کد خبر: 892118
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئيس قوه قضائيه: اجازه نمي‌دهيم برخي هزينه آشوبگري را كم كنند
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه عده زيادي از بازداشت شدگان در جريان حوادث اخير كشور كه فريب خورده و...
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه عده زيادي از بازداشت شدگان در جريان حوادث اخير كشور كه فريب خورده و مرتكب تخريب اموال نشده بودند از رأفت اسلامي برخوردار شدند، گفت: اما قاطعانه با افراد شرور، تخريبگر و مرتبطان با كشورهاي بيگانه در جريان حوادث اخير برخورد مي‌كنيم.  
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به دشمني‌هاي امريكا با نظام جمهوري اسلامي و ساير نظام‌هاي آزاديخواه جهان اظهار كرد: متأسفانه هر روز ابعاد جديدي از دشمني امريكا آشكار مي‌شود. اخيراً گزارشي منتشر شده كه در آن ميزان هزينه دولت امريكا براي ايجاد آشوب در ايران مورد اشاره قرار گرفته است. البته دشمني امريكا و هزينه كردن آن براي ايجاد آشوب در ايران امر تازه‌اي نيست اما اينكه ميليون‌ها دلار براي اغتشاش و ناامني در ايران از جمله در جريان حوادث اخير هزينه كرده‌اند و اميدوار بودند كه اين هزينه به نتيجه برسد، مسئله مهم و قابل توجهي است. 
  
دشمن ملت ايران را نمي‌شناسد

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه چنين اقدامي ناشي از جهل آنها و نشناختن مردم و نظام جمهوري اسلامي است، افزود: دشمن در دشمني خود ايستادگي مي‌كند و به اعتراف خود در پي تغيير نظام سياسي در ايران است. اين رويكرد در عمل كاملاً آشكار است و در مقام نظر هم مي‌بينيم كه همواره به دنبال تحميل يك نظام ليبرال دموكراسي مطلوب خود در جهان هستند. دشمنان و به‌ويژه امريكايي‌ها مدام زورگويي مي‌كنند و با ايجاد آشوب و كودتا در كشورها افراد دست نشانده خود را با ادعاي آزاديخواهي حاكم مي‌كنند. در حال حاضر مستندهاي فراواني وجود دارد كه نشان مي‌دهد چگونه با سوءاستفاده از عناويني نظير آزاديخواهي و صلح طلبي، انقلاب‌هاي رنگين را سازمان مي‌دهند و به اين ترتيب افراد مورد نظر خود را بر سركار مي‌آورند. رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها تلاش دارند ليبرال دموكراسي مطلوب خود را كه گاه از آن به «ارزش‌هاي امريكايي» تعبير مي‌كنند، در نقاط مختلف جهان حاكم كنند در حالي كه مشخص نيست كشوري كه تا 150 سال قبل برده‌داري مي‌كرده و با بهره‌كشي از مردم مظلوم آفريقا بزرگ‌ترين ستم‌ها را در حق آنها روا داشته چگونه مدعي ارزش‌هايي خاص است و قصد دارد اين ارزش‌ها را به همه دنيا تعميم دهد. وي خطاب به رهبران امريكا تأكيد كرد: شما چگونه به خود حق مي‌دهيد كه ارزش‌هاي مورد ادعايتان را به دنيا تحميل كنيد و جوامع به مراتب بزرگ‌تر از شما با دارا بودن قرن‌ها پيشينه تمدني و فرهنگي چرا بايد زيربار ارزش‌هاي ادعايي شما بروند؟

انقلاب اسلامي، عليه نظام ليبرال دموكراسي بود

رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر لزوم آگاهي هرچه بيشتر كشورهاي مسلمان از نحوه تحميل عقايد و ايدئولوژي دشمنان در جوامع اسلامي، تصريح كرد: كار بزرگ جمهوري اسلامي، ايجاد بديل براي نظام ليبرال دموكراسي بود. در واقع حضرت امام خميني(ره) با انقلاب اسلامي فقط حكومتي را جايگزين حكومت ديگر نكرد، بلكه مهم‌تر از آن يك فلسفه سياسي جديد را در مقابل فلسفه سياسي ليبرال دموكراسي پايه گذاري نمودند و دليل دشمني مداوم امريكا با جمهوري اسلامي دقيقاً همين است كه مي‌داند پشت انقلاب ايران فقط يك حضور فيزيكي و اقتدار نظامي نيست بلكه ايدئولوژي و نگاهي است كه در تقابل با آنها قرار دارد و به همين جهت دائماً از جانب جمهوري اسلامي احساس خطر مي‌كند. آملي لاريجاني با بيان اينكه كشوري مانند عربستان سعودي صرفاً تابع امريكاست اما جمهوري اسلامي داراي اقتدار و استقلال است، اظهار كرد: استقلال ايران در عمل و نظر و القاي اين انديشه در منطقه و جهان همواره موجب هراس امريكاست و اين ترس باعث شده است كه امروز هم با همه توان همان مسير 40 سال گذشته را در دشمني با جمهوري اسلامي دنبال كنند. 
  
مردم و مسئولان از نفوذ دشمن غفلت نكنند

رئيس دستگاه قضا با تأكيد بر لزوم شناسايي نقاط نفوذ دشمن توسط مردم، اظهار كرد: مسئولان و مردم نبايد از اين موضوع غفلت كنند كه امريكا از مسيرهاي پنهان و آشكار قصد نفوذ دارد و براي تحقق اين هدف خود از خلأ آگاهي ملت‌ها استفاده مي‌كند زيرا مي‌داند كه نظام سياسي ايران همواره با سلطه طاغوت و طاغوتيان در جنگ است و مردم ايران نيز با عزت ناشي از ايمان خود هيچ نيازي به ارزش‌هاي امريكايي و سلطه نظامي ندارند. آملي لاريجاني با بيان اينكه بستن راه نفوذ از جمله عبرت‌هايي است كه بايد در حوادث مختلف مورد توجه قرار گيرد، خاطرنشان كرد: مردم نبايد اجازه دهند كه انتقادات و اعتراضاتشان با آشوبگري عده‌اي تغيير چهره دهد. متأسفانه در جريان حوادث اخير برخي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي و افراد اين گونه القا مي‌كردند كه وقوع اين حوادث در جامعه اشكالي ندارد. آيا واقعاً آشوب و تخريب و ساختارشكني اشكالي ندارد؟
 
اجازه نمي‌دهيم هزينه آشوب را كم كنند

رئيس قوه قضائيه افزود: ما از ابتدا به دادستان‌هاي سراسر كشور توصيه كرديم كه ميان فريب‌خوردگان و آشوبگران تفكيك قائل شوند. بر همين اساس عده زيادي از بازداشت شدگان كه فريب خورده و مرتكب اقدامات آشوبگرانه و تخريب اموال نشده بودند از رأفت اسلامي برخوردار شدند، منتها نبايد مسئله به اين سمت سوق داده شود كه به اصل برخورد با افراد شرور، تخريبگران و مرتبطان با بيگانه، اشكال بگيرند. ما قاطعانه و در چارچوب قانون با اين گروه‌ها برخورد خواهيم كرد و اجازه نمي‌دهيم كه برخي افراد و جريان‌ها هزينه آشوب‌ها را كم كنند زيرا معتقديم كه پايين آمدن هزينه آشوب‌ها براي آشوبگران، امنيت، اقتدار و حقوق مردم را تهديد خواهد كرد. 
  
رابطه محدوديت‌هاي بودجه‌اي با مشكلات سازمان زندان‌ها

آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت زندان‌ها در كشور، تصريح كرد: مشكلات فراواني بر سر راه سازمان زندان‌ها وجود دارد كه مهم‌ترين آنها محدوديت‌هاي اعتباري و بودجه‌اي است و اين محدوديت‌ها اجازه نمي‌دهند كه سازمان زندان‌ها خدمات مورد انتظار نظام و قانون اساسي را به طور كامل محقق سازد. رئيس قوه قضائيه ادامه داد: امروز سازمان زندان‌ها در مسئله تغذيه، بهداشت و فضاي فيزيكي با مشكلات عديده‌اي مواجه است كه البته همه اين موارد در نشست‌هاي گوناگون به مسئولان ذي‌ربط از جمله مجلس در زمان بررسي لايحه بودجه منعكس شده اما متأسفانه توجه لازم به اين موضوع نمي‌شود. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه در اصل وجود زندان نمي‌توان ترديد كرد زيرا بسياري از اشرار قابل رها سازي در جامعه نيستند، اظهار كرد: معتقديم همه زندانيان از اين قسم نيستند بنابراين قضات بايد با بهره مندي حداكثري از ظرفيت‌هاي قانوني به سمت تبديل مجازات‌ها و استفاده از مجازات‌هاي جايگزين حبس بروند. اتخاذ برخي تدابير نظير استفاده از محدوده‌هاي معين توسط قاضي و مراقبت از طريق سامانه‌هاي الكترونيكي، از ديگر اقداماتي است كه مي‌توان در جهت كاهش جمعيت كيفري انجام داد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار