کد خبر: 892563
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
استاندار مرکزی :
استاندار مرکزی خواستار بازگشت مدیریت سد 15 خرداد به استان شد.

استاندار مرکزیخواستار بازگشت مدیریت سد 15 خرداد به استان شد.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان مرکزی که با حضور وزیر نیرو در استانداری برگزار شد، افزود: در خمین اتفاق بسیار خوبی افتاد و بعد از سالها تامین آب شرب خمین در ایام پیروزی انقلاب به صورت پایدار انجام شد.

وی با بیان اینکه این پروژه مهم اولین پروژهBOTدر حوزه آبرسانی بود گفت: امید است که این پروژه تجربه خوبی برای پروژه های مشابه باشد.

آقازادهبا اشاره به تجربیات وزیر نیرو، او را یکی از انتخاب های درست روحانی در دولت دوازدهم دانست و اظهار کرد: اردکانیان تجربه زیادی در بخش نیرو دارد و طی 10 سال اخیر با حضور در دفتر نمایندگی سازمان ملل در آلمان با فناوری های روز انرژی جهان آشنا شده است و باید از این تجربیات استفاده کرد.

وی شرایط منابع آبی را بحرانی عنوان کرد و افزود: ذخایر آب به شدت مصرف شده و دشت های کشور و استان دچار شرایط بحرانی هستند. از طرفی با کاهش نزولات آسمانی شرایط کشور ویژه است و باید تلاش بشود که سیاست های وزارت نیرو با موفقیت اجرا شود. در این راستا استانها باید همکاری کنند تا در نهایت به دوران خروج از بحران برسیم.

آقازادهاز وزیر نیرو خواست که مدیریت سد 15 خرداد به استان برگردانده شود و افزود: این سد که از سال 1374 افتتاح شد تا امروز مدیریت بیرون استانی دارد. از وزیر می خواهم وزیر دستور دهد که قانون رعایت شود و مدیریت این سد به استان مرکزی بازگردد. خواسته ما تغییر تقسیم بندی حقابه نیست و تنها موضوع انتقال مدیریت به آب منطقه ای استان مطرح است.

وی همچنین با اشاره به پروژه شهر جدید امیرکبیر از وزیر نیرو خواست که هزینه خطوط انتقال از چاهی که حفر شده، به این شهر تامین شود و تخصیص آب از آبی که از دودهک به ساوه می رود نیز با توجه به افق شهر جدید در آینده انجام شود.

آقازادههمچنین خواستار تخصیص پساب شهر جدید پرند در مصارفی که در زرندیه و شهر صنعتی کاوه وجود دارد شد تا به ذخایر دشت ساوه کمک شود چرا که دشت ساوه بحرانی ترین دشت استان است و افزود: تسریع در انجام پروژه چشمه هفتیان دیگر خواسته ما از وزیر است بویژه اینکه در سال آبی جاری یکی از شهرستان های دچار مشکل کم آبی در استان مرکزی، تفرش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار