کد خبر: 893241
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
آخرين اخبار از پروژه شتابزده شهرداري
خبرنگاران در اعتراض به لحن معاون شهردار جلسه شوراي شهر را ترك كردند
اكبر محمودي

طرح شتاب‌زده شهرداري براي تغيير طرح ترافيك به‌رغم مخالفت‌هاي فراوان در حالي گام‌به‌گام به تصويب مي‌رسد كه هنوز ابهامات بسياري در پروسه اجرايي آن بي‌پاسخ باقي مانده است. با اين حال روز گذشته به دنبال اعتراض خبرنگاران شوراي شهر و ترك جلسه به دليل بي‌توجهي معاون شهردار تهران به شرايط اقشار خاص، شوراي شهر تخفيف 50درصدي عوارض ورود به طرح ترافيك را براي خبرنگاران تصويب كرد. با اين حال عده‌اي معتقد هستند كه اين طرح به نام خبرنگاران و به كام مديران شهري به تصويب رسيده است تا بتوانند عملكرد‌هاي خود را از بلندگوهاي خبرنگاران به رخ شهروندان بكشانند. 
طرح جديد شهرداري كه چهار ماهي است بدون كارشناسي دقيق و به اصرار مديران شهرداري به صورت پله‌پله به تصويب مي‌رسد، هنوز نتوانسته است با استدلال‌هاي منطقي همه مخالفان را قانع كند، حالا در ايستگاه آخر با توجيه بي‌پشتوانه به تصويب اعضاي شورا رسيده است. هرچند در روند تصويب بارها شاهد تغييرات پي‌درپي بوده و به گفته برخي دستگاه‌هاي متولي اين طرح با پيشنهاد شهرداري از زمين تا آسمان متفاوت است؛ با اين وجود پس از تصويب، بايد منتظر نحوه اجراي آن باشيم؛ چراكه اين مصوبه فقط روي كاغذ پياده شده است و هنوز تا اجرا فاصله بسياري دارد. با اين حال روز گذشته در پي اعتراض به لحن بيان معاون ترافيك شهرداري، خبرنگاران صحن شورا ترك كردند و اين امر سبب شده تا با وجود مخالفت‌هاي فراوان تخفيف 50درصدي آن هم با منت به خبرنگاران داده شود !
 در اين خصوص احمد مسجدجامعي پيشنهاد كرد: در ماده 2 اين لايحه خبرنگاران نيز لحاظ شوند. وي گفت: البته گاهي سوء‌استفاده‌هايي به اسم خبرنگاران انجام مي‌شده، به‌عنوان مثال هزار و 300 تا هزار و 500 آرم به دستگاه‌هاي مختلف داده شده؛ اما به اسم خبرنگار بوده است. 
 
3 درصد سهميه‌ها براي خبرنگاران 

عضو كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران افزود: با توجه به اينكه در تبصره 2 ماده سوم به جاي 1/5 درصد 3 درصد شامل حال خبرنگاران مي‌شده، در اين تبصره بايد اسم خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عكاسان هم لحاظ شود و آنها جزو موارد خاص شوند و آيين‌نامه مورد‌نظر به تصويب كميسيون برسد. 
در ادامه حسن رسولي، عضو ديگر شورا با بيان اينكه با اين نظر مخالف هستم، بيان كرد: شأن و جايگاه اصحاب رسانه بايد رعايت شود، اما ارائه اين مسائل سبب برچسب زدن به آنها مي‌شود؛ چراكه اساس اين لايحه بر رانت‌زدايي بوده و ممكن است شائبه‌هايي را ايجاد كند. 
حجت نظري نيز يادآور شد: ما براي اينكه بتوانيم با جامعه گفت‌وگوي دو‌سويه داشته باشيم، لازم است شرايطي را براي خبرنگاران فراهم كنيم، تسهيل تردد خبرنگاران به محدوده سبب تثبيت مردم‌سالاري است. 
معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه همه ما اصحاب رسانه را ارج مي‌نهيم و كسي هم مخالف كمك به آنها نيست، ‌گفت: اما اتفاقي كه رخ داده اين است كه برخي‌ها به اسم خبرنگاران، عكاسان و... آرم مي‌گرفتند، به‌گونه‌اي‌كه همين حالا 6 هزار مجوز به اسم خبرنگار منتشر شده، اما آيا واقعاً ما 6 هزار خبرنگار داريم؟ اين نشان مي‌دهد كه اين آرم‌ها جاي ديگر و در خانواده‌ها و مسئولان رفته است. 
پورسيدآقايي با بيان اينكه نبايد اسم گروه خاص يا شغلي را بياوريم، افزود: اصل و روح برابري لايحه به هم نخورد و در قالب تبصره كلي ديده شده است كه هزار و 500 مجوز در موارد خاص تقسيم مي‌شود كه پيشنهاد مي‌شود اين موضوع هم در همان تبصره ديده شود و خواهشاً اسمي از يك گروه خاص نياوريد؛ چراكه مابقي اقشار گلايه‌مند مي‌شوند. 
وي گفت: اعضاي شوراي شهر رأي دادند كه در اين تبصره قيد شده و ظرفيت از 1/5 به 3 درصد افزايش يابد. البته آن هم بر اساس آیين‌نامه‌اي كه در كميسيون حمل‌و‌نقل در حال تصويب است. 
گفتني است از 63 هزار سهميه‌بگير در طرح جديد فقط 3درصد به خبرنگاران اختصاص داده شده كه اگر سقف هزينه 36  هزار تومان در روز را در نظر بگيريم و 50درصد تخفيف يعني بايد خبرنگاران در سال حدود 3 ميليون تومان به شهرداري بپردازند تا در شهر تردد كنند و به وظيفه خود يعني اطلاع‌رساني بپردازند. 
با تصويب شوراي شهر تهران اين طرح از 15فروردين 97 در پايتخت با نرخ‌هاي متفاوت اجرا مي‌شود. 
محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر تهران هم در‌اين‌باره گفت: پس از تصويب لايحه تعيين نرخ عوارض تردد در محدوده مركزي شهر، ليست كاملي براي آشنايي مردم منتشر خواهد شد. 
وي با بيان اينكه حداقل مبلغ ورود به محدوده 20هزار تومان است، اظهار كرد: كساني كه همه پارامترها و ضرايب را پاس كنند، اين عدد را پرداخت مي‌كنند، مگر اينكه تخفيف داشته باشند. 
هاشمي با بيان اينكه در اين لايحه ضرايب آلايندگي و  زمان در نظر گرفته شده است، گفت: ضريب اوليه 20 هزار تومان است كه تا 34 هزار تومان هم ممكن است با وجود پاس نكردن ضرايب پيش رود. 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
احمد مسجد جامعی " اعضای شورای شهر " استفاده از ارم خبرنگاری برای ورود به محدوده ترافیک را " سوئ استفاده نام
می برید " این فساد در دستگاه اداری کشورست.
گویند: اول با تخم مرغ دزدی شروع " عاقبت شتر مرغ دزدی شکل می گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار