کد خبر: 892572
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران:
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: شرکت برای ساخت نیروگاه 500 مگاواتی در حال رایزنی و فاینانس برای تامین منابع مالی است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: شرکت برای ساخت نیروگاه 500 مگاواتی در حال رایزنی و فاینانس برای تامین منابع مالی است.

مهدي ثقفي مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران در جلسه كارگروه كاهش آلودگي هواي اراك که با محوریت اقدامات شرکت ایرالکو در جهت رفع آلایندگی برگزار شد، بيان كرد: سالانه ٤٠ ميليون تن آلومينيوم در دنيا توليد مي‌شود كه سهم خاورميانه در اين زمينه توليد سالانه ٦ ميليون تن معادل ١٥ درصد است و سهم ايران از خاورميانه در اين راستا ٦ درصد است.

وي با اشاره به توليد ٤٥ درصد آلومينيوم كشور در اراك توليد سالانه آلومينيوم در كشور را عليرغم نياز ٥٠٠ هزار تني کشور، ٣٥٠ هزار تن دانست كه ١٧٠ هزار تن آن در اراك توليد مي‌شود.

ثقفي تصريح كرد: ايرالكو اولين واحد توليد آلومينيوم از طبيعت در خاورميانه است، اما به دليل نواقص انساني و مديريتي بيشرفت بالايي نداشته است جراكه هر زمان منابع‌طبيعي و انرژي در دسترس نبوده است صنايعی مانند آلومينيوم، صنعت خودرو سازي و ... بيشرفت نداشته‌اند.

وي با بيان اينكه ماده اوليه آلومينيوم بوكسيت است كه ايران كشوري فقير در اين راستاست، این فقر را عاملي در جهت بيشرفت کم کشور در این بخش دانست.

ثقفی با اشاره به کشف ذخایر جدید بوکسیت در کشور افزود: اخیرا معادن بوکسیت در سمنان، یزد و کرمان کشف شده است که ذخایر بسیار خوبی به شمار می‌رود به طوری که از هر 6 کیلو برداشت بوکسیت یک کیلوگرم الومینیوم حاصل می‌شود و این معادن در کنار معدن موجود در خراسان شمالی می‌تواند روند افزایش تولید را سرعت بخشد.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود تعاملات درست بین دستگاه‌های مختلف شرکت ایرالکو به جای یک واحد صنعتی به شعبه‌ای از دادگستری بدل شده است، افزود: حدود 83 پرونده قضایی مفتوحه مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی در شرکت در حال رسیدگی است، اما طی یک ماهه اخیر تلاش بر توسعه روحیه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و نهادها با شرکت بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران شاخصه جوامع پیشرفته را تعامل دانست و گفت: پرونده‌سازی نشان از عقب‌افتادگی است و نباید از وضعیت کنونی خارج و از پتانسیل‌های موجود جهت پیشرفت استفاده کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های نجات‌بخش برای شرکت آلومینیوم ایران بیان کرد: 9 بسته نجات برای شرکت تعریف شده است که بسته نهم شامل ایجاد یک نیروگاه 500 مگاواتی است که برای احداث آن، فاینانس و تامین منابع مالی رایزنی‌های لازم صورت گرفته است و اگر این نیروگاه احداث شود به همراه توسعه منابع اولیه مانند بوکسیت نگرانی اولیه در خصوص منابع انسانی که نقطه ضعف شرکت در افزایش بهره‌وری است رفع و روند توسعه سرعت می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار