کد خبر: 893475
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با ذکر این موضوع که وضعیت استان آذربایجان‌شرقی در موضوع آسیب‌های اجتماعی کنترل شده است، گفت: در حال حاضر 16 شهرستان استان از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند می‌شوند و از اول سال‌جاری مقدمات راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در 11 شهرستان انجام شده است.

محسن ارشدزاده    اظهار داشت: افتتاح  و راه‌اندازی مرکز خانه سلامت زنان و دختران ندای مهرشکوفه‌های مهرجو  یکی از طرح‌های جدید و نو سازمان بهزیستی است که برای اولین بار در کشور به منظور مداخله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تبریز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: تلاش‌های زیادی باید در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کلانشهرها صورت بگیرد و باید این موضوعات بیشتر تبیین شود تا  افرادی که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند با این مجموعه  و مراکز بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی  با اشاره به افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلف  افزود: هر روز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی در سطح شهرها بروز می‌یابد و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص به شدت نیاز است و خانه سلامت زنان و دختران «ندای مهرشکوفه‌های مهرجو»  یک مرکز تخصصی است که به ارائه انواع خدمات  پیشگیرانه می‌پردازد.

ارشدزاده  با ذکر این موضوع که وضعیت استان آذربایجان‌شرقی در موضوع آسیب‌های اجتماعی کنترل شده است خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی از نظر آسیب‌های اجتماعی جزو استان‌هایی است که در رتبه‌های آخر قرار دارد و چون  اقدامات پیشگیرانه  به موقع انجام می‌شود آسیب‌های اجتماعی در این استان کنترل شده است.

مدیرکل بهزیستی  آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم اقدامات لازم را برای پیشگیری انجام دهیم و دامنه این نوع اقدامات  و افتتاح چنین مراکزی افزایش یابد.

وی از راه‌اندازی خانه امن و خانه سلامت زنان و دختران خبر داد و افزود:  در سال95 مرکز خانه امن و خانه سلامت  به صورت پایلوت  در تبریز راه‌اندازی شد و خانم‌ها و مخصوصا دختران فراری که دچار اختلافات  خانوادگی  بوده و نیاز به پناهگاه و اقامت داشتند با مداخلات روانشناسی به خانه امن و سلامت راهنمایی و ارجاع داده شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی  آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برخی از این زنان و دختران خود معرف هستند، برخی از آنها از طریق تیم‌های تخصصی مرکز بهزیستی در سطح شهر شناسایی و به این مرکز معرفی می‌شوند و تعدادی از آنها از طریق نهادهای انتظامی و با حکم قضایی به این مرکز هدایت شده و خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این که در برنامه ششم توسعه بهزیستی به عنوان  متولی سلامت اجتماعی شناخته شده است، اظهار داشت: درصدد هستیم مراکز پیشگیری و مداخله در آسیب‌های اجتماعی را توسعه دهیم که در این زمینه یکی از برنامه‌های بهزیستی توسعه اورژانس اجتماعی است.

ارشدزاده با اشاره به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها اظهارداشت: طبق برنامه مصوب ششم توسعه در شهرهای بالای 50هزار نفر باید اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 16 شهرستان آذربایجان‌شرقی از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند می‌شوند و از اول سال‌جاری  مقدمات  راه‌اندازی اورژانس اجتماعی  در 11 شهرستان انجام شده  و در برخی شهرستان‌ها نیز چند مورد افتتاح شده است و همزمان با دهه فجر خدمات اورژانس اجتماعی در شهرستان‌هایی که آماده شده است راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر