کد خبر: 892208
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
عضو فراكسيون نمايندگان ‌ولايي مجلس شوراي اسلامي از تهيه طرحي با عنوان «اصلاح قانون تابعيت» خبر داد و گفت: اين طرح در هفت ماده تهيه شده و به زودي تقديم هيئت رئيسه مجلس مي‌شود.
حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر در گفت‌وگو با ميزان با اشاره به گزارش «هيئت تحقيق و تفحص از دوتابعيتي‌ها» گفت: گزارش دوتابعيتي‌ها و اسامي آنها در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس قرائت شد و همه سلايق سياسي در اين كميسيون اين گزارش را پسنديدند. وي افزود: برخي طيف‌هاي حاضر در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره گزارش دو‌تابعيتي‌ها معتقد بودند اين گزارش دقيق و بسيار منسجم تهيه شده است. حاجي‌دليگاني تأكيد كرد: همچنين اعضاي هيئت تحقيق و تفحص بر اساس كشفيات بررسي‌هاي خود در حال حاضر طرح اصلاح قانون تابعيت را تهيه و تدوين كرده‌اند. وي اضافه كرد: اين طرح در هفت ماده تهيه شده وبه زودي تقديم هيئت رئيسه مجلس مي‌شود و بدون شك در جهت مقابله با دوتابعيتي‌ها مؤثر خواهد بود. عضو فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس با اشاره به سطوح مديران دوتابعيتي در گزارش «هيئت تحقيق و تفحص از دوتابعيتي‌ها» گفت: اين مديران در همه سطوح بودند از جمله تصميم سازان و تصميم‌گيرندگان. 
   
قرائت اسامي بيش از 100مدير ارشد دوتابعيتي در كميسيون امنيت ملي مجلس

سيدحسين نقوي حسيني در گفت و گو با خانه ملت در خصوص گزارش كميته تحقيق و تفحص از دوتابعيتي‌ها در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، گفت: گزارش دقيق و شفاف دو‌تابعيتي‌ها در كميسيون ارائه شد، دايره بررسي اين تحقيق و تفحص تنها مديران ارشد را شامل مي‌شود، لذا در اين گزارش به موضوع دوتابعيتي ساير ايرانيان پرداخته نشده است. نماینده پيشوا و ورامين در مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: پيوست گزارش تحقيق و تفحص مذكور اسامي بيش از 100نفر از مديران ارشد داراي دوتابعيت يا اقامت يا گرين كارت را شامل مي‌شود. وي افزود: اسامي مديران ارشد دوتابعيتي به درخواست اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جلسه گذشته قرائت شد اما اين اسامي رسانه‌اي نخواهد شد. 
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: مديران ارشد داراي دوتابعيت، اقامت و گرين‌كارت از اغلب دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي هستند، در حقيقت در جريان بررسي دستگاه‌ها تلاش شد كه تفكيكي قائل نشده و همه موارد به طور دقيق بررسي شود.
   
چناراني: مديران دوتابعيتي دستگاه قضا و امنيتي هرچه سريع‌تر استعفا کنند

به گزارش فارس، هاجر چناراني نماينده مردم سبزوار و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در نشست علني روز گذشته پارلمان طي تذكر شفاهي اظهار داشت: ما از رئيس‌جمهور مي‌خواهيم كه هرچه سريع‌تر تكليف مديران عالي‌رتبه دوتابعيتي دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي زودتر مشخص و اين مورد رسيدگي شود. وي افزود: ما خواستار بركناري و استعفاي مديران دوتابعيتي دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي هستيم، مجلس هم به سرعت خلأهاي قانوني را در اين موضوع برطرف كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین کلاته آقامحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
هاجر چناراني نماينده مردم سبزوار و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس. دوستان ؟ خانم چنارانی نماینده نیشابور است نه سبزوار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار