‌طلبي مدفون نمايند. در بعد انديشه وي هم تلاش كردند همه‌اش به جز عبارت ميزان راي ملت است، مدفون شود.  
دکتر عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود نوشت: سيدعلي خميني شجاعانه از سبك زندگي امام و رهبري غبار‌زدايي كرد تا گوهر و جوهره حقيقي خالقان انقلاب اسلامي در معرض قرار گيرد.  بسياري از كساني كه علاقه مند به سكوت در باره سيره و انديشه امام هستند الزاماً انسان‌هاي بدي نيستند اما مي‌دانند بازخواني سيره امام كه ميوه نوبر را پس مي‌فرستد براي لذت گرايي آنان مانع ايجاد خواهد كرد.  ما از زهد و ساده زيستي مد نظر امام عبور و به عقلانيت غربي كوچ كرده ايم. عقلانيت غربي دو خصيصه دارد: لذت گرايي و سود گرايي، مگر ما غيراين دو به دنبال چيز ديگري هم هستيم؟

اگر مردم گرسنه‌اند، چرا كاري نمي‌كنيد؟!
سخنان يك كارشناس مسائل خانواده در يك شبكه استاني حواشي زيادي ايجاد كرد. از جمله پروانه سلحشوري، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفته كه «اين صداوسيما، صداوسيماي وقاحت است، وقتي مردم نان براي خوردن ندارند كارشناس سيما پيشنهاد ماساژ پاي آقايان را با شير مي‌دهد. » و بعد هم در مورد بودجه صداوسيما مطالبي گفته است. 
موضوع روابط همسران طبيعتاً موضوع بحث ما نيست، اما نظر نماينده اصلاح‌طلب مجلس مبني بر اينكه «مردم نان براي خوردن ندارند» جالب توجه است، بي آنكه به نتيجه‌اي كه او از بيان اين جمله داشته توجه كنيم. اگر نمايندگان مجلس مي‌دانند مردم دچار مشكل اقتصادي و معيشتي هستند، چرا كاري نمي‌كنند؟ چرا سروصدايي از اصلاح طلبان مجلس براي تذكر به رئيس جمهور و طرح سؤال از وزراي مرتبط برنمي‌خيزد؟ چرا طرح سؤال از رئيس جمهور در مورد مؤسسات مالي غيرمجازي يك سال است دارد خاك مي‌خورد؟ چرا مجلس هيچ طرحي براي بهبود اوضاع معيشتي ندارد؟ شايد بشود به خاطر پنج دقيقه برنامه يك شبكه استاني صداوسيما كه محتوايش را نمي‌پسنديم، حرف از بودجه صداوسيما وسط كشيد و اين سازمان را صداوسيماي وقاحت ناميد، اما آن وقت در مورد مجلسي كه براي معيشت مردم قدمي برنمي‌دارد، چه بايد بگوييم؟ بودجه مجلس چقدر است؟ مجلسي كه حتي بعد از آشوب‌هاي دي ماه 96 كه موج سواري بر دغدغه‌هاي معيشتي مردم بود، ظرفيتش به جاي رفع دغدغه مردم صرف آزادي آشوبگران شد! آيا درست نخواهد بود كه بگوييم مجلس به عنوان دستگاه نظارتي آنقدر درگير سياسي‌كاري شده كه از ايجاد فشار بر دولت ناتوان شده و به دليل اينكه منفعت را در عدم چالش با دولت مي‌بيند، ترجيح مي‌دهد كاري به كار دولت نداشته باشد؟
‌حالا بماند كه اگر منتقدين دولت يا يك امام جمعه‌ يا رسانه اصولگرايي از گرسنگي مردم صحبت كرده بود، چقدر متهم به سياه نمايي مي‌شد!

اگر روحاني وعده‌هايش را عملي مي‌كرد
‌محمد علي ابطحي، رئيس ‌دفتر رئیس دولت اصلاحات طي مصاحبه‌اي با روزنامه اعتماد گفته كه «روحاني در جهت تحقق و اجراي شعارهاي انتخاباتي خود تلاش نكرد. اجرا نشدن وعده‌هاي رئيس‌جمهور مصداق نشنيدن صداي مردم است... اگر روحاني به شعارهاي خود توجه كرده و وعده‌هايش را عملي مي‌كرد احتمالاً شاهد چنين اعتراضاتي نبوديم. » روز قبل از آن هم ابراهيم اصغرزاده در مصاحبه با روزنامه اعتماد در مورد آشوب‌هاي دي ماه سال جاري گفته بود كه: «بخش مهمي از معترضين نااميداني بودند كه در ارديبهشت ماه با اميد به روحاني رأي دادند و امروز از رأي خود نااميد شده‌اند. »
جالب توجه آنكه در روزهاي دوم تجمعات دي ماه دولتي‌ها اصرار داشتند مسئوليت آشوب‌ها را به گردن مخالفان سياسي خود بيندازند!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
مطالبه خط امام
خانواده امام خمینی رحمة الله علیه یکی از اصلی ترین مرجعِ حقیقی و حقوقی است که می تواند مطالبه تداوم راه امام و خط امام را از جامعه اسلامی ؛ بخصوص ایرانی داشته باشد .
خط امام ؛ همان مسیر صراط مستقیم است .
خط امام و اسلامی که امام خمینی رحمة الله علیه به آن پرداخت و آن را فریاد زد ؛ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بود .
انقلابی که امام خمینی رحمة الله علیه باعث بوجود آمدن آن شد ؛ انقلاب اسلامی به تمامِ معنا بود .
مسیری که امام برای این انقلاب مشخص فرمود ؛ جمهوری اسلامی ، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد بود .
هدفی که امام خمینی رحمة الله علیه برای این انقلاب در نظر گرفت ؛ حکومتِ عدلِ علی علیه السلام و اتصالِ این انقلاب به انقلابِ جهانیِ حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداه بود .
یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مراجعی که خانواده امام باید مطالبه خط امام را از آنها داشته باشد ؛ مسؤولین نظام اسلامی میباشند .
خانواده امام خمینی رحمة الله علیه نیز از مردم باید مطالبه تداوم خط امام و راه امام را همواره داشته باشند تا ملت ایران نیز همواره راهِ امام و خطِ امام را در سر لوحه زندگی خود قرار دهند .
حفظ ارزشهای بدست آمده در این انقلاب که با آنهمه زحمت ها و خون دل خوردن ها و خون دادن ها و هزینه ها و... بدست آمده است ؛ باید یکی دیگر از مطالباتِ خانواده امام خمینی رحمة الله علیه از همه قشرها باشد .
خانواده امام خمینی رحمة الله علیه باید خود در حفظ ِخطِ امام و راهِ امام و حفظ ارزشهای بدست آمده و از همه مهمتر ؛ حفظِ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم ؛ نهایت سعی و تلاش و کوشش را بنمایند و الگویی عملی را به جامعه اسلامی و ایرانی ارائه دهند .
خانواده امام خمینی رحمة الله علیه خود باید یکی از تابعینِ محضِ ولی فقیه در عصرِ بعد از امام باشند تا جامعه اسلامی از این الگو ؛ درس عملی را دریافت نموده و بتواند بر اساس الگوی عملی ؛ راه را از چاه تشخیص داده و بتواند بر اصولی که امام بر آن پا فشاری داشت ؛ در خدمتِ جانشین بحق و بلافصلِ ایشان ؛ یعنی حضرت امام خامنه ای سلّمه الله و ایّده الله تعالی باشد و زمینه سازِ ظهورِ موفورالسرورِ حضرت بقیة الله الاعظم گردیده ؛ تا در همین نزدیکی ها شاهد فرج و ظهور حضرتش باشیم . ان شاءالله .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار