کد خبر: 893489
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
استانداری مرکزی:
استانداری مرکزی گفت: ۸۰۰پروژه تا پایان دهه فجر سال جاری در استان مرکزی بهره برداری می شود که برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

استانداری مرکزی گفت: ۸۰۰پروژه تا پایان دهه فجر سال جاری در استان مرکزی بهره برداری می شود که برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

سیدعلی آقازاده استانداری مرکزی در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی خمین در نشست خبری اظهار داشت: ۹۸ پروژه در خمین به بهره برداری رسید که یک هزار و ۶۰۰میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی برای این پروژه ها هزینه شده و برای ۵۱۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

آقازاده عنوان کرد: در این ایام ۸۰۳ پروژه اقتصادی و عمرانی در استان مرکزی افتتاح می شود که برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کنددر حالی کهدهه فجر پارسال ۷۹۰ پروژه با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار هزار و ۵۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی بیان کرد: نرخ بیکاری خمین اگرچه از میانگین کشوری پایین تر است اما نسبت به میانگین استانی نرخ بالاتری دارد که جای نگرانی است.

وی افزود: با راه اندازی واحدهای صنعتی و بهره برداری از پروژه های کشاورزی پیش بینی می شود برای بیش از یک هزار نفر در خمین اشتغال ایجاد شود و تاثیر مطلوب در نرخ بیکاری خمین خواهد داشت.

استاندار مرکزی بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال پایدار روستایی خمین در نظر گرفته شده که با جذب این اعتبار در مناطق روستایی برای بیش از دو هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

آقازاده اظهار کرد: کارخانه نخ خمین به دلیل ضوابط دست و پاگیر بانکی تعطیل شده که اگر این کارخانه به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود می تواند در روند توسعه اقتصادی خمین اثر گذار باشد.

اقازاده بیان کرد: اگر یک پروژه از پروژه های صنعتی نیمه تمام در سال ۹۷ در خمین راه اندازی شود آمار مهاجرت از این شهرستان با کاهش روبه رو خواهد شد.

استاندار مرکزی با اشاره به محور خمین - شازند گفت: این مسیر از محورهای مهم در حوزه اقتصادی و گردشگری است که باید اصلاح و تعریض آن مدنظر قرار گیرد، در این محور معدن سرب و روی وجود دارد که می تواند به کانون اشتغال برای استان تبدیل شود.

وی افزود: برای پروژه های استان مرکزی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی ۹۵۰ میلیارد تومان مصوب شده و کمتر از یک سوم آن که ۲۳۰میلیارد تومان می باشد تخصیص یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار