کد خبر: 893215
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مرد افغان که متهم است پس از فریب دو نوجوان ایرانی، آنها را به ترکیه منتقل کرده و به گروگان گرفته بود تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. دو پسر نوجوان با کمک پلیس اینترپل آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار ما، روز جمعه دهم آذر ماه امسال مردي به اداره پليس رفت و گفت: پسر 12 ساله‌ام به طرز مرموزي ناپديد شده است.  شاكي در توضيح ماجرا گفت: پسرم محمد‌امين كونگ فوكار بود و مدتي است در يك ساختمان در حال ساخت كارگري مي‌كرد. از ديروز كه براي كار از خانه بيرون رفته ديگر به خانه برنگشته است. وقتي به محل كارش رفتيم متوجه شديم او به محل كارش نرفته است و فهميديم كه او تمامي مدارك و پول‌هايش را از خانه برداشته و به مكان نامعلومي رفته است.  همزمان با ادامه تحقيقات درباره اين حادثه، مرد‌ ديگري هم به اداره پليس رفت و از ناپديد شدن ناگهاني پسر 15 ساله‌اش به نام امير‌حسين خبر داد‌. بررسي‌هاي مأموران نشان داد محمد امين و امير‌حسين هر دو دوست بودند كه در يك ساختمان در حال ساخت كار مي‌كرده‌اند.  در حالي كه تحقيقات براي پيدا كردن دو پسر نوجوان ادامه داشت خانواده امير‌حسين و محمد امين دوباره به اداره پليس رفتند و اعلام كردند مرد ناشناسي محمد‌امين و امير‌حسين را گروگان گرفته و براي آزادي آنها درخواست پول كرده است. 
     
درخواست 100 هزار دلاري براي آزادي دو پسر گم شده 

يكي از شاكيان گفت: ساعتي قبل مرد ناشناسي به من تلفن زد و گفت پسرم را گروگان گرفته است و بايد براي آزادي او 50 هزار دلار به حسابي كه اعلام خواهد كرد واريز كنم. مرد آدم‌ربا تهديد كرد اگر موضوع را به پليس خبر بدهم يا براي او پول واريز نكنم پسرم را مي‌كشد. من از پشت تلفن صداي پسرم را شنيدم كه درخواست كمك كرد و از من خواست با مرد آدم‌ربا همكاري كنم.  شاكي ديگر هم به مأموران گفت كه مرد آدم‌ربا براي آزادي پسر او هم 50 هزار دلار درخواست پول كرده است.  با طرح اين دو شكايت تيم زبده‌اي از كارآگاهان اداره يازدهم پليس‌آگاهي به دستور قاضي رضواني، بازپرس شعبه هشتم دادسراي امور جنايي تهران براي رسيدگي به پرونده وارد عمل شدند.  مأموران در نخستين گام متوجه شدند دو پسر گم شده در محل كار با مرد افغان سنگتراشی به نام احمد دوست بوده و پس از حادثه هم مرد افغاني به طرز مرموزي ناپديد شده است. 
همچنين تحقيقات ميداني حكايت از اين داشت احمد كه در همان ساختمان كار مي‌كرده از مدت‌ها قبل به دو پسر جوان وعده داده كه آنها را براي كار به كشور تركيه ببرد. بدين ترتيب احمد به عنوان مظنون حادثه تحت تعقيب كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. 
     
شكايت جديد از آدم‌رباي افغاني 

در حالي كه هر روز احمد از مكان نامعلومي به خانواده‌هاي دو پسر جوان تماس مي‌گرفت و براي اخاذي 100 هزار دلاري،گروگان‌ها را تهديد به مرگ مي‌كرد مأموران با دو شكايت تازه روبه‌رو شدند كه بررسي‌ها حكايت از اين داشت احمد دو پسر نوجوان ديگر را هم به بهانه انتقال به تركيه از آنها اخاذي كرده و آنها را در دام قاچاقچيان انسان گرفتار كرده است. 
يكي از شاكيان گفت: چند ماه قبل با مرد افغاني به نام احمد در تهران آشنا شدم. او گفت كه افراد زيادي را به صورت قاچاق به تركيه برده آنها را آنجا در شركت خوبي مشغول به كار كرده است. او خيلي مرا تشويق كرد و گفت اگر به او پول بدهم به راحتي مرا از مرز خارج مي‌كند. احمد آنقدر از شرايط خوب زندگي و كار در تركيه تعريف كرد كه مشتاق شدم هر چه زودتر به آنجا بروم. به همين سبب هر چقدر پس از انداز داشتم در اختيار احمد قرار دادم و او هم ابتدا مرا به شهر قزوين برد و بعد از آنجا آدرس مردي به نام شعبان را در شهر اروميه به من داد و گفت او قرار است مرا از مرز خارج كند. وقتي در اروميه به سراغ شعبان رفتم پسر ديگري به نام سعيد هم از تهران براي رفتن به تركيه به آنجا آمده بود كه فهميدم سعيد را هم احمد به اروميه فرستاده است. يك روز آنجا بوديم تا اينكه شعبان و همدستش براي خارج كردن ما از مرز درخواست پول كردند. به آنها گفتيم كه در تهران به احمد پول داده‌ايم و تسويه حساب كرده‌ايم. اما آنها گفتند كه احمد پولي به آنها نداده است. آنجا بود كه فهميديم او مرا فريب داده و الان هم در دام دو مرد قاچاقچي گرفتار شده‌ايم. شعبان و همدستش مرا در خانه‌اي حبس كردند و با خانواده‌هايمان تماس گرفتند و براي آزادي ما درخواست پول كردند. چند روزي گروگان آنها بوديم تا اينكه خانواده‌هايمان براي آنها پول فرستادند و آنها هم ما را به صورت غير‌قانوني از مرز خارج كردند. وي ادامه داد: من و سعيد چند ماهي در آنكارا و استانبول سرگردان بوديم و كاري پيدا نكرديم تا اينكه تصميم گرفتيم و به ايران برگشتيم و الان هم از مرد افغان شكايت داريم. 
سعيد هم در تحقيقات حرف‌هاي دوستش را تأييد كرد و گفت احمد او را در تهران فريب داده و به بهانه پيدا كردن كار در تركيه همه پول او را گرفته و بعد هم او را در دام قاچاقچيان انسان گرفتار كرده است. 
   
رديابي محمد امين و امير حسين در آنكاراي تركيه 

پس از اين كارآگاهان تحقيقات گسترده‌اي را براي شناسايي احمد و پيدا كردن محمد امين و امير حسين پيگيري كردند تا اينكه دريافتند مرد افغان از يكي از  شهرهاي تركيه با خانواده‌هاي افراد ربوده شده تماس مي‌گيرد. در ادامه كارآگاهان با كمك مأموران پليس اينترپل فهميدند مرد آدم‌ربا ابتدا دو پسر جوان را به شهر استانبول منتقل كرده و بعد از آنجا به آنكارا برده و در مكان نامعلومي حبس كرده است. در نهايت مأموران اينترپل با كمك مأموران پليس تركيه محل نگهداري دو پسر نوجوان را در شهر آنكارا پيدا كردند و آنها را نجات و تحويل مأموران ايراني دادند، اما موفق به دستگيري مرد آدم‌ربا نشدند.  در چنين شرايطي قاضي رضواني دستور انتقال دو پسر ربوده شده را به ايران صادر كرد. 
مأموران در تلاشند تا مرد آدم‌ربا را شناسايي و بازداشت كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افغان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
انسان که پست شد از حیوان بدتر میشود خدا شکر نجات پیدا کردن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار