کد خبر: 892092
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
چهار مجرم سابقه‌دار كه قصد داشتند به يكي از طلافروشي‌هاي تهران دستبرد بزنند قبل از اجراي نقشه خود بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل كارآگاهان اداره يكم پليس‌آگاهي تهران در جريان تحقيقات خود متوجه شدند كه يكي از مجرمان سابقه‌دار با تشكيل يك باند سرقت كه اعضاي آن هم از مجرمان سابقه‌دار هستند با همدستي يك زن قصد دارند به يكي از طلافروشي‌هاي تهران در محله يافت‌آباد دستبرد بزنند. مأموران پليس بعد از به دست آوردن نقشه سرقت ساعت 10صبح روز گذشته قبل از اينكه سارقان نقشه خود را عملي كنند اطراف طلافروشي كمين كردند. بررسي‌هاي در اين باره ادامه داشت تا اينكه خودروي پرايد سارقان در حالي كه پلاك سرقتي روي آن نصب شده بود مقابل طلافروشي توقف كرد. سارقان كه متوجه حضور مأموران پليس شده بودند با خودروي پرايد از محل متواري شدند. بعد از آن بود كه عمليات تعقيب و گريز به جريان افتاد. مأموران پليس با به كار‌گيري قانون استفاده از سلاح به سمت سارقان شليك كردند كه يكي از آنها از ناحيه پا مجروح و سرانجام بازداشت و راهي بيمارستان شد. مأموران پليس همچنين موفق شدند سه سارق ديگر را بازداشت كنند. 

سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: از اعضاي باند كه همگي حدوداً 30‌ساله هستند يك قبضه كلت كمري به همراه تعدادي سلاح سرد كشف شده است. وي گفت: تحقيقات براي شناسايي آخرين عضو باند كه يك زن است در جريان است. وي ادامه داد: در شاخه ديگري از تحقيقات از مخفيگاه اعضاي بند در يافت‌آباد 120 هزار دلار تقلبي كشف شده است. 

سردسته باند: بادیگارد بودم 
كريم 30 ساله كه طراح نقشه سرقت از طلافروشي بود در بازجويي‌ها گفت: من ورزشكارم و تا چندي قبل باديگارد تاجر تيلياردري بودم. او ابتدا حقوق خوبي به من مي‌داد، اما از دو ماه قبل حقوقي به من پرداخت نكرد. حدود 10 ميليون تومان از او طلبكار بودم و هر وقت درخواست مي‌كردم طلبم را پرداخت كند بهانه‌اي مي‌گرفت و امروز و فردا مي‌كرد. چند روز قبل از حادثه 120‌هزار دلار به صورت امانت به من داد و قرار شد مدتي بعد به او تحويل بدهم و حقوقم را بگيرم. از آنجايي كه در اين دو ماه حقوقي نگرفته بودم با مشكل مالي روبه‌رو شدم تا اينكه تصميم گرفتم دلار‌ها را در صرافي بفروشم و طلبم را بردارم، اما وقتي به صرافي رفتم متوجه شدم دلارها همه تقلبي است و همان لحظه فهميدم او كلاه بزرگي سرم گذاشته است. پس از اين دستم به تاجر پولدار نرسيد و هر روز هم مشكل مالي‌ام بيشتر مي‌شد تا اينكه نقشه سرقت از طلافروشي را طراحي كردم و با دوستانم در ميان گذاشتم. همه قبول كرديم از طلافروشي كه در نزديكي خانه‌مان بود و مرد تاجر هم به آن رفت و آمد داشت سرقت كنيم، اما موفق نشديم و دستگير شديم.  مهدي 21 ساله همدست كريم هم در بازجويي‌ها گفت: وقتي نقشه را دوستان طراحي كردند من و برادرم هم قبول كرديم با آنها همكاري كنيم. روز حادثه من نقشه زاغ‌زني داشتم و برادرم و يكي ديگر از دوستان كه اسلحه تقلبي داشت همراه كريم قرار بود اقدام به سرقت كنند. قرار بود زن جواني هم با ما همكاري كند، اما آن روز خواب مانده بود و هر چه زنگ زديم از خواب بيدار نشد. در اين حادثه برادرم از ناحيه پا تير خورد و مجروح شد و بقيه هم دستگير شديم. 
هر دو متهم سرشان را تكان مي‌‏دهند و مي‌گويند اگر مي‌‏دانستند ماجرا به اينجا مي‌كشد ‏هرگز دست به خلاف نمي‌زدند. ‏
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار