کد خبر: 893230
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
ظریف: امریکا قطعاتی با آرم استاندارد مواد غذایی ایران به شورای امنیت نشان داد / هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که پفک‌های ایرانی تا این حد اهمیت راهبردی داشته باشد و به موشک‌های ایرانی ربط پیدا کند.
هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که پفک‌های ایرانی تا این حد اهمیت راهبردی داشته باشد  و به موشک‌های ایرانی ربط پیدا کند. در آخرین شعبده‌بازی ناشیانه دولت ترامپ علیه ایران،‌ نمایندگان اعضای شورای امنیت به کاخ‌سفید دعوت شدند تا ضمن نمک‌گیر کردن آنها‌، به اصطلاح مدارک بیشتری را از موشک «ایرانی» که ادعا می‌شود به حوثی‌‌‌ها داده و به طرف ریاض شلیک شده،‌ به این نمایندگان نشان داده شود. کمدی ضد ایرانی امریکایی‌ها با نشان دادن قطعات و تجهیزاتی که روی آنها «ساخت ایران» و همینطور آرم استاندارد دیده می‌شود، به ا وج مسخرگی رسید تا محمدجواد ظریف در واکنش توئیتری ضمن نمایش تصویر پفکی که طبق معمول آرم استاندارد روی آن وجود دارد، جعل آرم و ‌مدرک‌سازی امریکایی‌‌‌ها را به استهزا بگیرد.
روز دوشنبه‌، نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را از نیویورک به واشنگتن کشاند تا ضیافت شامی را مهمان دونالد ترامپ باشند. پیش‌نمایش این ضیافت مشاهده از نزدیک چیزی است که امریکایی‌‌‌ها بقایای موشک شلیک شده از سوی یمن به خاک عربستان می‌خوانند و مدعی هستند که ایرانی است. هیلی پس از این بازدید گفت: «‌شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که ایران تعهدات بین‌المللی اش را بی‌محابا نادیده می‌گیرد. پرخاشگری ایران نه فقط تهدیدی برای همسایگانش، بلکه برای همه جهان است. هیلی طبق معمول رویه دولت فعلی امریکا که برجام را به موضوعات موشکی و منطقه‌ای ربط می‌دهند گفت که یک تلاش هماهنگ جهانی برای تنبیه ایران به خاطر نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با موشک‌های بالستیک می‌تواند آقای ترامپ را قانع کند که باقی ماندن در توافق اتمی (برجام) ارزشمند است.  هیلی پس از ملاقات سفرای سازمان ملل با ترامپ گفت:« این روش در حال عمل کردن است. آنها [سفیران سازمان ملل] دارند متوجه می‌شوند که اگر ما درباره نقض قطعنامه‌های شورای امنیت صحبت نکنیم، اگر از آنها دعوت به عمل نکنیم، امریکا خواهد گفت که همه این جریان [توافق اتمی با ایران] شرم‌آور است.» ترامپ هم این نمایش را در هنگام ضیافت با اظهاراتی ضد ایرانی تکمیل کرد. وی گفت وظیفه جامعه جهانی است که با فعالیت‌های «‌بی‌ثبات‌کننده ایران‌» مقابله کند.  رئیس‌جمهور امریکا در این نشست گفت: «امروز ما درباره همکاری در طیفی از چالش‌های امنیتی از جمله خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی و مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه، اتمام درگیری‌های سوریه و مقابله با تروریسم بحث خواهیم کرد.» وی اضافه کرد:«کارهای زیادی هستند که ما باید با هم انجام دهیم. ساعاتی قبل‌تر، سفیران (کشورهای عضو شورای امنیت)، موشک‌های ایران و سلاح‌‌‌‌هایی را که حکومت این کشور به شبه‌نظامی‌های متحدش در یمن ارسال کرده، مشاهده کردند.» ترامپ گفت: «سفیران، ساعاتی دیگر خشونت‌های سوریه را که در نمایشگاه هولوکاست به نمایش گذاشته شده، تماشا خواهند کرد. بنابراین، آنها موشک‌های ایران را دیده‌اند و برخی از جنایت‌‌‌‌هایی را که در سوریه اتفاق افتاده نیز تماشا خواهند کرد.» رئیس‌جمهور امریکا اخیراً تعلیق تحریم‌های مربوط به برنامه اتمی ایران را بار دیگر تمدید کرد اما گفت اگر برجام اصلاح نشود این «‌آخرین‌» بار است امریکا چنین می‌کند.  در واکنش به این نمایش جدید، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توئیتری که عکس یک پفک نمکی با آرم استاندارد ایران داشت،‌ نوشت: «مدتی قبل، امریکا یک موشک ایرانی ارائه شده توسط سعودی‌‌‌‌ها را نمایش داد. باید به آنها گفته شود که موشکی که توسط یک موشک پاتریوت نابود شده است، کاملاً سالم به زمین فرود نمی‌آید. بنابراین این بار امریکا قطعاتی از موشک را با آرم مؤسسه استاندارد ایران که روی بسته‌های غذایی به کار می‌بریم به شورای امنیت سازمان ملل نشان داد. دوباره تلاش کنید «مدرک‌» تولید کنید.»
   
همراهی انگلیس‌، سکوت چین، شک روسیه

معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد که به واشنگتن سفر کرده، ادعاهای اثبات‌نشده دولت امریکا و عربستان علیه ایران را تکرار کرد.  «جوناثان آلن»، معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد که به دعوت مقام‌های امریکایی به واشنگتن سفر کرده، اتهامات دولت امریکا و عربستان علیه ایران را تکرار کرد.  وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر، تصاویری از آهن‌پاره‌‌‌‌هایی منتشر کرد که «نیکی هیلی»، نماینده امریکا در سازمان ملل متحد ماه پیش با نمایش آنها مدعی شده بود ایران انصارالله یمن را برای حمله موشکی به عربستان تسلیح می‌کند.   آلن نوشت: «اینها شواهد آشکاری هستند که استفاده حوثی‌‌‌‌ها از موشک‌های ایرانی و سایر سلاح‌‌‌‌ها در یمن را نشان می‌دهند.» همراهی انگلیسی‌‌‌ها به همین سطح ختم نشد و وزیر خارجه انگلیس هم در مصاحبه با العربیه با اشاره به موضوع یمن و تحولات منطقه، اظهارات تازه‌ای علیه ایران مطرح کرد.  بوریس جانسون در ابتدا در پاسخ به سؤالی درباره سفر اخیرش به ریاض گفت: «ما در قبال برخی از چالش‌‌‌‌هایی که باید در منطقه با آنها مواجه شویم، رویکرد مشترکی داریم به ویژه درباره نحوه پرداختن به ایجاد اخلال‌های ایران در منطقه. این موضوعی است که مشخص است ما(در سفر من به عربستان سعودی) درباره آن صحبت کردیم. آنچه در یمن در حال اتفاق افتادن است، آنچه در سوریه در حال اتفاق افتادن است، چطور بتوانیم عراق را با ثبات نگه داریم.» جانسون ادامه داد: «اگر منظور شما (از تنش‌ها) این است که مردم بریتانیا درباره وضعیت بحران انسانی در یمن نگرانی دارند و آنها درباره کارزار حملات(به یمن) نگرانی دارند، بله کاملاً درست است، آنها نگرانی دارند اما این موضوعی است که ما با هم باید صادقانه درباره آن صحبت کنیم. البته ما با مردم بریتانیا و جهان باید صادقانه نسبت به چالش‌های امنیتی که عربستان سعودی با آنها مواجه است هم صحبت کنیم، تهدیداتی مانند شلیک موشک‌‌‌‌ها توسط حوثی‌ها؛ موشک‌‌‌‌هایی که منشأ آنها ایران است و هدف قرار دادن ریاض با موشک‌ها. بر اساس اظهارات هیلی چینی‌‌‌ها و روس‌‌‌ها در این شوی ضد ایرانی عدم همراهی با این مواضع امریکا را نشان دادند. به گفته هیلی چینی‌‌‌‌ها فقط یادداشت برداشتند. روس‌‌‌ها موضوع را زیر سؤال بردند و گفتند که موشک‌‌‌ها چطور به یمن رسیده. ‌ هیلی در اشاره به علائم روی موشک که مقام‌های دفاعی امریکا می‌گویند نشان‌دهنده سرمنشأ ایرانی آن است، گفت: «‌اما چطور این را زیر سؤال می‌برید؟ روی آن «ساخت ایران» جوشکاری شده.»
  
سودای پس زدن ایران

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در مصاحبه‌ای که روز سه‌‌‌‌شنبه منتشر شده از شدت گرفتن تنش‌‌‌‌ها میان ایران و عربستان ابراز نگرانی کرد و گفت واشنگتن هر جا که بتواند با ایرانی‌‌‌‌ها مقابله خواهد کرد.  مایک پامپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در مصاحبه‌ای بار دیگر به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخته است.  وی همچنین از افزایش تنش‌‌‌‌ها میان ایران و عربستان ابراز نگرانی کرده است. رئیس سیا در مصاحبه با «بی‌بی‌سی»، «تهدیدهای غیرهسته‌ای‌» از جانب ایران را تهدیدی جدی علیه ثبات خاورمیانه خواند. وی گفت: «امیدواریم دنیا با ما در درک این موضوع همراه شود که تهدیدهای ایران- تهدیدهای غیرهسته‌ای ایران- چالشی بسیار جدی علیه ثبات در خاورمیانه هستند.» وی در ادامه گفت: «این نوع رفتار‌‌‌ها غیرقابل قبول هستند و ما مسئولیت داریم با آنها مقابله کنیم.» پامپئو در پاسخ به سؤالی درباره احتمال بروز نوعی درگیری میان ایران و عربستان در نتیجه شدت گرفتن تنش‌‌‌‌ها میان دو کشور گفت: «در این باره خیلی نگران هستیم. لازم است اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق رخ نمی‌دهد و راهش این است که مردم ایران درک کنند که این اتفاق برای آنها خوب نیست.» رئیس سیا در بخش دیگری از این مصاحبه تحلیل‌‌‌‌ها درباره کاهش نفوذ امریکا در درگیری‌های سوریه را رد کرد. وی گفت: «ما روی این مجموعه پیچیده مشکلات کار خواهیم کرد و در هر جا که بتوانیم، ایرانی‌‌‌‌ها را پس خواهیم راند.»
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
ترامپ و جانسون " به چه حال زاری افتاده اید " جیره خوار و رشوه گیرعربستان عصر حجری شده اید " اوج رشوه های گرفته شده " تا انجا رسیده که با ارم استاندارد پفک نمکی بر روی یک لوله حلبی " از مسخره شدن خود هم " باکی ندارند
said
|
Switzerland
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
سلام. اقای ظریف پفک ها بیشتر از آنچه شما فکر میکنید به موشکها ربط دارد. بچه های که امروز پفک میخورند اینده سازان این ملک و همانانی هستند که موشکهای بهتر ٫سریتر و قویتر خواهند ساخت پس بیاید پفک ها را با برجام ها و کدخدا ها الوده نکنیم ..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار