کد خبر: 892611
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مانور حوادث طبیعی و غیرمنتظره در مسجد تاریخی امام سمنان برگزار شد.

سرهنگ «محمدرضا افضلی» با اعلام این خبر افزود: این مانور فرضی صبح امروز و بدون اطلاع قبلی دستگاههای امداد رسان و مرتبط، در محل مسجد تاریخی امام سمنان برگزار شد.

وی با اعلام رضایت از حضور به موقع دستگاههای امدادرسان گفت: دستگاه‌های امدادی و انتظامی بین دو تا پنج دقیقه در محل حضور یافتند.

وی افزود: این مانور ساعت 10.50 صبح امروز و با حضور کارشناسان و نیروهای آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، اداره گاز، نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شد.

افضلی گفت: تخریب یکی از رواق‌های مسجد امام، سقوط مصالح و داربست فلزی نصب شده و مصدوم شدن کارگران که در محل مشغول کار هستند و بازدید کنندگان، طرح این مانور فرضی بود.

وی با بیان اینکه اجرای این مانور یک ساعت زمان برد، افزود: مقرر شد برای هماهنگی بیشتر و رفع نواقص و بررسی مشکلات در امدادرسانی به بناهای تاریخی، جلسه ای با حضور دستگاههای اجرایی مرتبط برگزار شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اجرای این مانور در بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف امدادرسانی به بناهای تاریخی در صورت بروز حوادث احتمالی موثر بود.

شهروندان استان سمنان و سایر مسافران و گردشگران می‌توانند با تماس با شماره 31705 گزارش‌های خود را در رابطه با تخریب، تعرض، تصرف، حفاری غیر مجاز و سایر جرایم در عرصه‌های میراث‌فرهنگی، به اطلاع یگان حفاظت از آثار تاریخی این استان برسانند.

مسجد امام سمنان یکی از مساجد چهارایوانی دوره قاجار و نمونه ای کامل از لحاظ معماری این دوران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار