کد خبر: 892365
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ماجراي دفن شدن پيكر شهيد سيد حشمت علي شاه در قبرستان مشهور وادي‌السلام نجف، ما را به ياد دفن پيكر شهيد محمدهادي ذوالفقاري مدافع حرم شهيد ايراني در اين قبرستان مي‌اندازد كه...
راوي: اكبر رشيدي خادم‌الشهدا
ماجراي دفن شدن پيكر شهيد سيد حشمت علي شاه در قبرستان مشهور وادي‌السلام نجف، ما را به ياد دفن پيكر شهيد محمدهادي ذوالفقاري مدافع حرم شهيد ايراني در اين قبرستان مي‌اندازد كه اكنون زيارتگاه دوستداران شهدا از كشورهاي مختلف شده است.
سال 1396 بود. دو ماه قبل از ماه محرم راهي كربلا شدم. بعد از زيارت ارباب بي‌كفن به نجف اشرف رفتم و خودم را به وادي‌السلام رساندم. هوا به شدت گرم بود. در وادي‌السلام به زيارت آقا سيد علي قاضي رفتم. بعد از زيارت مزار ايشان به جست‌وجوي مزار شهيد مدافع حرم محمدهادي ذوالفقاري رفتم. شهيد محمدهادي ذوالفقاري بعد از شهيد ابراهيم هادي الگوي من در زندگي بود.
پيشتر كتاب «پسرك فلافل فروش» كه روايتي از داستان زندگي تا شهادت محمدهادي بود را خوانده بودم. بسيار مشتاق زيارت مزارش شدم. كمي جست‌وجو كردم تا به يك آقاي عرب‌زبان رسيدم كه در حال فروش گلاب بود.
از آن مرد سراغ محمدهادي ذوالفقاري را گرفتم. شهيد مدافع حرم محمدهادي ذوالفقاري بين عرب‌ها شناخته‌شده است. بسياري از ايشان حاجت گرفته‌اند. راهنمايي‌هاي آن گلاب‌فروش عرب در وادي‌السلام من را به مزار شهيد نزديك كرد. از چند متري مزار، ماكت ايستاده‌اي از شهيد ذوالفقاري ديده مي‌شد.
نمي‌دانم چرا با ديدن اين ماكت اشك‌هايم جاري شد. شايد به اين خاطر بود كه محمدهادي در يك كشور غريب دفن شده بود. به هرحال بالاي مزارش رفتم و هرچه دلتنگي داشتم با محمدهادي در ميان گذاشتم و از ايشان خواستم تا آمين‌گوي دعايم باشد.
شهيد «محمدهادي ذوالفقاري» از نيروهاي داوطلب ايراني بود كه به عضويت سپاه بدر عراق(حشد الشعبي) در آمد. ايشان متولد سال 1368 و ساكن ميدان خراسان تهران بود كه براي يادگيري دروس حوزوي به نجف اشرف مهاجرت كرده بود. با آغاز حملات گروه‌هاي تروريستي به شهرهاي عراق شهيد ذوالفقاري با فتواي آيت‌الله سيستاني مبني بر دفاع از حرم‌هاي آل الله به صف مدافعان حرم در سامرا پيوست.
محمدهادي ذوالفقاري در بهمن ماه سال 93 به دست نيروهاي تكفيري در عراق به شهادت رسيد. شهيد ذوالفقاري در بخش اول وصيتنامه‌اش آورده است:
اينجانب محمدهادي ذوالفقاري وصيت مي‌كنم كه من را در ايران دفن نكنند و اگر شد ببرند حرم امام رضا(ع) طواف بدهند و برگردانند و همينطور در نجف و سامرا و كربلا و كاظمين طواف بدهند و در وادي‌السلام دفن كنند. ازاين رو دوستانش در حشدالشعبي عراق پيكر شهيد مدافع حرم «محمدهادي ذوالفقاري» را بنا به وصيتش در بارگاه منور پنج امام طواف كردند و در وادي‌السلام نجف به خاك سپردند.
شهيد ذوالفقاري علاقه خاصي به شهيد ابراهيم هادي داشت كه سنگ مزار يادبودي از اين شهيد مدافع حرم در نزديكي مزار يادبود شهيد ابراهيم هادي نصب شد. مزاري كه اگرچه خالي از پيكر شهيد است اما بي‌شك دل‌هاي زيارت‌كنندگان را تا وادي‌السلام نجف روانه مي‌كند. مزار يادبود شهيدان ابراهيم هادي و محمدهادي ذوالفقاري در قطعه 26 گلزار شهداي بهشت زهرا(س) واقع شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار