کد خبر: 892426
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بعد از پنج سال كه از دولت حسن روحاني مي‌گذرد، همچنان حاميان دولت و حتي شخص او مي‌كوشند در برابر موج انتقاداتي كه متوجه دولت است...
بعد از پنج سال كه از دولت حسن روحاني مي‌گذرد، همچنان حاميان دولت و حتي شخص او مي‌كوشند در برابر موج انتقاداتي كه متوجه دولت است، به جاي اصلاح امور همچنان كاستي‌ها را به گردن دولت قبل بيندازند؛ بي توجه به آنكه مردم ديگر اين توجيه را نخواهند پذيرفت. سعيد حجاريان هم اين ميانه تلاش كرده كه بگويد روحاني مقصر نيست. او طي يادداشتي در روزنامه اعتماد مي‌نويسد: «ريشه مشكلات فعلي را لزوماً نبايد در عملكرد و نگرش دولت روحاني جست؛ يعني اگر رقيب وي نيز به پاستور مي‌رفت، چنين وضعيتي خواه‌ناخواه حادث مي‌شد چرا كه احمدي‌نژاد درآمد بادآورده كشور (از فروش نفت) را به نام عدالت، هزينه كرد و يك گام در جهت توسعه كشور بر نداشت. » درباره اين نظر حجاريان بايد گفت آيا امروز اصلاح طلبان متوجه شدند كه هر كسي رئيس جمهور مي‌شد، اوضاع همين بود يا زمان انتخابات هم مي‌دانستند؟ اگر امروز متوجه شده‌اند كه بايد گفت بدا به حال مردمي كه تحليلگران شان اين چنين پيش بيني‌هايي را نمي‌توانند داشته باشند. اگر هم از همان زمان مي‌دانستند كه بايد گفت پس چرا آن همه وعده و وعيد دادند كه چنين مي‌كنيم و چنان؟ آيا بهتر نبود همان زمان حسن روحاني مي‌گفت كه فرقي نمي‌كند من رأي بياورم يا رقبا، در هر حال چيزي تغيير نخواهد كرد! حجاريان كاش در مورد اين توضيح دهد كه آن همه وعده‌ها براي بهتر شدن امور بر چه مبنايي داده شد و رأي مردم را جمع كردند؟

شاهد از غیب رسید
عبدالله ناصري، فعال سياسي اصلاح طلب و عضو بنياد باران در انتقاد به سخنان حسن روحاني در گفت‌وگوي تلويزيوني حمله به نيروهاي مسلح و ائمه جمعه و رسيدگي به گروه‌هاي هنري در شهرستان‌ها را دغدغه‌هاي اصلي مردم دانست كه روحاني به آنها نپرداخته است: «رئيس‌جمهور در گفت‌وگوي زنده خود نتوانست به دغدغه‌هاي جدي مردم پاسخ دهد... موضع اخير وزير دفاع را كه در آن گفته شد نيروهاي مسلح بايد از فعاليت اقتصادي كنار بكشند؛ اين خبر بسيار خوبي براي جامعه است. حتماً بايد آقاي روحاني از اين موارد حرف مي‌زد... مثلاً گروه‌هاي هنري در برخي از استان‌ها بلاتكليف هستند... اما در شرايط حاضر، امام‌جمعه فلان استان به قانون بي‌توجهي كرده و مانع تحقق خواست مردم مي‌شود. اين‌ها مواردي بود كه بايد روحاني در گفت‌وگوي خودماني با مردم مطرح مي‌كرد». 
مشكل مردم در اين چند سال اخير، ركود و بيكاري و تورم و مسكن و ... بوده است؛ اما اصلاح طلبان از سويي دليل مشكلات را دولت قبل معرفي مي‌كنند، از سويي دغدغه‌هاي مردم را موارد ديگري ذكر مي‌كنند. مواضع این فعال اصلاح‌طلب در حالی است که پیش از این برخی فعالان سیاسی پیش‌بینی کرده بودند: «اصلاح طلبان روحاني را «درگير» مي‌پسندند. مثل زمان انتخابات كه با نظام رقابت مي‌كرد و اينها كف مي‌زدند».

دعواهاي جنسيتي در شوراي پايتخت!
سخنان جنسيني شهربانو اماني در شوراي شهر تهران باعث جنجال و تعجب شده است. شورايي كه قرار است در مورد اداره پايتخت تصميمات مهم بگيرد، سرگرم بحث‌هايي شده است كه به درد هيچ‌كس حتي در حد شهرت‌آفريني براي گوينده‌اش هم نخواهد خورد.  شهربانو اماني معتقد است مرگ يك شهروند به دليل بي اطلاعي مأموران شهرداري از حضور او در منزلي كه مورد تخريب قرار گرفته، تنها به اين دليل مهم تلقي شده كه او يك «مرد» بوده است! اين در حالي است كه جنسيت اين فرد اصلاً مهم نبوده و خبرهاي پيرامون اين اتفاق به دليل انتقاد از مأموران شهرداري و تسامح آنان داغ شد. متأسفانه اين عضو شوراي شهر تهران در مسير جنسيتي كردن اين اتفاق، اشتباه ديگري را هم مرتكب مي‌شود و از آتنا محمدي، فوتباليست نام مي‌برد و او را با همين مرد فوت شده قياس مي‌كند كه چون زن بوده خبر مرگش مورد توجه قرار نگرفته است!

‌فوت اين خانم فوتباليست گرچه موجب تأثر است، اما چون حسب اتفاق خاصي يا مسامحه افرادي روي نداده و يك مرگ طبيعي قلمداد مي‌شود، طبيعتاً كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد و اين ربطي به جنسيت افراد ندارد. اماني در ادامه سخنان توهين آميزي نسبت به مردها دارد و متأسفانه فضاي جنسيتي مواضعش را ادامه مي‌دهد: «من گفتم وقتي آستر جيب مردان درآمد و نتوانستند مديريت كنند شندرغاز درآمدشان را به خانم‌ها مي‌دهند تا مديريت كنند. خب، اگر وزير اقتصاد خانم بود شايد بهتر بود. البته اين توهين به آقاي وزير نيست شما مردها چرا اينقدر مردانه نگاه مي‌كنيد؟ در طول تاريخ همه چيز مردانه است ما يك روزنه ايجاد مي‌كنيم. » و حتي از سهم! كم زنان در شوراي شهر مي‌گويد، اما يك سؤال مهم بي پاسخ مي‌ماند و آن اينكه آيا اين بحث‌هاي جنسيتي و بدبيني‌ها براي مردم تهران، حل آلودگي هوا و ترافيك و هزار و يك مشكل ديگر مي‌شود؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
بندگان خدا مشکلات را می دانند ولی راه حلش را نمی دانند مانند دانش اموزی که در امتحان چیزی نمی داند روی ورقه خزعبلات می نویسد شاید فرجی حاصل شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار