کد خبر: 892113
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
رئيس دانشگاه صدا و سيما:
بزرگ‌ترين دستاورد مستند «خارج از ديد» اين است كه نسل جوان را نسبت به آنچه رخ داد، آگاه مي‌كند و باعث مي‌شود كه در آينده گول هر ادعاي كاذبي را نخورند و دنبال مستندات باشند.
شهاب اسفندياري، رئيس دانشگاه صداوسيما درباره مستند «خارج از ديد» گفت: نكته مهمي كه اين مستند و مستندهاي مشابهي مثل قائم‌مقام دارند، اين است كه اگر منابع آرشيوي ما در اختيار مستند‌سازان انقلابي و پژوهشگران متعهد قرار بگيرد، مشخص مي‌شود بسياري از ناگفته‌هايي که در تاريخ انقلاب وجود دارد و متأسفانه ما به آنها نپرداخته‌ايم، به دليل خلئي كه وجود داشته رسانه‌هاي بيگانه و دشمنان از آنها سوء‌استفاده و روايت‌هاي خود را قالب كردند. در حالي كه اگر ما با استفاده از همين منابع و مستنداتي كه وجود دارد، ‌روايت‌هاي خودمان را داشته باشيم، بسياري از حقايق روشن و شبهات رفع مي‌شود و در اين زمينه آرشيو صدا و سيما حركت خوبي را شروع كرده است.وی افزود: ما هم در دانشگاه صدا و سيما اساتيد و دانشجويان را تشويق كرديم كه در تهيه پايان نامه‌ها و كارهاي پژوهشي‌شان بيشتر به سمت تحقيق درباره منابع آرشيوي سوق پيدا كنند. اتفاقاً امروز در دانشگاه ما كارگاه آشنايي اساتيد با سامانه‌هاي تحقيقي آرشيوي بود و با توجه به اينكه آرشيو صدا و سيما ديجيتالي شده است،‌الان تحقيق‌ها خيلي راحت‌تر شده و اين موضوع امكان توليدهاي بيشتر را در آينده فراهم خواهد كرد.

سرپرست دانشگاه صدا و سيما ادامه داد: نكته بعدي اين است كه شايد بسياري از مطالبي كه در اين مستند و مستندهاي مشابه پخش و ديده مي‌شوند در گذشته امكان پخش‌شان از تلويزيون نبوده و تصور مي‌شده كه اگر حرف مخالفان را پخش كنيم كه در آن به نظام توهين مي‌كنند و ادعايي كه از بيرون مطرح مي‌شود، همگي مي‌تواند به شايعه يا ترويج آن ديدگاه دامن بزند. وي افزود: اگر مثل امروز با اعتماد به نفس همه حرف‌هاي مخالفين را پخش مي‌كرديم و جواب منطقي با استدلال و سند داده مي‌شد، واقعاً خيلي‌ها دچار شبهه نمي‌شدند و فضا غبار‌آلود نمي‌شد. امروز هم بيشترين تصويري كه مستند «خارج از ديد» داشته بر نسل جواني است كه شايد خودشان در آن ماجراها نبوده‌اند و امروز با يك فاصله وقتي به آن روزها نگاه مي‌كنند،‌مي‌بينند كه چقدر ادعاها و اتهاماتي كه آن زمان عليه فرايند انتخابات و نظام آن زمان مطرح مي‌شد بي‌پايه و اساس بوده است و به نظرم همين خودش بزرگ‌ترين دستاورد اين آثار است كه نسل جوان را نسبت به آنچه رخ داد آگاه مي‌كند و باعث مي‌شود كه در آينده گول هر ادعاي كاذبي را نخورند و دنبال مستندات باشند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار