کد خبر: 892262
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
در نشست تبیین و تحلیل کتاب «منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌» بیان شد
آیت‌الله خامنه‌ای، ایدئولوگی استراتژیست است که جامع شخصیت‌‌های شهید مطهری به عنوان یک ایدئولوژیست و شهید بهشتی به عنوان یک استراتژیست است.
عبدالحسین خسروپناه در نشست تبیین و تحلیل کتاب «منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌» طی سخنانی در این مراسم گفت: این کتاب دو جلدی به مدت دو سال نگارش شده است. این کتاب در چهار بخش تدوین شده است، برای هر یک از بخش‌های این کتاب کار کارشناسی جداگانه و دقیقی به‌صورت دانشنامه‌ای صورت گرفته است. 
خسروپناه گفت: مبانی اندیشه‌های فکری مقام معظم رهبری با محوریت توحید و سریان آن در همه ابعاد دیگر اندیشه‌های ایشان و رفتار و تصمیماتشان است. نویسنده این اثر افزود: آیت‌الله خامنه‌ای، ایدئولوگی استراتژیست هستند که جامع شخصیت‌های شهید مطهری به عنوان یک ایدئولوژیست و شهید بهشتی به عنوان یک استراتژیست به حساب می‌آید. خسروپناه، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه ما همچون ماهی در آب، قدر آب را نمی‌دانیم، گفت: نباید، چون در کنار کوه قرار داریم عظمت ایشان را نبینیم و نیاز به فاصله زمانی یا مکانی داشته باشیم. 
نویسنده کتاب «منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای‌» ارتقای رتبه علمی کشور را فقط با حمایت‌های شخص رهبری امکانپذیر دانست. خسروپناه گفت: تصمیمات بهنگام و مؤثر و موفقی که مقام معظم رهبری در مراحل مختلف انقلاب اسلامی اتخاذ کرده‌اند به اذعان دشمنان نظام نیز بسیار هوشمندانه و مدبرانه بوده است. 
وی افزود: حمایت ایشان از ارتش در زمانی که برخی از افرادی که اکنون در مخالفت با سپاه پاسداران صحبت می‌کنند و در ابتدای انقلاب از انحلال ارتش دفاع می‌کردند، اما ایشان با پوشیدن لباس ارتشی در جبهه حاضر‌‌ می‌شدند و ارتش و سپاه را دو بال نظامی کشور می‌دانستند. 
خسروپناه افزود: امکانات کم ما در دوران دفاع مقدس موجب شد نخستین توصیه ایشان پس از پذیرش مسئولیت رهبری، ساخت موشک و ارتقای ارتفاع و برد موشک‌‌‌ها باشد که اگر موشک نداشتیم هم‌اکنون دهها بار به ایران حمله نظامی شده بود. 
وی اضافه کرد: رتبه علمی کشور در مقاطعی تا رتبه ۶۰ و ۷۰ کاهش یافته بود که براساس نظر ایشان و تدوین نقشه جامع علمی کشور و با حمایت شخصی از طرح‌های تحقیقاتی همچون سلول‌های بنیادی، ماهواره، موشک و فناوری نانو توانستیم رتبه ۱۶ و ۱۷ جهان را کسب کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار