کد خبر: 893559
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
به دستگاه‌ها ابلاغ شد که غافلگیر شوند
مسئولان: با برف سال بعد برمی‌گردیم!
کمی برف بارید و همه غافلگیر شدند. درخت‌ها شکست، خیابان‌ها یخ زد، جاده‌ها بسته و مدرسه‌ها تعطیل شد.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور می‌گوید: «سازمان مدیریت بحران از روز چهارشنبه هفته گذشته اخطاریه لازم در این زمینه را به تمامی دستگاه‌ها ارائه کرده بود.» با این وجود تمامی دستگاه‌ها در اقدامی هماهنگ غافلگیر شدند. بیشتر به نظر می‌رسد سازمان مدیریت بحران در اخطاریه‌اش نوشته بوده همه دستگاه‌ها موظفند غافلگیر شوند!
 
دلیل تعطیلی مدارس فاش شد

شهردار تهران اما در عین غافلگیری، به اکانت توئیتر خود مراجعه نمود و هدف از تعطیل شدن مدارس را فاش کرد. محمدعلی نجفی از دانش‌آموزان درخواست کرد در سبک‌تر شدن بار درختان از برف به مأموران کمک کنند! به احتمال زیاد آن مأمورانی که آقای نجفی به آنها اشاره کرده است، اعتماد فوق‌العاده‌ای به شهردارشان داشتند، چون خیال کردند الان همه دانش‌آموزان می‌ریزند و کار را انجام می‌دهند که خودشان دست از کار کشیدند! شاید هم دانش‌آموزان با دیدن مأموران که هیچ کاری نمی‌کنند، فکر کرده‌اند وظیفه مأموران استراحت کردن است و باید در این کار به آنان کمک کنند که برگشته‌اند به منازل و مشغول کمک‌رسانی روی کاناپه شده‌اند!

ضیافت تأسف خوری

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: «تاسف می‌خورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است.» جناب عارف و نزدیکانشان قبلاً بیشتر از این تاسف‌ها می‌خوردند و مورد داشتیم که به خاطر یک بارندگی، ضیافت تأسف‌خوری برگزار می‌کردند! اما یک مدتی بود که تأسف نخورده بودند تا الان که دوباره به میل کردن تأسف روی آوردند! حالا هم به ایشان توصیه می‌کنیم همه تأسف‌هایشان را یکجا نخورند، یک مقدارش را نگه دارند برای بعد، شاید در آینده دوباره هوس کردند!

آدم برفی‌های میلیاردر!

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نیز در صحن علنی شورا گفت: «شهرداری در بحث اخیر غافلگیر شد.» وی افزود: «سال گذشته ۳۳میلیارد تومان و امسال ۳۰میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده و هر سال پول پیمانکاران برف‌روب پرداخت شده اما خدمات‌رسانی مطلوب نیست، به خودم و شهردار تهران در این خصوص تذکر می‌دهم.»
اتفاقاً ما هم الان غافلگیر شدیم، نمی‌دانستیم این همه پول خرج برف‌روبی می‌شود، اما انگار پول‌ها زودتر از برف‌ها آب می‌شوند و مشکل باقی می‌ماند! برف‌بازی یعنی همین! تصور کنید با 30 میلیارد تومان چند تا آدم برفی می‌شود ساخت که به موقع آب شوند؟!

پاکسازی از دید نجفی

شهردار تهران در مصاحبه دیگری گفته است: «از ابتدای شروع برف، پاکسازی خیابان‌ها آغاز شد، اما سرعت بارش بالا بود.» فکر می‌کنم ایشان سفید شدن خیابان‌ها را دیده‌اند و فکر کرده‌اند پاکسازی شده!
 
کشورهای پیشرفته چه می‌کنند؟

آقای نجفی دلیل مشکلات را ضعف امکانات عنوان کرد. ما هم موافقیم. کشورهای پیشرفته برای مقابله با چنین شرایطی از امکانات ویژه و بسیار پیشرفته‌ای برخوردار هستند. من یک پسرعمو دارم که سال‌ها خارج از کشور بوده است. تعریف می‌کرد که آنجا یک تکنولوژی بسیار بسیار پیشرفته دارند که در سرِ مدیرانشان قرار دارد و در مواقع بحرانی از آن استفاده می‌کنند و همه مشکلات رفع می‌شود. اسم این وسیله فوق مدرن، «عقل» است!
یکی دیگر از اختراعات بسیار پیشرفته خارجی‌ها، ساعت زنگدار است! این وسیله مدیران را در مواقع بحرانی از خواب بیدار می‌کند. جل‌الخالق!
اما از همه پیشرفته‌تر، خود مسئولان هستند! تکنولوژی‌ای که خارجی‌ها برای مسئولانشان استفاده می‌کنند بسیار پیشرفته است به طوری که مسئولان آن‌ها با حقوق مکفی، کارشان را به نحو مطلوب انجام می‌دهند! یاد آقای نعمت‌زاده بخیر که چقدر گفت ما باید از خارج مدیر وارد کنیم و ما گوش ندادیم. راست می‌گفت!
 
رفتیم بالا

در مجموع مردم از خدمات‌رسانی راضی نبودند و می‌گفتند مسئولان در لحظه بحران پیدایشان نبود. ما هم از بعضی مسئولان پرسیدیم که کجا بودید؟ گفتند رفتیم آن بالاها، ان‌شاء‌الله با برف سال دیگر می‌آییم پایین!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر