کد خبر: 893066
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
گندم زماني
ماجرا از اين قرار است كه ظاهراً جشني به مناسبت دهه فجر با حضور دانش‌آموزان برخي مدارس در سالن بانك صادرات خرم‌آباد برگزار شده است كه مطابق با فيلم‌هاي ارسال شده در فضاي مجازي مراسم به همه چيز شباهت دارد جز انقلاب و دهه فجر!
برنامه‌اي عجيب كه به روايت مخاطبان در فضاي مجازي و فيلم‌ها و تصاوير ارسال شده، ‌در آن مجري زن به ترانه‌خواني پرداخته و مردي صرفاً جهت رقصيدن روي سن حضور داشته است. جالب اين بوده كه براي اين مراسم هر دانش‌آموز بايد ۷ هزار تومان هم جهت ديدن چنين صحنه‌هاي انقلابي پرداخت مي‌كرده است!
در چند سال اخير، ايام دهه فجر شباهت به همه چيز دارد، جز ايام تبيين انقلاب و دستاوردهاي آن! يكي از ملاك‌هاي بارز آن، همين جشنواره‌هاي مختلف و هر ساله‌اي است كه به جاي تبيين دستاورد انقلاب شبيه كارناوال بي‌حيايي عمل مي‌كنند و مزين به انواع و اقسام ابتذال‌هاي خرد و كلاني بوده كه از دل آن هزاران بذر نا‌اميدي جاي اميدواري شكوفا مي‌شود!
بر همين اساس مي‌توان گفت قصه لرستان هم حديث مفصلي از اين مجمل شده است. دهه فجر تنها بهانه‌اي شده براي اعطاي مجوز خاص به مراسم‌هاي اينچنيني كه كم‌كم رنگ هر چيزي دارد، جز تبيين انقلاب براي نسل‌هاي جديد!
البته ظاهراً اين اولين دسته‌گل از طرف آموزش‌و‌پرورش لرستان نيست، بلكه پيش‌تر از اين نيز چنين اقدامات شاذي زير‌سايه مسئولان محترم وزارتخانه‌ انجام و در نهايت با عذر‌خواهي، استعفا و چند اقدام صوري ماستمالي شده بود.  چنانچه همين چند وقت پيش در ماجراي حذف عبارت «اشهد‌ان‌علياً‌ولي‌الله» از كتاب احكام، معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش‌و‌پرورش استان لرستان توضيحات (شما بخوانيد توجيهات) خود را ارائه و دو نفر از كاركنان آموزش‌و‌پرورش هم استعفا دادند تا بالاخره تا حدي موضوع رفع و رجوع شود و از دايره اعتراضات فاصله بگيرد.  اكنون سؤال اينجاست كه با چنين اقداماتي آيا واقعاً گفتمان غالب آموزش‌و‌پرورش به خصوص در لرستان، گفتمان سند تحول بنيادين آموزش‌و‌پرورش است؟! آيا مسئولان آموزش‌و‌پرورش خود اين برنامه را از قبل ديده بودند كه فرزندان مردم را براي شركت در اين مراسم مبتذل برده بودند؟! تا كي مردم و فرزندانشان بايد تاوان اقدامات ضدفرهنگي آموزش‌و‌پرورش را بدهند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار