کد خبر: 892252
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
لاريجاني در همايش غزه نماد مقاومت:
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه دفاع از مردم فلسطين، وظيفه اسلامي، اخلاقي و انساني است، گفت: از نظر منفعت و امنيت ملي نيز بايد در مقابل رژيم اشغالگر قدس ايستادگي و مقاومت كرد، چون اين رژيم بدون توجه به مرزها در داخل كشورهاي ديگر اقدام به ترور و كارهاي ايذايي مي‌كند. 
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در هشتمين همايش غزه نماد مقاومت با تأكيد بر اينكه يك وجهه دفاع از مردم فلسطين به دليل مظلوم بودن اين ملت است، گفت: رژيم صهيونيستي مردم فلسطين را آواره كرده، كشورشان را از آنها گرفته و آنها را بيرون كرده است. اگر به لبنان، سوريه و خيلي از كشورهاي اسلامي برويد، مي‌بينيد كه فلسطيني‌ها در آنجا پراكنده زندگي مي‌كنند، بنده در بازديدي كه چندين سال گذشته از اردوگاهي در لبنان داشتم، ديدم كه فلسطيني‌ها چطور در فقر زندگي مي‌كنند آن هم افرادي كه صاحب ملك، زمين، خانه و كار بودند و اكنون به دليل اشغال رژيم صهيونيستي آواره شده‌اند. لاريجاني ادامه داد: كشورهاي ديگر كه داعيه‌دار كمك به آوارگان هستند گاهي به آنها مي‌گويند كه ديگر صحبت از برگشت به فلسطين نكنند و در كشور ديگري زندگي نمايند. اين آوارگي بزرگي است. لحظه‌اي تصور كنيد اين حادثه براي هر كشور و ملتي پيش آيد آن ملت چه وضعي پيدا خواهد كرد، بنابراين دفاع از مردم فلسطين وظيفه اسلامي، اخلاقي و انساني است. 
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بر اساس سنت الهي اگر به كسي ظلم شد و ديگران به حمايت از آن نشتافتند، ظلم بر سر آنها خواهد آمد يعني وظيفه انسان دفاع از مظلوم است، بنابراين اگر ملتي آواره شد و دست نياز به كشورهاي ديگر دراز كرد و آنها حمايت نكردند، قاعده الهي بر آن است كه همين ظلم روزي بر سر آنها خواهد آمد. طبيعتاً هر كسي بخواهد اين قاعده را نفي كند نتيجه‌اش را خواهد ديد. وي تأكيد كرد: بر اين اساس وظيفه اسلامي و انساني ما حكم مي‌كند كه از مردم فلسطين حمايت كنيم حتي اگر كسي بخواهد تاجرمآبانه محاسبه كند نيز با نگاه به محاسبه خداوند به اين نتيجه مي‌رسد كه بايد از ملت مظلوم فلسطين دفاع كرد. لاريجاني همچنين گفت: از نظر امنيت ملي نيز براي هر كشوري، اسرائيل رژيم ستمكار و يك مزاحم دائمي است، نمونه آن اقداماتي است كه رژيم صهيونيستي عليه ما انجام داده است به‌خصوص درباره ترور دانشمندان هسته‌اي‌مان كه هر كدام ستوني براي ايران بودند. تاريخ ۷۰ سال گذشته نيز نشان مي‌دهد كه رژيم صهيونيستي بيش از ۵۰۰ ترور درباره شخصيت‌هاي مهم را انجام داده است. وي رژيم صهيونيستي را رژيم شرور در منطقه دانست و افزود: رژيم صهيونيستي در برخي از كشورهاي اطراف منطقه كارهاي ايذايي انجام مي‌شود، به كشورها وارد شده تا ضربه بزند. برخي از منابع اطلاعاتي ما اين موضوع را كشف كرده‌اند. بر اين اساس از لحاظ منفعت و امنيت ملي بايد در مقابل رژيم صهيونيستي ايستادگي و مقاومت كرد چون اين رژيم مرزها را نمي‌شناسد. وي با تأكيد بر اينكه استقامت و مقاومت كليد پيروزي در برابر رژيم صهيونيستي است به وضع كنوني كشورهاي اسلامي اشاره و اظهار كرد: ‌در چند سال گذشته براي كشورهاي اسلامي بحراني راه انداختند تا مجالي براي اين رژيم مفلوك ايجاد كنند كه فضاي تنفسي داشته باشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار