کد خبر: 893555
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
سيدعلي خميني نوه امام با تأكيد بر لزوم ساده‌زيستي مسئولان:
بعد از انقلاب جز رهبری، هیچ کسی نتوانسته است جای امام را پر کند
سخنران مراسم گراميداشت سالروز ورود امام خميني(ره) در حرم ايشان اين بار سيدعلي خميني، نوه كوچك ايشان بود؛ كسي كه با شجاعت و جسارت آمد و پرده‌هاي غباري را كه كساني با تفسيرهاي شخصي و سياست زده و همراه با منفعت طلبي‌هاي جناحي تلاش مي‌كردند بر انديشه و سيره امام بيندازند، كنار زد و عبارت‌ها و واژه‌هاي او و استقبال از سخنانش در شبكه‌هاي اجتماعي نشان مي‌دهد او موفق بوده است. اين موفقيت دور از ذهن هم نبود؛ او از امامي گفت كه ساده زيست بوده و از دنيا به دو دست لباس اكتفا مي‌كرده و اين امام براي مردم آشناست؛ او را و ساده‌زيستي هايش را به چشم ديده بودند. او از امامي گفت كه مقابل شرق و غرب ايستاده تا ايران مستقل باشد و مردم اين امام را مي‌شناسند و ديده‌اند. امامي كه ملاك و ميزانش رأي مردم و صندوق‌هاي انتخابات است و مردم مي‌دانند امام اينگونه بود. او از رهبري هم سخن گفت و اينكه همچون امام رأي مردم را حق الناس مي‌داند. اشاره سيد علي خميني، يادآور ايستادگي رهبر انقلاب پاي رأي مردم در سال 88 است كه در برابر خواسته ابطال انتخابات فرمود: «بنده زير بار بدعت‌هاي غيرقانوني نخواهم رفت.» او از ساده‌زيستي رهبر گفت و از منش ايشان در رد پيشنهاد جانشيني امام راحل تمجيد كرد كه چگونه متواضعانه قدرت دنيايي را پس مي‌زنند و مردم اين رهبر را ديده‌اند و مي‌شناسند. او در نهايت از اين گفت كه هيچ‌كس جز آيت‌الله خامنه‌اي نتوانسته جاي خالي امام را پر كند. 
نکته عجیب اینکه سخنان سیدعلی خمینی در رسانه‌های اصلاح‌طلب بازتاب ضعیفی پیدا کرد و حتی سایت جماران سخنان او را محدود کرد و جمله معروف او خطاب به مسئولان رفاه زده را که «غرب هم 20 سال است از این تجملات گذشته است» به صورت «دنیا از این تجملات(!) عبور کرده است» منتشر کرد! 
حجت‌الاسلام سيدعلي خميني، نوه امام راحل صبح پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت سي و نهمين سالگرد ورود تاريخي بنيانگذار انقلاب به ميهن اسلامي كه در مرقد شريف آن بزرگوار برگزار شد، با بيان اينكه دهه فجر دهه بازخواني آرمان‌هاي انقلاب است، اظهار داشت: بزرگداشت دهه فجر گراميداشت آرمان‌هاي اصيل ملت ايران است و لازم است هر سال در ايام دهه فجر بازگرديم و اين آرمان‌ها را مرور كنيم تا ببينيم به كدامين دليل و براي نيل به كدام آرمان‌ها انقلاب كرده‌ايم. بايد در اين گراميداشت وضع موجود را با وضع مطلوب مقايسه كنيم و ببينيم آرمان‌هاي ما چه بوده است. انقلاب اسلامي زنده است و دليل ما اين است كه هنوز ملت همان آرمان‌هاي اول انقلاب را مي‌خواهند و مي‌پذيرند. 
  
ايران مي‌كوشد كه منطقه را مستقل كند

استقلال طلبي اولين آرمان انقلاب اسلامي بود كه مورد بررسي سيد علي خميني قرار گرفت: «در اسناد رژيم پهلوي برخي مسئولان بلند مرتبه اذعان مي‌كنند كه خسته شديم و چقدر بايد جلوي امريكا امتياز دهيم و هرچه امتياز مي‌دهيم سير نمي‌شوند. امروز كسي منكر اين نيست كه نظام جمهوري اسلامي نه تنها خود مستقل است بلكه تلاش كرده منطقه را نيز مستقل كند. در رژيم پهلوي آمد و شد شاه كشور را سفارتخانه‌هاي كشورهاي غربي تدبير مي‌كردند و اين چيزها با بزك‌هاي رسانه‌‌اي قابل انكار نيست. 
نوه حضرت امام(ره) البته به بررسي دقيق‌تر و عميق‌تر استقلال پرداخته و با اشاره به استقلال ظاهري و باطني كه در كلام امام آمده، گفت: توانسته‌ايم غرب‌، امريكا و اسرائيل را از كشور بيرون كنيم ولي مهم‌تر اين نكته است كه غرب‌زدگي و شرق‌زدگي را از اذهان و قلوب خود بيرون كنيم، چون مي‌خواهند ارزش‌هاي جامعه را عوض كنند. سيدعلي خميني با تأكيد بر اينكه اگر تفكر را عوض كنند از همه چيزتان عبور خواهيد كرد، تصريح كرد: مهم‌ترين كاري كه امام كرد اين بود كه توانست ارزش‌هاي جامعه را عوض كند و دهه 60 جامعه ما طوري بود كه حتي كساني كه مي‌توانستند مراسم عروسي در تالار و باغ و حتي مراسم باشكوه بگيرند به محرومين كمك مي‌كردند. امام تحول در ارزش‌ها ايجاد كرده بود و ارزش در جامعه به اين بود كه ساده زندگي كنند. 
 
آزادي‌خواهي از تأكيدات امام است

نوه امام(ره) با اشاره به آزادي به عنوان يكي ديگر از آرمان‌هاي ملت ايران، گفت: آزادي تا جايي كه مخل حقوق و آزادي ديگران نباشد آرمان ملت ما بوده و است. امام با فرياد آزادي‌خواهي به ميان مردم آمد و اينكه بايد به آزادي‌خواهي و استقلال‌طلبي نزديك شويم از تأكيدات امام است و امام تأكيد داشتند هرچقدر به آزادي و استقلال‌طلبي نزديك‌تر شويم به حكومت اسلامي نزديك‌تر شده‌ايم. توجه به رأي مردم در جامعه اسلامي بسيار مهم است و امام رأي مردم را ميزان و رهبري حق‌الناس تعبير كرده‌اند، ميزان به اين معني است كه همه چيز با آن سنجيده مي‌شود و همچنين حق‌الناس به اين معناست كه حق مردم است. 
   
جز رهبري کسی نتوانسته جاي امام را پر كند

سيد علي خميني با بيان اينكه چقدر ولايت فقيه و چقدر شخص ولي فقيه و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را تخريب كرده و مي‌كنند، گفت: اينها ولايت فقيه و نقش آن را نفهميدند. ما به وجود ايشان افتخار مي‌كنيم و از بن دندان معتقديم بعد از انقلاب هيچ شخصي نتوانسته است جاي امام را به جز ايشان پر كند. چقدر خواستند رهبري را تخريب كنند در حالي كه عزت در دست خداوند است. افتخار ماست فردي در حكومت است كه وقتي در خبرگان مي‌خواهند ولايت جامعه را به ايشان بسپارند و از ايشان براي اين امر درخواست مي‌كنند نه از باب تعارف، اين پيشنهاد را پس مي‌زند. سيد علي خميني ضمن اشاره به جنگ قدرت در ساير كشورهاي جهان گفت: اين اتفاق مجلس خبرگان با رياست‌هاي ظاهري دنيا قابل مقايسه نيست كه مي‌بينيم چقدر براي كسب يك مقام دنيايي زودگذر تخريب و خرج مي‌كنند. ما افتخار مي‌كنيم فردي در رأس حكومت است كه از بن دندان مقام را پس مي‌زند. 
   
قرار بود يك موي كوخ‌نشينان را با كاخ‌نشينان عوض نكنيم!

وي با اشاره به مبارزه با اشرافيت به عنوان يكي از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تصريح كرد: بايد ساده‌زيستي يك ارزش تلقي شود نه آنكه فردي در زندگي خود دنبال تجمل و مظاهر دنيا برود. سيد علي خميني با بيان اينكه بايد از اميرالمؤمنين(ع) ياد بگيرند خطاب به مسئولان گفت: فارغ از اينكه ايشان امام و رئيس جامعه بودند حكومت‌شان از حكومت‌هاي شما بسيار وسيع‌تر بود و از لحاظ قدرت ظاهري هم از همه شما قدرتمندتر بودند اما مي‌گفتند آيا خودم را قانع كنم كه بگويم اين اميرالمؤمنين است ولي با مردم در دشواري‌هايشان همراه نباشم؟ امام خميني مي‌فرمود، اگر بخواهيد در برابر باطل بايستيد و از حق خود دفاع كنيد خود را به ساده‌زيستي عادت دهيد و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهيزيد. وي افزود: چقدر مورخين و انقلابيون ما قبل از انقلاب به اشرافي‌گري و فسادهاي زمان شاه اعتراض مي‌كردند و قرار بود ارزش‌هاي ما عوض شود و يك موي كوخ‌نشينان را با كاخ نشينان عوض نكنيم و بدانيم هر وقت مشكلي براي كشور پديد آمده مستضعفين وارد صحنه شده و از ميهن دفاع كرده‌اند. 
   
مسئولان طوري زندگي كنند كه با ديدنشان مشكلات مردم افزوده نشود

نوه حضرت امام(ره) با اشاره به زندگي و سيره بنيانگذار انقلاب اسلامي، گفت: هيچ‌كس اعم از دشمنان قسم خورده تا دوستان امام در اين ترديد نكردند كه ايشان نه در زندگي‌اش و نه در روحيه‌اش قبل، حين و پس از انقلاب تغييري ايجاد نشد و از مال دنيا به دو دست لباس اكتفا كرده بودند. وي با بيان اينكه امروز دنيا هم ديگر اين تجملات را نمي‌پسندد، گفت: غرب 20 سال پيش در اين وضع بود و سال‌هاست كه از اين شيوه مديريت عبور كرده و ما عقب مانده‌ايم. سقوط نظام شاهنشاهي به دليل تبعيض بود و مردم ممكن است فقر را تحمل كنند ولي تاب تبعيض را ندارند. 
سيدعلي خميني خطاب به مسئولان گفت: اینکه می‌گوییم ساده‌ زندگی کنید و تجمل نداشته باشید، خطاب به مردم نیست، زیرا آنها که ثروت و مال ندارند که تجملی زندگی کنند. یک خانه هم برای آنها نساختیم. خطاب ما کسانی هستند که در قدرت هستند. شما که نمی‌توانید همه مشکلات مردم را حل کنید، لااقل طوری رفت‌و‌آمد کنید که مردم وقتی شما را می‌بینند باری بر دوششان افزوده نشود. 
برخي توجيه مي‌كنند كه ثروت شخصي من مال خودم است، البته اسلام با ثروت مشكلي ندارد، مهم اين است كه چگونه زندگي مي‌كنيم. مردم به اين نگاه نمي‌كنند كه سند خانه شما به اسم چه كسي است و به اين نگاه مي‌كنند كه شما چگونه زندگي مي‌كنيد. 
   
خاطره‌ای از ساده زيستي رهبر انقلاب

وي با اشاره به ساده‌زيستي رهبر انقلاب به بيان خاطره‌اي از پدرشان پرداخته و گفت: زندگي رهبر نيز ساده است و پدر ما يكبار مي‌گفت گاه كه من به خانه آقاي خامنه‌اي مي‌رفتم فرشي كه در زير پايشان بود طوري بود كه من به موكت پناه مي‌بردم! سيدعلي خميني در عين حال با تأكيد بر اينكه بسياري از مسئولان جمهوري اسلامي ساده زيستي را رعايت مي‌كنند و اين را در جايگاه‌هايي چون رياست جمهوري نيز ديده‌ايم، گفت: نبايد فكر كنيم كه تجملات ارزش است چون نه در نگاه مردم و نه در نگاه دنيا امروز تجملات ارزش نيست و بايد ملت خود را دريابيم و در كنارشان باشيم و از تبعيض‌ها كم كنيم. 
يادگار حضرت امام(ره) افزود: مردم با همه دل‌نگراني‌ها وقتي اصل نظام مطرح است در صحنه حاضر مي‌شوند و بايد سعي كنيم در داخل كمترين انشقاق را داشته و جذب حداكثري داشته باشيم. 
وي با تأكيد بر اينكه كساني كه اعتراضات ملت را قيام ناميدند 22 بهمن را ببينند و بگويند اسم اين حضور را چه مي‌خواهند بگذارند، تصريح كرد: حضور ملت در 22 بهمن به معني تأييد عملكرد دولت، مجلس و قوه قضائيه نيست و حضور مردم براي اسلام و جمهوري اسلامي بوده، است و خواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
مسئولی که کار بلد نیست را باید با... بیرون کرد. تقاضا و در خواست از کسی که کاربلد نیست دشنام به مردم است
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
بسم الله.باسلام.ذات اقدس اله عزاسمه در قرآن کریم آیات بیست به بعد سوره مبارکه یس با بیان داستانی از شهر انطاکیه اتمام حجت خود را از زبان پاکان روزگار برمردم وعلی الخصوص مترفین جامعه نقل فرموده وجاءمن أقصی المدینةرجل یسعی قال یا قوم أتبعواألمرسلین/أتبعوامن لا یسألکم أجرا"وهم مهتدون/الخ که سخنان ارزنده دردانه عزیزویوسف جمال حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه که به تأئید خصیصین بیت مکرم معظم له جایگاه ویژه ای در نزد أحیاگر اسلام ناب محمدی صل الله علیه وآله داشت ضمن یادآوری حدیث متواتر پیامبراکرم صل الله علیه وآله که نقل به معنی فرمودند تمام اتفاقاتی که بر امم گذشته روی داده بر امت من نیز روی خواهد داد نعل بالنعل.حائز این معنی نیزشاید میتواند باشد که یحتمل هرکسی در صورت نشنیدن پیام این بزرگوار به گوش جان و بنوعی شهیدنمودن حرف این رادمرد با أستهزاء وتحریف عاقبتش آن میشود که بعد مدتی از فریادی خاموش شوند.أن کانت ألا صیحة واحدةفأذاهم خامدون.والسلام.شهرک اندیشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار