کد خبر: 892264
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
خبرنگار فيلم تاراج روايت مي‌كند
سينماگر دهه 60 كه در چند فيلم مشهور آن زمان به ايفاي نقش پرداخته است، از نقش وزارت ارشاد سيدمحمد خاتمي در جريمه 320 ميليون دلاري ايران به امريكا به خاطر فيلم‌هاي امريكايي سخن گفته است.
ابراهيم صميمي 
 
سينماگر دهه 60 كه در چند فيلم مشهور آن زمان به ايفاي نقش پرداخته است، از نقش وزارت ارشاد سيدمحمد خاتمي در جريمه 320 ميليون دلاري ايران به امريكا به خاطر فيلم‌هاي امريكايي سخن گفته است. 
رسول توكلي همان خبرنگار فيلم تاراج ايرج قادري است. او از دل انقلاب و انقلابي‌گري به عرصه فيلمسازي رفت و ناگهان پس از چند فيلم درخشان ناگهان در عرصه سينما كمرنگ شد.
او در گفت‌و‌گويي با «تسنيم» به بي‌تدبيري وزارت ارشاد خاتمي در اداره معضل فيلم‌هاي خارجي و جريمه 320 ميليون دلاري ايران اشاره كرده است.
اين سينماگر دهه 60 مي‌گويد: دسيسه و همكاري متصديان وقت ارشاد در دادن پروانه نمايش موجب شد تا 320 ميليون دلار جريمه شويم، به اضافه يك آبروريزي بين‌المللي. رفتيم نزد سيد محمد خاتمي كه تازه سه روز بود وزير شده بود.
او در حالي كه سيگار وينستون قرمزش را مي‌كشيد، گفت حالا مي‌خواهي چه كار كني؟ 
به گفته اين بازيگر پس از انقلاب تعدادي آدم‌هاي مجهولي رفتند درِ دفتر كمپاني‌هاي امريكايي را شكستند و فيلم‌هايي را كه قانوناً متعلق به اين كمپاني‌ها بود، در ساختمان آلومينيوم بردند. 
با سيب‌زميني، مهر كمپاني‌هاي آن موقع را (براي كپي رايت) تقلبي درست كردند و مجوز اكران فيلم‌هايی مثل توپي تايلر و پسرشجاع را گرفتند.
زماني كه اين فيلم‌ها اكران شد، آگهي و تبليغات اكران فيلم‌ها در روزنامه‌ها منتشر شد و بريده روزنامه‌ها از طريق وابستگان اين كمپاني‌ها به دست صاحبان امريكايي فيلم رسيد و از ايران شكايت كردند و پرونده را به دادگاه لاهه بردند و ايران در اين پرونده به پرداخت320 ميليون دلار محكوم شد. 
آقايان آن فيلم‌ها را برداشتند بردند و غيرقانوني نمايش دادند و يك چنين بلايي سر آبروي مملكت تازه انقلاب كرده آوردند.
رفتم دفتر سيدمحمد خاتمي حكم خودم را دادم  به خاتمي، گفتم با كساني كه در جعل سند كپي رايت و دادن پروانه نمايش دخالت داشتند، برخورد قانوني شود و فروش اين نوع فيلم‌ها كاملاً به حساب صاحب حق عودت داده شد. يك عذرخواهي هم مي‌كنيم، مي‌گويم در هر انقلابي ممكن است يك چنين اتفاقي بيفتد و آبروي خودمان را برگردانيم. به گفته توكلي، يك ماه تمام شد و خاتمي هيچ اقدامي نكرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار