کد خبر: 892577
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
تحليلي بر گفت‌و‌گوي تلويزيوني رشيدپور با رئيس‌جمهور
حسام‌الدين آشنا مي‌گويد مصاحبه تلويزيوني حسن روحاني باعث شد تا سطح توقع مردم از گفت‌و‌گوي رئيس‌جمهور وارد فاز جديدي شود.
محمدصادق عابديني

حسام‌الدين آشنا مي‌گويد مصاحبه تلويزيوني حسن روحاني باعث شد تا سطح توقع مردم از گفت‌و‌گوي رئيس‌جمهور وارد فاز جديدي شود. 
بعد از گفت‌وگوي هفته گذشته رضا رشيدپور با رئيس‌جمهور كه بازتاب‌هاي گسترده‌اي نيز داشت، برخي از اهالي رسانه نظرات جالبي درباره نوع مصاحبه، پاسخ‌هاي رئيس‌جمهور و بازخوردهاي آن در ميان مردم داشتند. بسياري از منتقدان و حتي موافقان سياسي رئيس‌جمهور اين گفت و گو را شامل حرف‌هاي تكراري و بدون هيچ دستاوردي عنوان كردند و برخي ديگر به تغيير شيوه و لحن مصاحبه رئيس‌جمهور اشاره داشتند. اين دسته از افراد سبك و چارچوب گفت‌و‌گو را كه با مصاحبه‌هاي قبلي رئيس‌جمهور متفاوت بود، مورد توجه قرار دادند. وحيد يامين پور بعد از پايان مصاحبه گفت و گوي تلويزيوني حسن روحاني در توييتي نوشت: «حتي اگر گفت وگوي امشب بر اساس سناريو اجرا شده باشد، باز هم براي تلويزيون و فرهنگ سياسي ما اتفاقي رو به جلو بود. رسانه نبايد به روابط عمومي دولت فروكاسته شود. از رشيدپور بابت چند وجب جلو بردن آيين گفت‌و‌گو با رئيس‌جمهور متشكرم.» 

به غير از يامين پور كه چهره‌اي منتقد به شمار مي‌رود، حسام‌الدين آشنا، مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور نيز از تغييرات ايجاد شده در نوع مصاحبه تلويزيوني روحاني استقبال كرد. 
فرشيد شكيبا، مجري تلويزيون و كارشناس رسانه در اينستاگرامش مي‌نويسد: «‌امروز در حاشيه جلسه‌اي نظر دكتر حسام‌الدين آشنا را راجع به گفت‌وگوي رضارشيدپور با رئيس محترم جمهوري پرسيدم. دكترآشنا معتقد است ما وارد فاز جديدي از توقعات مردم و سطح گفت‌وگو با رئيس‌جمهور شديم؛ كساني كه از اين نوع گفت‌وگو تعجب كردند، شايد هنوز متوجه تغيير فاز نشدند يا با توقعات قبلي اين گفت‌وگو را ارزيابي مي‌كنند. اين گفت‌وگو شروع يك مسير است بايد اجازه بدهيم اين مسير ادامه پيدا كند، بعد راجع به آن اظهار‌نظر كنيم. اين گفت‌وگو شروع خوبي است،‌اما پايان كار نيست.»

استقبال آشنا از تغيير سبك در گفت‌و‌گوي تلويزيوني رئيس‌جمهور شايد معطوف به سياستي باشد كه در آن به جاي استفاده از مجري‌هاي تخصصي حوزه سياسي در تلويزيون مانند مرتضي حيدري كه چندين نوبت با رؤساي جمهور مصاحبه داشته و مجري برنامه مناظره انتخابات رياست‌جمهوري بوده است، صداوسيما ترجيح داد از مجري‌ای براي گفت‌و‌گو استفاده كند كه در اجراي تاك‌شو‌هاي اجتماعي تجربه دارد. گويا دولت ترجيح داده است به جاي سؤال‌هاي سياسي، مصاحبه رئيس‌جمهور رنگ و بوي تاك‌شو داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار