کد خبر: 892940
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
رئیس شورای شهر اصفهان:
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حق استان اصفهان طی سال‌های گذشته تأمین نشده و امیدوارم اکنون که فصل بودجه‌بندی دولت است با همت نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی حق اصفهان در موضوع آب تأمین شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برابر آنچه آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرده، میزان ذخایر موجود در سد زاینده‌رود که عمدتاً برای تأمین آب شرب شهرهای پایین‌دست است، اگر نگوییم در وضعیت بحرانی است، در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

فتح‌اله معین با بیان اینکه کاهش بارندگی و کمبود آب نیازمند صرفه‌جویی جدی در مصرف آب است، افزود: هرچند سرانه مصرف آب در کشور نسبت به میانگین دیگر کشورها بیشتر است اما شهر و استان اصفهان بالاترین صرفه‌جویی را در مصرف آب شرب کشور داشته و این نشان از همکاری شهروندان اصفهانی است.

وی گفت: امسال با کاهش بارندگی در استان اصفهان مواجه بودیم که این امر نیازمند همکاری بیشتری بین مردم و مسؤولان برای گذر از این بحران است؛ با توجه به بررسی لایحه بودجه دولت در مجلس شورای اسلامی، امکان ارائه پیشنهاداتی برای بودجه است که شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام می‌دارند که ادامه حیات شهر اصفهان منوت بر احیا و زنده نگه داشتن زاینده‌رود است.

 معین افزود: زاینده‌رود عامل اصلی ایجاد حیات، شهرنشینی و تمدن در اصفهان است؛ اینکه به دلیل نبود مدیریت مناسب زاینده‌رود خشک شود و حتی از شکل یک رودخانه فصلی هم خارج شود، برای هیچ کسی قابل قبول نیست و نظام و مجموعه دولت برای حفظ حیات در این منطقه از کشور باید آب زاینده‌رود را تأمین کند، چه بهتر که این کار زودتر انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قطعاً مطالعاتی که در دولت اصلاحات و دولت آقای احمدی‌نژاد در خصوص انتقال آب به حوضه زاینده‌رود انجام شده، راه‌حل‌های مناسبی است که عدول از آن‌ها کشور را دچار مشکل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تونل کوهرنگ که از برنامه‌ریزی برای ساخت آن گذشته است، حتی به شکل پمپاژ از پایین تونل باید به بهره‌برداری برسد تا بخشی از نیاز آب اصفهان را تأمین کند و زندگی مردم بیش از این دچار مشکل نشود.

وی اذعان داشت: تا تأمین دستیابی به حق‌آبه شرعی و قانونی مردم اصفهان فاصله زیادی وجود دارد، قطعاً دولت هر کاری انجام داده، مردم باز هم انتظار دارند تا حق‌آبه تاریخی خود با توجه به خشک‌سالی و کاهش بارندگی آنان پرداخت شود.

معین تصریح کرد: امیدواریم همان‌طور که اخبار خوشی از مسؤولان برای احیای زاینده‌رود به گوش می‌رسد، در این فصل که بودجه دولت در حال تصویب است، امیدواریم شاهد اراده حکومت برای احیای مجدد زاینده‌رود باشیم.

وی بیان داشت: حق استان اصفهان طی سال‌های گذشته تأمین نشده و امیدوارم اکنون که فصل بودجه‌بندی دولت است با همت نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی حق اصفهان در مورد موضوع آب تأمین شود تا شاهد رعایت بیشتر عدالت و توزیع عادلانه اعتبارات و تأمین آب مورد نیاز استان اصفهان باشیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر