کد خبر: 892081
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
به بهانه حضور نمایشی 9 ملي‌پوش عربستان در لاليگا
با انتشار خبر حضور 9 ملي‌پوش عربستان در باشگاه‌هاي اسپانيايي در نيم‌فصل دوم لاليگا براي آماده شدن براي جام جهاني...
سعید احمدیان 

با انتشار خبر حضور 9 ملي‌پوش عربستان در باشگاه‌هاي اسپانيايي در نيم‌فصل دوم لاليگا براي آماده شدن براي جام جهاني، حالا شايد بهتر از هر زمان ديگري بتوان توجه بيش از حد کارلوس کرش به فوتباليست‌هاي ايراني را که در اروپا بازي مي‌کنند، درک کرد. بازيکناني که حتي اگر در ليگ‌هاي درجه 3 اروپايي هم بازي کنند، باز هم توسط سرمربي پرتغالي نسبت به بازيکناني که در ليگ ايران بازي مي‌کنند در اولويت قرار مي‌گيرند،  ملي‌پوشاني که به اعتقاد کرش تجربه بين‌المللي‌شان مي‌تواند عصاي دستش در روسيه باشد. 

راه تيم ملي از اروپا مي‌گذرد

«مي‌خواهي به تيم ملي برسي، برو اروپا»؛ اين فرضيه‌اي است که در شش سالي که کارلوس کرش به ايران آمده، نشانه‌هاي آن را به وضوح مي‌توان در ليست بازيکنان دعوت شده به تيم ملي ديد. اينکه سرمربي پرتغالي ليگ‌هاي درجه 3 اروپايي را هم به ليگ ايران ترجيح مي‌دهد، قابل انکار نيست و شايد به همين خاطر است كه در سال‌هاي اخير بازيکناني که در رصد کرش بوده‌اند، براي اينکه شانس حضورشان در ليست نهايي تيم ملي در جام جهاني روسيه را بالا ببرند، سعي کرده‌اند به پيشنهادهاي اروپايي که به باشگاهشان مي‌رسد، نه نگويند و با حضورشان در فوتبال اروپا، رفتن به جام جهاني را براي خودشان قطعي کنند. 
البته بي‌توجهي کرش به بازيکناني که در ليگ داخلي بازي مي‌کنند و بعضي‌هايشان هم شرايط بهتري نسبت به برخي لژيونرها دارند، انتقادات زيادي را متوجه کرش کرده است. با اين حال سرمربي پرتغالي بارها تأکيد کرده که تيم ملي براي اينکه بتواند در مسابقاتي مانند جام جهاني موفق باشد و توريست نباشد، بايد بازيکناني داشته باشد که تجربه بازي‌هاي بين‌المللي‌شان بالا باشد و فشار بازي‌هاي سنگين در سطح اول فوتبال جهان را تجربه کرده باشند تا پخته‌تر در دیدار‌هاي بزرگ و سخت بازي کنند. چنين فرضيه و استدلالي هرچند باعث ناديده گرفتن برخي از بازيکنان ليگ برتر شده، اما اثراتش را به خوبي در سال‌هاي گذشته در ترکيب تيم ملي نشان داده و سبب شده تا ايران در آسيا به يک تيم شکست‌ناپذير تبديل شود و برخلاف دوره‌هاي گذشته يک صعود آسان و بي‌دردسر به جام جهاني را تجربه کند. 
 
لژيونرهاي پولي سعودي در لاليگا 

حالا به نظر مي‌رسد كه عربستاني‌ها هم به نظر کرش رسيده‌اند و براي اينکه در روسيه نتايج ضعيف گذشته‌شان تکرار نشود، رو به فرستادن بازيکنانشان به فوتبال اروپا آورده‌اند تا تجربه‌اي بين‌المللي به دست آورند. البته تصميم سعودي‌ها يک تفاوت عمده با ايران دارد؛ ملي‌پوشان کشورمان به واسطه درخشش در تيم ملي و ليگ ايران چشم تيم‌هاي اروپايي را مي‌گيرند و مشتري پيدا مي‌کنند، اما عربستاني‌ها برخلاف بازيکنان ايراني کمتر پيشنهادي از باشگاه‌هاي اروپايي به دست‌شان مي‌رسد، به همين خاطر آنها براي اينکه بتوانند در سال جام جهاني، ملي‌پوشان خود را آبديده‌تر کنند، 9 ملي‌پوش‌شان را با توجه به قراردادي که با بنياد لاليگا امضا کرده‌اند به باشگاه‌هاي اسپانيايي فرستاده‌اند. ملي‌پوشان سعودي برخلاف عرف رايج در سراسر دنيا، نه تنها پولي از باشگاه‌هاي اسپانيايي دريافت نخواهند کرد، بلکه فدراسيون عربستان به باشگاه‌هاي اسپانيايي هزينه هم بابت حضور اين بازيکنان پرداخت می‌کند. 
بر اساس توافق فدراسيون فوتبال اين کشور و لاليگا، 9 نفر از ملي‌پوشان عربستاني در فصل نقل و انتقالات ژانويه راهي تيم‌هاي لاليگايي شده‌اند تا از نظر عملکرد براي حضور در جام جهاني آماده شوند. سه بازيکن کليدي تيم ملي اين کشور در دسته اول لاليگا و شش بازيکن هم در دسته دوم لاليگا بازي خواهند کرد. بر اين اساس، سالم الدوساري براي ويارئال، يحيي الشهري براي لگانس و فهد الموالد براي لوانته بازي خواهند کرد. باشگاه ويارئال هم به طور رسمي، پيوستن الدوساري به اين باشگاه را تأييد کرد. همين‌طور چند بازيکن عربستاني هم به تيم‌هاي دسته دوم لاليگا پيوستند، از جمله جابر عيسي که براي ويارئال ‌بازي خواهد کرد، الموسي به وايادوليد پيوست، عبدالمجيد السليهيم به رايووايکانو، علي النمير به نومانيا و ستاره جوان الشباب عبدالله براي اسپورتينگ خيخون بازي خواهد کرد. حضور اين بازيکنان در تيم‌هاي اسپانيايي هيچ هزينه‌اي براي اين باشگاه‌ها نخواهد داشت و دستمزد آنها توسط فدراسيون فوتبال عربستان پرداخت خواهد شد. اين گروه از بازيکنان بعد از حضور نمايندگان فوتبال اسپانيا در کمپ تيم ملي عربستان در پرتغال و همين‌طور ديدن بازي‌هاي آنها در ليگ عربستان انتخاب شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار