کد خبر: 892625
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
اداره کل کار وتعاون ورفاه اجتماعی گلستان
سعید مازندرانی مدیرکل کار ورفاه اجتماعی گلستان از اختصاص 23 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به شهرستان کردکوی خبر داد

سعیدمازندرانی مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی گلستان  در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی اظهار کرد: دولت در سال  96 تا 99برنامه اشتغال فراگیر را در نظر گرفته است که برنامه بسیار خوبی است و اگر تمام دستگاه های دولتی وخصوصی عملیات خودرا به درستی انجام دهند ما شاهد رشد اشتغال در کشور و شهرستان ها خواهیم بود.

وی افزود: در بخش های اشتغال روستایی یک ونیم میلیارد تومان دولت برای اشتغال در نظر گرفته است اما هنوز بانک ها اعلام اعتبار نکرده اند گرچه ابلاغ شفاهی آن انجام شده و ما در بحث فاز یک آن در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

مازندرانی گفت: در بحث اشتغال فراگیر و در تبصره 18، برای شهرستان کردکوی  23میلیارد تومان در مرحله نخست در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: یارانه های شهرستان دو درصد، در روستاهای محروم پنج درصد و اگرفعالیت های دانش بنیانی رافعال کنیم تا هشت درصداز یارانه می توانیم استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه دولت سامانه ای به عنوان کارا معرفی کرده که طرح های اشتغالزا برای دریافت تسهیلات حتما باید در این سامانه ثبت شود، اظهار کرد: دولت تصمیم دارد با این کار شفاف سازی انجام دهد تا دستگاه هایی که در جذب این منابع ایجاد مشکل می کنند شناسایی کند.

وی ادامه داد: تاکنون 33 طرح عنوان وجذب شده و نزدیک به 700 میلیون تومان سرمایه در گردش آن است و 10 میلیارد تومان هم سرمایه ثابت برای آن در نظر گرفته شده است.

مازندرانی ادامه داد: برای شهرستان کردکوی از 19 هزار و 400 شغلی که تعهد شده حدود یک هزار و 200 شغل در نظرگرفته ایم که حدود 900شغل آن به وجود آمده است.

مازندرانی گفت: در بحث مشاغل خانگی حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات به افراد جویای کار می دهیم که از این میزان تسهیلات بیش از 70 درصد توسط بانوان دریافت می شود و در بحث کارورزی بیش از 63 درصد افرادی که برای کارورزی مراجعه کرده اند خانم ها هستند، این آمارها به ما می گوید انتظارات در حوزه اشتغال بانوان بالا رفته به همین دلیل در بحث خوداشتغالی باید ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ما از نظر تسهیلات مشکلی نداریم و از نظر جذب متقاضی خوب مشکل داریم، تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است که اکثر افرادی که تسهیلات دریافت می کنند افرادی هستند که قبلا تسهیلات دریافت کرده اند و بدهکار هستند و دوباره می خواهند  وام دریافت کنند که اهلیت و شایسته بودن برای کار باید توسط کارگروه شهرستان مشخص شود واین پول منجر به اشتغال شود.

مدیرکل تعاون کار گلستان گفت: دولت مشخص کرده که بابت هر 50 میلیون تومان یک شغل ایجاد شود و کسی که 500 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند باید برای 8 تا 10 نفر ایجاد شغل کند و این نشان می دهد دولت هدفش ایجاد شغل است نه ارائه تسهیلات.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها