کد خبر: 892394
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
بازتاب گسترده بايكوت نخست‌وزير رژيم كودك‌كش در باليوود
بايكوت نخست وزير رژيم صهيونيستي توسط سه ستاره سينماي هند، بازتاب زيادي در ميان هندي‌ها داشته و آنها از اين سه بازيگر به عنوان قهرمان ملي كشورشان ياد مي‌كنند.
محمدصادق عابديني

بايكوت نخست وزير رژيم صهيونيستي توسط سه ستاره سينماي هند، بازتاب زيادي در ميان هندي‌ها داشته و آنها از اين سه بازيگر به عنوان قهرمان ملي كشورشان ياد مي‌كنند. 
شاهرخ خان، سلمان خان و امير خان، در حمايت از مردم فلسطين حاضر نشدند به مهماني نتانياهو بروند. 
  
قاب عكس جهنمي

«من اگر خدا بودم، از اين عكس، قابي رسمي براي جهنم مي‌ساختم»؛ اين جمله يكي از هزاران بازتاب منفي تصوير سلفي چند تن از بازيگران باليوودي با نخست وزير رژيم صهيونيستي است؛ عكسي كه آميتاب باچان و خانواده‌اش در مركز آن قرار دارند و حتي زحمت گرفتن «منوپد» را براي بنجامين نتانياهو كشيده‌اند.اين ‌كار اعتراض‌هاي زيادي را به همراه داشته است. به اعتقاد مردم هند، نبايد بازيگران سينماي باليوود با كسي كه مسئول كشتار مردم فلسطين است، عكس يادگاري مي‌گرفتند. مراسمي كه توسط سه تن از سوپر استارهاي سينماي باليوود تحريم شد. مردم هند در مقابل اعتراض به آميتاب باچان در حال ستايش سه خان بزرگ سينماي كشورشان هستند؛ مرداني كه اين روزها از آنها به عنوان«قهرمان ملي» ياد مي‌شود. 
سه‌ سوپر استار هند با رد دعوت نخست وزير اسرائيل حاضر نشدند در مهماني وي حاضر شوند، اين سه بازيگر «سلمان خان»، «شاهرخ خان» و «اميرخان» اكنون به چهره‌هاي محبوبی در شبكه‌هاي اجتماعي تبديل شده‌اند. 
اگرچه هنوز اين سه نفر دليل خود را براي بايكوت نخست وزير اسرائيل عنوان نكرده‌اند، ولي بسياري از رسانه‌ها اين كار را در راستاي حمايت از مردم فلسطين و محكوميت رژيم صهيونيستي عنوان كرده‌اند. 
 
تلاش براي خريد محبوبيت 

سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به هندوستان، اولين سفر يك نخست وزير اين رژيم به هند بعد از 15 سال است. گفته مي‌شود آخرين بار آريل شارون در سال 2012 ميلادي به هند سفر كرده بود. اين سفر از اين جهت كم سابقه عنوان شده است كه سابقه نداشته رژيم صهيونيستي تلاش كند تا اين حد به هند نزديك شود. «هندوستان تايمز» در گزارشي مي‌نويسد اسرائيل و هند از دهه 1990 تلاش كرده‌اند به يكديگر نزديك شوند. سفر نخست‌وزير هند به اسرائيل نيز بخشي از سياست نزديكي ديپلماتيك رژيم‌صهيونيستي و هند است كه نقش راهبردي در جنوب آسيا دارد. 
«هندوستان تايمز» همچنين در تحليل اينكه چرا دولت‌هاي عربي، اعتراضي به سفر نتانياهو به هند نداشته‌اند، آن را ناشي از احساس خطر اين دولت‌ها از قدرت ايران و احساس نزديكي خود به اسرائيل مي‌داند! اما در كنار اين تحليل‌ها نسبت به چرايي سفر نتانياهو به هند، ديدارهاي وي در اين كشور نيز نشان‌دهنده اهداف ثانويه بنجامين نتانياهو در هندوستان است. وي در اين سفر، علاوه بر ديدار با مقامات دولتي اين كشور، سري هم به صنعت فيلمسازي هند يعني «باليوود» زده است. 
سفر نتانياهو به هند با فعاليت جدي جنبش «BDS» (جنبش بايكوت، عدم سرمايه‌گذاري و تحريم اسرائيل) كه در جهت پايان اشغال سرزمين فلسطين است، همراه بود و در تظاهرات‌هاي متعددي اعضاي اين جنبش بين‌المللي حضور نتانياهو در هند را محكوم كردند. «آپوروا گاتوام» (Apoorva Gautam) رهبر اين جنبش در جنوب آسيا، بعد از ديدار نتانياهو با چند تن از ستاره‌هاي باليوود علاقه اسرائيل به باليوود را نشانه‌اي از يك تغيير ايدئولوژيك از آغاز نخست‌وزيري «نارندرا مودي» عنوان مي‌كند و ديدار نتانياهو با بازيگران باليوود را ابتكاري براي تبليغ فرهنگي براي بهبود چهره اسرائيل در سطح جهان می‌داند كه به خاطر ارتكاب جنايات جنگي عليه فلسطيني‌ها زير فشار است. 
اين فعال حقوق بشر مي‌افزايد: سال‌هاست از هاليوود (صنعت فيلمسازي امريكا) براي نشان دادن اينكه اسرائيل كشوري دموكرات است، استفاده مي‌شود، اما اكنون بازيگران هاليوود عليه اسرائيل كار مي‌كنند؛‌‌اتفاقي كه اين روز‌ها در هند نيز رخ داده است. سه تن از بزرگ‌ترين بازيگران سينماي هند دعوت به مراسم «شالوم باليوود» را كه نخست وزير اسرائيل ترتيب داده بود، رد كردند. 
 
3 خان واقعي باليوود

نتانياهو در هند از همكاري گسترده با اين كشور خبر داد و در ديدار با باليوودي‌ها خود را عاشق سينماي هند معرفي كرد و خواستار حضور باليوود در سرزمين‌هاي اشغالي شد. فعالان حقوق بشر مي‌گويند اصرار نتانياهو براي ديدار با ستاره‌هاي باليوودي زمينه‌سازي براي ايجاد مقبوليت جهت به رسميت شناختن بيت‌المقدس(‌اورشليم) به عنوان پايتخت اسرائيل است. 
منفور بودن نخست وزير رژيم صهيونيستي در افكار عمومي باعث شد تا ديدار وي با باليوودي‌ها موج منفي را عليه وي و چند بازيگر باليوود به راه بيندازد، به خصوص اينكه آميتاب باچان بازيگر قديمي سينماي هند و خانواده‌اش (پسر و عروسش) نيز در اين عكس خود را به نتانياهو و همسرش نزديك كرده و در مركز عكس قرار گرفته‌اند. انتقاد از باچان همزمان شده است با ستايش از سه خان سينماي هند. شاهرخ خان، سلمان خان و امير خان كه با ديدار نخست وزير رژيم صهيونيستي نرفته‌اند به عنوان «قهرمان‌هاي واقعي» و «خان‌هاي حقيقي» مردم هند معرفي مي‌شوند. ستايش از اين سه بازيگر مسلمان باليوود و عنوان اينكه آنها در حمايت از مظلوميت مردم فلسطين حاضر به ديدار با نخست وزير اسرائيل نشده‌اند، بازتاب‌هاي زيادي در ميان هندي‌ها داشته است. 
 
سفر بحث برانگيز به هند

مردم هند با در دست داشتن تصاويري از امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري تظاهرات متعددي را عليه حضور نخست وزير اسرائيل در هند انجام داده‌اند؛‌تظاهراتي كه با همراهي بازيگران سينماي هند بازتاب‌هاي بيشتري نيز پيدا كرده است. اين رفتار اجتماعي اعتراضي باعث شد تا سفر شش روزه نتانياهو به هندوستان تحت‌تأثير قرار گيرد. به طوري كه هنرمندان هندي در اعتراض به عكس سلفي با نتانياهو در مراسم «شالوم باليوود» تصاوير كشتار فلسطيني‌ها توسط ارتش اسرائيل را در پس‌زمينه اين عكس مونتاژ کردند. 
 
خان‌هاي آنها و بازيكن‌هاي ما 

 در حالي كه هندي‌ها در حال ستايش سه بازيگر سرشناس سينماي باليوود هستند،‌ايراني‌ها با يادآوري حضور دو بازيكن ايراني يك تيم فوتبال در ليگ يونان مقابل تيمي از رژيم‌صهيونيستي، به انتقاد از رفتار اين دو بازيكن پرداخته‌اند. 
به اعتقاد بسياري از فعالان فضاي مجازي كاري كه شاهرخ خان، سلمان خان و امير خان انجام داده‌اند، نحوه درستي از برخورد با رژيم‌صهيونيستي بوده و در عوض رفتار دو فوتباليست ايراني اصلاً قابل دفاع نبوده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
3
سایت جوان " هنرمندان ایران بالیودی نشده " خودباخته اند " امریکا سعی دارد بوسیله هنرمندان کشورهای غربی و دیگر
کشورهای دنیا " سیاست های کشتار و غصب سرزمین های مسلمانان بوسیله صیهونیست ها " در میان مردمان دنیا راجا
بیاندازد " هنرمندان ایران هم " فکر می کنند با تائید این افکار " گنده هنرمند خواهند شد " باید هنرمندان کشورهند را ستود " با اینکه سالیان دراز در استعمار سیاست های کشور انگلیس بودند " خودرا رها ساخته " خودباوری را جای خودباخته گی قرارداده "
و نه محکم به سیاست های امریکا وصیهونیست های کودک کش سر دادند " قهرمان ملی هند شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار